۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۷۰۷۶۳
توکلی:

فتنه گران در سال 88 بر روی مردم خنجر کشیدند

مورخ و استاد دانشگاه با اشاره به زمینه‌های به‌‌وجودآمدن فتنه 88، خاطرنشان کرد: کسانی که نمی‌توانستند «نهِ» مردم را به این آسانی تحمل بکنند، جلوی مردم خنجر کشیدند و سبب‌ آن شدند که دشمنان خونی انقلاب و مخالفانِ لطمه‌خورده از انقلاب، وارد میدان شوند.
دکتر یعقوب توکلی

یعقوب توکلی، مورخ و استاد دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره زمینه‌های به‌وجود‌آمدن فتنه 88 گفت: بخشی از آن‌چه که در سال 88 واقع شد معطوف به عدم درک واقعیات جامعه ایران است؛ مردم ما یک خواسته و مسائلی داشتند که آن خواسته‌ها در آن تاریخ با سمت و سوی طیفی از سیاستمداران ما هماهنگ نبود؛ وقتی که این ناهماهنگی در آرمان‌های انقلاب و آرمان‌های مردم با این سیاستمداران به رخ کشیده شد این‌ها به جای این‌که تسلیم واقعیت بشوند به روی واقعیت خنجر کشیدند.

وی افزود: به جای این‌که بپذیرند جامعه‌ الان همانند زمان آن‌ها نیست و تنها طیفی از آرا را دارند،  نه تنها نتوانستند واقعیت شکست را بپذیرند، بلکه با تکبر و تفرعن حداکثری در برابر جامعه‌ای که به آن‌ها رأی منفی دادند ادعای برتری و شرافت رأی خودشان را مطرح کردند؛ لذا زبان، زبان اشرافی گری است که ما رأیمان شرافت بیشتری دارد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در این ماجرا «تفرعن درونی» و «عدم درک واقعیت»، این آقایان را کشاند به اینکه در برابر انقلاب و رهبری انقلاب و نظام و ساختار نظام جمهوری اسلامی بایستند؛ در این شرایط به جای اینکه خودشان را بکشانند کنار، علم جنگ برافراشتند.

وی ادامه داد: یک مسأله‌ای هم که وجود داشت و رییس جمهور سابق متأسفانه به آن توجه نداشت، مسأله تهران بود؛ رییس جمهور، چون با شهردار تهران حس رقابت داشت، تهران را رها کرد و یک فاجعه اتفاق افتاد که بخش وسیعی از شهر تهران از جمهوریت نظام و با شهرستان‌ها فاصله گرفت؛ لذا رأی در تهران با رأی در شهرستان‌ها متفاوت شد. نتیجه این شد که سیاستمداران به جای این‌که واقعیت را بپذیرند، علم فتنه برافراشتند.

توکلی خاطرنشان کرد: این‌ها مخاطبان بیشتری در تهران پیدا کردند؛ وجود جمعیت قابل توجهی از مخاطبان جریان فتنه در تهران باعث شد که این احساس قدرت را پیدا بکنند که می‌توانند در تهران بر نظام فشار بیاورند و جرأت و جسارت این‌ها را بیشتر کرد.

وی تصریح کرد: در این‌جا یک نوع تبهکاری سیاسی صورت گرفت؛ کسانی که نمی‌توانستند «نهِ» مردم را به این آسانی تحمل بکنند، جلوی مردم خنجر کشیدند و سبب‌ آن شدند که دشمنان خونی انقلاب و مخالفانِ لطمه‌خورده از انقلاب، وارد میدان شوند؛ بنابراین می بینیم به پشتوانه همین آقایان جسارت و جرأت جریان ضدانقلاب علیه نظام تقویت شد./845/ت302/ج1

ارسال نظرات