۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۷۳۱
ضرغامی در شهرکرد:

فتنه‌گری فتنه ‌گران در سال 88 دشمن را امیدوار کرد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پس از توافق برجام عده‌ای آن را با آزادی خرمشهر مقایسه کردند و حتی گفتند برجام را خدا آورد، من هم می‌گویم برجام را خدا آورد تا جوانان ما بیش ‌از پیش با ماهیت آمریکا آشنا شوند.
ضرغامی

به گزارش خبرگزاری رسا در شهرکرد، عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ظهر امروز در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی با اشاره به اینکه استان‌هایی که در دی‌ ماه سال 88 به  خیابان‌ها آمدند نقش تعیین ‌کننده‌ای در خلق این حماسه بزرگ داشتند، گفت: وقتی تصاویر حضور مردم این استان‌‌‌ها از رسانه‌ها و صدا و سیما پخش شد، تاثیر زیادی بر مردم دیگر شهرستان‌ها داشت و آنها نیز 9 دی‌ماه به خیابان‌ها آمدند.

وی تصریح کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری در خلق حماسه 9 دی نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند و جا داشت زودتر از حضور مردم شهرکرد که در روز هشتم دی‌ماه سال 88 به خیابان‌ها آمدند تجلیل می‌شد، هر چند که این روز متعلق به خود مردم بود تا از دستاوردهای انقلابشان دفاع کنند.

ضرغامی اظهار کرد: انتخابات سال 88 به لحاظ تعداد زیاد شرکت ‌کنندگان فو ق‌العاده بود، 85 درصد مردم در این انتخابات حضور داشتند که این حضور با شور و شعف بسیار زیادی همراه بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تا قبل از رخداد این فتنه دشمن در برابر اقتدار ملت ایران عقب ‌نشینی کرده بود، افزود: فتنه‌گری فتنه ‌گران در سال 88 دشمن را امیدوار کرد، با عنوان این موضوع که در انتخابات تقلب صورت گرفته است فتنه آغاز شد و سعی شد چند شهر در کشور ناآرام نشان داده شود.

ضرغامی با تأکید بر اینکه در حماسه نهم دی‌ماه سال 88 همان کسانی که به میرحسین موسوی رأی داده بودند نیز شرکت کردند، گفت: بعد از خطبه‌ های روشنگرانه رهبر انقلاب در نماز جمعه مردم آگاه شدند، مردم به این باور رسیدند که جریانی که به راه افتاده است از جنس خودشان نیست و به دنبال مقاصد دیگری است، عده‌ای ناآرامی‌ها را در سایه بی‌بصیرتی برخی خواص ایجاد کردند و از مواضع رئوفانه رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز سوء استفاده کردند، کار را به جایی رساندند که حماسه 9 دی رقم خورد.

وی با بیان اینکه کسانی که شائبه تقلب در انتخابات را مطرح کردند خود قبلاً از سران کشور بودند و از این موضوع که انتخابات در ایران تماماً مردمی برگزار می‌شود اطلاع داشتند، خاطرنشان کرد: جریان برگزاری انتخابات سال 88 کاملاً سالم بود و اعتراضات کم‌کم تا جایی ادامه پیدا کرد که به یک کمدی تبدیل شد.

ضرغامی محور اصلی در وقوع فتنه سال 88 را برخی خواص دانست و تأکید کرد: برخی‌ها نیز در این زمان حساس سکوت کردند که همین سکوت شرایط را بدتر کرد، دلیل این سکوت این بود که آن‌ها از آینده خود می‌ترسیدند، در واقع ملت در مسیر دیگری پیش می ‌رفت و این افراد در مسیری دیگر چراکه دیده بودند انقلاب‌های رنگین در برخی کشورها جواب داده است.

رییس اسبق سازمان صدا و سیما افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای رفع این قضیه و اعتراضاتی که نسبت به آرا ایجاد شد کارهای زیادی انجام دادند اما فتنه‌گران تنها زمینه را برای پیروزی ضدانقلاب فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه خواص که افراد معدودی هستند الآن نیز همان حرف‌های خودشان را می ‌زنند چون اگر این کارنامه زشت از آن‌ها پخش شود چیزی از آن‌ها باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: فیلم‌های مستند تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی، مناظره‌های تلویزیونی و... راه‌های تبلیغاتی بودند که در هیچ کجای دنیا مشابه آن نیست، همه موارد ذکر شده از سوی قرعه‌کشی با شرایط یکسان و برابر تعیین شدند این سالم‌ترین مدلی است که دخالت افراد قدرت و ثروت را به حداقل می ‌رساند.

ضرغامی به گرد و غبار به عنوان ویژگی فتنه‌ها برای ندیدن حق و حقیقت اشاره و خاطرنشان کرد: خواص و کسانی که در جریان فتنه سال 88 سکوت کردند در آخرت هم به همین مشکل سکوت گرفتار خواهند شد چراکه آخرت تبلور دنیا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پاره کردن عکس امام خمینی(ره)، اهانت‌های صورت گرفته نسبت به امام حسین، رهبری و دیگر مقامات این کشور را از جمله اقدامات صورت گرفته در فتنه سال 88 عنوان و ادامه داد: هیچ‌کدام از خواص در آن زمان مرز خودشان از هتاکان را مشخص نکردند، رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کردند اعلام کنید که با این فتنه‌گران نیستید اما آن‌ها این کار را نکردند.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون نیز عده‌ای هستند که به جای اینکه یکدست و یکدل شوند حماسه نهم دی‌ماه و فتنه سال 88 را زیر سؤال می ‌برند، اما تجمع‌های باشکوه 9 دی در سراسر کشور نشان می ‌دهد مردم انقلاب را از خود می‌دانند چراکه بارها و بارها اعلام شده است اگر تکیه بر انقلاب و توانایی خود نکنیم از معادلات جهانی حذف می ‌شویم.

ضرغامی تأکید کرد: پس از توافق برجام عده‌ای آن را با آزادی خرمشهر مقایسه کردند و حتی گفتند برجام را خدا آورد، من هم می‌گویم برجام را خدا آورد تا جوانان ما بیش ‌از پیش با ماهیت آمریکا آشنا شوند، مردم ایران به بسیاری از مسائل توجه می ‌کنند مثل اینکه بعد از ریختن بتن در قلب راکتورهایمان، آمریکا هیچ گامی برنداشت و تنها با دادن چند هواپیما سرمان را گرم کرد که آن هم روز به روز بهانه ‌جویی‌های جدید می ‌کنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا بسیار بااقتدار است، همه دنیا جمع شدند تا تروریست‌ها در سوریه و عراق بمانند چراکه دیدند این‌ها به موجوداتی خطرناک تبدیل شده‌اند اما دولت ایران با ارائه کمک‌ها مستشاری و حتی دادن شهید مقتدرانه به پیش رفت و نگذاشت تروریست‌های داعشی تا زمانی که معادل نفرات آن‌ها از اسیران و مردم دربند آزاد نکنند از حلب سوریه خارج شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امروز یک دنیای استکبار به رهبری آمریکا و یک دنیا مقاومت به رهبری ایران اسلامی داریم، گفت: آزادی حلب که بر مبنای راهبرد مقاومت اتفاق افتاد بهترین دلیل بر حقانیت راه رهبری معظم و جبهه مقاومت در مقابل زیاده خواهی استکبار است./9457/103/ب

ارسال نظرات