۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۴۷۰۷۶۹
آیت الله علم الهدی:

حصر خانگی برای فتنه گران مصونیت و حفاظت است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی محاکمه و اعدام سران فتنه را امری غیراحساسی و مستدل دانست و گفت: مسأله شعار و احساسات نیست، آنچه شورای عالی امنیت تصویب و دادستان کشور هم اعلام کرده، حصر خانگی برای آنان یک مصونیت و حفاظت است وگرنه باید اعدام شوند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، در حرم مطهر رضوی، ضمن تشکر از حضور مردم در این راهپیمایی عظیم، گفت: نهم دی ماه روز بصیرت، بیعت و روز نمایش ریزش ها و رویش ها در عرصه انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به آیه 13 سوره مجادله «أَ أَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواکُمْ صَدَقاتٍ فَإِذْ لَمْ تَفْعَلُوا وَ تابَ اللَّهُ عَلَيْکُمْ فَأَقيمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ أَطيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ اللَّهُ خَبيرٌ بِما تَعْمَلُونَ» گفت: خداوند در این آیه دو نکته راهبرد آفرینی و جریان سازی را برای مردم مشخص می کند.

آیت الله علم الهدی وابستگی به دشمن و کارگزار جنایت دشمن قرار گرفتن را از نکات اولیه این آیه دانست و ادامه داد: مسیری که این خصوصیت را برای نیروهای انقلابی باز می‌کند، این راه و مسیر را ذات مقدس پروردگار در ابتدای این آیه مشخص کرده است که جریان عناد با خداوند و کسانی که در خط سازش با آنها قرار گرفته‌اند جزو دوستان پیامبر نیستند.

وی در ادامه به جریان فتنه 88 اشاره کرد و اظهار داشت: افرادی که در جریان فتنه 88 حاضر شدند افرادی بودند که کارگزار فتنه دشمن قرار گرفتند و در خط دوستی و وابستگی به جریان معاند استکباری مغضوب خدا درآمدند و کارشان به‌جایی رسید که به‌دروغ ادعا می کردند درحالی‌که می‌دانستند ادعای آنان دروغ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر امروز بازخوانی فتنه 88 را داشته باشیم متوجه می شویم نخستین کسی که متوجه فتنه شد و آن را درک کردند، رهبر معظم انقلاب بودند، ادامه داد: جریان فتنه 88 از قبل انتخابات از سوی دشمنان معاند برنامه ریزی شده بود.

وی مصاحبه موسوی با روزنامه لوموند را شروع اجرای طرح فتنه در کشور دانست و اظهار داشت: این مصاحبه هم در داخل و هم در خارج از کشور زمینه ای برای کارگزاری فتنه شد و به آنان جرأت داد که موقعیت اجرای این براندازی، در هنگام انتخابات است.

مساله تقلب در انتخابات، رمز فتنه بود

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به آیه «یحلفون علی الکذب و هم یعلمون» ادعای دروغین فتنه گران را مصداق این آیه قرآن دانست و اظهار داشت: مساله تقلب در انتخابات رمز فتنه بود.

وی بابیان این‌که سران فتنه واقعیت را می‌دانستند که تقلبی صورت نگرفته است، ادامه داد: سران فتنه از جمله آقای موسوی در 24 خرداد جلوی راهپیمایی بودند و راهپیمایی را مدیریت می کردند در حالی که این راهپیمایی هیچگونه مجوزی از وزارت کشور نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اهانت به حضرت سیدالشهدا(ع)، آتش زدن ایستگاه های صلواتی، سنگ زدن به در و شیشه عزاخانه امام حسین علیه السلام و هتک حرمت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا را هنجار شکنی و ساختار شکنی فتنه گران دانست و ابراز داشت: این هتک حرمت ها دیگر برای مردم ولایتمدار کشور قابل‌تحمل نبود و قضیه به حماسه نهم دی و حضور جمعی و چندمیلیونی مردم در سراسر کشور در صحنه کشیده شد.

حصر خانگی برای فتنه گران، نقطه مصونیت و حفاظت است

وی با بیان اینکه این‌که امروز عده ای بعد از 8 سال پیدا شده‌اند و دم از رفع حصر خانگی این افراد می‌زنند، ادامه داد: حصر خانگی برای این‌ها یک نقطه مصونیت و حفاظت تمام‌شده است و اگر در حصر خانگی نبودند، حتماً باید محاکمه می‌شدند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه آقای موسوی و کروبی نمی‌دانستند تقلب در انتخابات، رمز دیکته شده آمریکایی و انگلیسی است که به آنان القا شده و آیا این‌ها خبر نداشتند، بیان داشت: در راهپیمایی غیر مجوزی که اینها داشتند خون انسان‌هایی ریخته شد و اموال مردم به آتش کشیده شد، حیثیت مردم بر باد رفت و هتک به ملت شد.

وی محاکمه و اعدام سران فتنه را امری غیراحساسی و مستدل دانست و اظهار داشت: مسأله شعار و احساسات نیست، آنچه شورای عالی امنیت تصویب کرده و دادستان کشور هم اعلام کرده است، حصر خانگی، برای آنان یک مصونیت و حفاظت است وگرنه باید اعدام شوند.

مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان، مطاع ما هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جریان‌های لائیک وعده رفع حصر خانگی می‌دهند و عده‌ای ضد انقلاب نیز پشت سر آنها راه می‌افتند و  آنچه در 9 دی سال 88 اتفاق افتاد، اظهار برائت از دشمنان خدا و رسول خدا بود، ادامه داد: برادران و خواهران، اندیشه سیاسی‌ مبتنی بر نظریات سیاسی سلیقه‌ای نیست، بلکه مبتنی بر عقاید و باورهای دینی است و مقام معظم رهبری به عنوان حجت امام زمان، مطاع ما هستند.

وی در پایان تجدید عهد مردم در نهم دی ماه را ایستادگی پای ولایت فقیه، شکرگزاری و عرض ارادت به امام زمان (عج) و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) دانست و ابراز داشت: امیدواریم خداوند در برابر این حماسه‌ای که مردم ایجاد کردند، لیاقت این را بدهد که چشمانشان به جمال مهدی صاحب الزمان (عج) روشن شود./202/859/ب1

ارسال نظرات