۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۷۰۷۲۱
استاد حوزه و دانشگاه:

حماسه 9 دی حرکتی کاملاً مردمی بود

حجت الاسلام حدادپور حماسه نهم دیماه را حرکتی کاملاً مردمی دانست و گفت: مردم ما هیچ گاه جنایتهای فتنه گران در فتنه 88 را فراموش نمی کنند، لیدرهای جریان فتنه به اطرافیان خود سفارش می کردند که اجازه ندهید صحبتهای رهبر معظم ‏انقلاب در نماز جمعه فصل الخطاب شود، معلوم نبود اگر چنین اشخاصی رییس جمهور می شدند چه ‏بر سر مردم می آوردند‏.
حماسه نه دی

حجت الاسلام محمدرضا حدادپور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره حماسه نهم دیماه، گفت: فتنه را باید با روشنگری خاموش کرد، هرجا روشنگری باشد، فتنه انگیز دستش کوتاه می شود، این جمله رهبر معظم انقلاب در سال 87 است، دلیل اصلی شکل گیری فتنه فضای غبارآلود و نبود روشنگری بود.

وی ادامه داد: در کجای دنیا رسم است که قبل از اتمام وقت رأی گیری اعلام پیروزی با اختلاف بالا را مطرح کنند، این افراد در لباس دوست و باطن دشمن وارد میدان شدند و از همان ابتدا در دلها تردید ایجاد کردند که احتمال تقلب در انتخابات وجود دارد، جاب است که این افراد بعدها از این که به آنها فتنه گر بگویند ناراحت شدند.

استاد دانشگاه افزود: این افراد بعد از انتخابات هم با ایجاد جنجال بر روی ادعای تقلب خود ایستادند و حتی همسر میرحسین موسوی دلیلی هم برای آن ارائه کرد که به نظر خودش منطقی بود، اما این استدلال او هیچ منطقی نداشت، برخی لیدرهای جریان فتنه در داخل به اطرافیان و هواداران خود سفارش می کردند که اجازه ندهید صحبتهای رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه فصل الخطاب شود.

حجت الاسلام حدادپور، تصریح کرد: معلوم نبود اگر چنین اشخاصی با این اطرافیان و تئوریسینها اگر بر روی کار می آمدند و رییس جمهور مملکت می شدند چه بر سر این نظام و مردم می آوردند، مردم ما هیچ گاه جنایتهای فتنه گران در فتنه 88 را فراموش نمی کنند، آتش زدن مسجد لولاگر و سنگباران پایگاه های بسیج، آتش زدن خیمه های امام حسین(ع) و توهین به عزاداران، چیزهایی نیستند که به این زودیها فراموش کنیم.

وی در ادامه گفت: حماسه نهم دیماه نشانه بصیرت و دینداری مردم ایران است و یک حرکت کاملاً مردمی بود، به تعبیر رهبر معظم انقلاب بی عقلها خواستند حرکت مردمی 9 دی را خراب کنند گفتند راهپیمایی حکومتی، این چه حکومتی است که در 2 روز می تواند چنین بسیج عظیم ملی را ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: فتنه 88 فتنه ای بود که اساس نظام را هدف گرفته بود و انتخابات تنها بستری برای شکل گیری فتنه و ایجاد تزلزل در نظام بود، فتنه گران نمی توانستند افزایش قدرت روزافزون ایران در منطقه و جهان را تحمل کنند، در همین راستا ترورهای دانشمندان هسته ای ما هم از زمان فتنه 88 اجرا و شروع شدند./302/869/ب1

ارسال نظرات