۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱
کد خبر: ۴۷۰۷۸۰
استاد حوزه علمیه:

مقابله با نفوذ در تمام قوانین باید مد نظر باشد/ استکبار ستیزی روح توحید است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه خداوند به هیچ ملت، دولت و حکومت مسلمانی اجازه نداده است راه نفوذ دشمن را ایجاد کنند، گفت: القای ناتوانی و ترویج این مطلب که ما نمی‌توانیم نیز از دیگر توطئه‌های دشمنان است که در طول تاریخ کشور نیز این توطئه همواره به چشم می‌خورد.
حجت الاسلام والمسلمین عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عمومی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، بعد از ظهر امروز در سلسله نشستهای تبیین اندیشه‌های سیاسی امام خمینی، با موضوع استکبار ستیزی، در خانه انقلاب اسلامی و ولایت اصفهان، با اشاره به حماسه 9 دی، گفت: زمانی که واژه عبرت را به کار می‌بریم در واقع به این معنا است که ببینیم چه شد که آن گونه شد و چه کنیم که آن گونه نشود.

وی در ادامه افزود: جریانات فتنه سال 88 بسیار جای عبرت گرفتن دارد، نکته دیگر پیرامون حوادث سال 88 این است که تحلیل امام خامنه‌ای نسبت به فتنه و اعتماد ایشان به مردم در همه حوادث قابل توجه است و شاهد هستیم که این نوع نگاه ایشان به مردم و نقش آفرینی مردم در مقابله با فتنه بسیار سازنده و مهم است.

از نتایج استکبار سرباز زدن از حق است

حجت الاسلام والمسلمین عمومی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم دشمنان نظام اسلامی و انقلاب اسلامی و ولایت در کشور حضور دارند و در حال زندگی در میان ما هستند، تصریح کرد: حضور این افراد اگرچه قلیل هستند اما نیازمند هشیاری و بیداری ما است، باید در همه زمینه‌ها و در همه عرصه‌ها بیداری و هشیاری خود نسبت به وقایع و تبعیت و اطاعت از ولایت را در نظر داشته باشیم تا بتوانیم به پیروزی نهایی برسیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به معنای استکبار به معنای خود برتر بینی و خود را بر دیگران ترجیح دادن، اظهار کرد: از نتایج خود برتر بینی سرباز زدن از پذیرش حق است، به تعبیری استکبار میوه تکبر است و حاصل آن نپذیرفتن حق خواهد بود، در واقع مسأله استکبار یک نوع لجاجت و عناد در برابر حق و امتناع از پذیرش حق است، امتناعی که حاصل جهل و روشن نشدن مسائل نیست بلکه به دلیل تکبر و استکبار است که شخص حق را نمی‌پذیرد.

وی خود برتر بینی و ضعف در ایمان را از عوامل استکبار عنوان کرد و گفت: محوریت هوا و هوس در زندگی یکی دیگر از عواملی است که محصول آن استکبار خواهد بود، اگر افراد ظرفیت داشتن موقعیتهای بالا را نداشته باشند و با به دست آوردن قدرت و ثروت فریفته شوند دچار استکبار خواهند شد، بزرگ جلوه کردن دنیا در نظر افراد موجب لجاجت و عناد در برابر حق و در نهایت استکبار خواهد شد.

از نگاه قرآن کریم اصرار بر اندیشه غلط و پیمان شکنی از ویژگی‌های استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین عمومی با بیان اینکه قران مخالفت با حق را از ویژگی‌های مستکبرین عنوان کرده است، افزود: اصرار بر اندیشه و فکر ناصواب از دیگر ویژگی‌های مستکبرین در قرآن است، داشتن درخواستهای نا معقول و پیمان شکنی و بد عهدی از دیگر ویژگی‌هایی است که قرآن کریم برای مستکبرین بیان می‌کند و لازم است که به خوبی ویژگی‌های استکبار و مستکبرین در قرآن را مورد بررسی قرار دهیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، استکبار ستیزی را از مبانی مهم دین اسلام و روح تولید دانست و تصریح کرد: این امکان پذیر نیست که کسی موحد باشد و جنبه ستیزه و مبارزه با کفر نداشته باشد، اگر کسی قرار است موحد باشد باید جنبه استکبار ستیزی در او بسیار پررنگ و روشن باشد، دیگر عبادات نیز که ممکن است شخصی به نظر بیاید نیز مربوط به نفی غیر خدا و نفی کفر و استکبار است و این مسأله در آنها بسیار پررنگ است.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی پیرامون استکبار و اهمیت استکبار ستیزی، خاطرنشان کرد: خداوند تشریعا به هیچ مسلمانی و هیچ کشور مسلمان و حکومت مسلمانی اجازه نداده است که هیچ راه نفوذی برای دشمن در کشور خود ایجاد کنند و این در تمام تصمیم گیری‌ها و قوانین کشور باید مد نظر قرار بگیرد، مشرکین و کفار به هیچ وجه نباید در کشورهای اسلامی راهی داشته باشند و قانون یا مصوبه‌ای که چنین مسأله‌ای را پدید آورد قابل پذیرش نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عمومی با بیان اینکه امام خمینی از دوران نوجوانی سابقه استکبار ستیزی دارند، عنوان کرد: امام خمینی می‌فرمایند ما مبتلا کسانی هستیم که باید همه ملت با آن مبارزه کنند، ما از تحریمهای اقتصادی و گزینه نظامی نمی‌ترسیم، ما شاهد همه این وقایع بودیم.

غافل کردن از ظرفیتهای درونی، توطئه دشمن برای جهان اسلام است

وی شخصیت امام خمینی را بسیار جامع و نعمتی ارزنده برشمرد و تصریح کرد: نقشه‌هایی که دشمن برای ما ریخته است بسیار است، غافل کردن جهان اسلام از امکانات خود یکی از دسیسه‌های دشمنان است که در عرصه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش و رسانه بسیار مهم است، القای ناتوانی و ترویج این مطلب که ما نمی‌توانیم نیز از دیگر توطئه‌های دشمنان است که در طول تاریخ کشور نیز این توطئه همواره به چشم می‌خورد و قضایایی نظیر آبگوشت بز باش از موارد این توطئه است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه در ادامه افزود: یکی از مسائلی که دشمن تا حدی هم در آن به نتیجه رسیده است ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، آیت الله بهجت می‌فرمودند انگلیسی‌ها به کسانی پول می‌دادند که به محله شیعه و سنی بروند و اذان خلاف مذهب آنها بگویند. موارد این چنینی بسیار بوده است و دشمن همواره به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان و ایجاد آشوب در جهان اسلام بوده است.

وی تحریص و تطمیع مسلمانان را از دیگر توطئه‌های دشمن عنوان کرد و گفت: ایجاد رعب و وحشت و ترس از دشمن در میان کشورهای اسلامی و مسلمانان از دیگر توطئه‌های دشمنان است، امروزه با انقلاب اسلامی و اقتداری که امام خمینی برای ما آورد جرأت شعار دادن و مخالفت با استکبار و آمریکا در کشور ما و در جهان به وجود آمده است.

دشمن در ابزارهای جنگ نرم به شدت پیشرفت کرده است

حجت الاسلام والمسلمین عمومی ادامه داد: دشمنان به شدت در زمینه ابزارهای جنگ نرم پیشرفت کرده‌اند و آنچه امروز در دستور کار آنها قرار دارد تغییر اندیشه‌ها و باورها است، اصلا تعریف جنگ نرم این است که داده‌هایی به فکر و احساسات و عواطف اشخاص داده شود که خروجی ان متناسب با توطئه گران باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه دشمن به دنبال بزرگنمایی خود و توانایی خود می‌باشد، تصریح کرد: متأسفانه باور توانمندی‌های غرب هنوز هم در بین برخی از مسؤولان ما وجود دارد، اینکه یک زمانی گفته شد آمریکا با یک موشک چه و چه می‌کند در همین زمینه است، تجزیه جهان اسلام از دیگر برنامه‌های غرب و استکبار جهانی برای دست یابی به اهدافش در کشورهای اسلام و جهان اسلام است.

وی با اشاره به جنبه های مثبت توجه به ملیت، اظهار کرد: دامن زدن به ملی گرایی و ایجاد اختلاف میان اقوام و نژادها یکی دیگر از توطئه‌های دشمنان و از نقشه‌های مهم استکبار است، ایجاد فرقه‌های انحرافی نیز در راستای همین توطئه‌ها و دسیسه‌ها است، برای استکبار نیست گفتمان فرقه‌های چه باشد همین که یک فرقه جدید پدید آید از آن حمایت خواهند کرد و همه این فرقه‌هایی که ظهور می‌کنند و انحرافاتی را پدید می‌آورند مورد حمایت دشمن خواهند بود.

امام خمینی حاصل تکیه به قدرتها را مرگ کشور می‌دانند

حجت الاسلام والمسلمین عمومی با اشاره به فرمایشات امام خمینی مبنی بر اهمیت استقلال کشورهای اسلامی از ابر قدرتها و غرب و شرق، عنوان کرد: امام خمینی وابسته بودن به قدرتها را پشت کردن به قرآن، خداوند و رسول خدا(ص) می‌دانند و حاصل تکیه داشتن به قدرتها را مرگ کشور دانسته‌اند، ایشان شرط ورود به صراط حق را برائت و دوری از صراط گمراهان می‌دانند و بر اهمیت برائت از استکبار همواره تأکید ویژه داشته اند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه اصفهان، دیدگاه‌های سیاسی و ضد استکباری امام خمینی را مبتنی بر مبانی اعتقادی و شخصیت عرفانی امام خمینی دانست و خاطرنشان کرد: لازم است شخصیت اعتقادی و معنوی و عرفانی امام به خوبی شناخته شود تا عمق مبانی سیاسی و به ویژه مبانی ضد استکباری ایشان به درستی شناخته شود./201/1304/ب1

ارسال نظرات