۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۰۸۰۱
آیت الله توکل:

شکاف بین مردم و حکومت توطئه امروز دشمن است

نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت دفاع از جایگاه ولایت و رهبری در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در همه مسائل به رهنمودهای رهبری جامه عمل بپوشانیم به حتم کشورمان در برابر هر آسیبی مصون خواهد ماند.
آیت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، آیت الله سید‌رحیم توکل، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش حماسه نهم دی در سالن شهید آوینی چالوس به اهمیت موضوع بصیرت برای اهل ایمان اشاره کرد و گفت: توجه به آیات قرآن راهی را باز می‌کند که با بصیرت در این مسیر حرکت کنیم.

وی به موضوع فتنه در جامعه اشاره کرد و با بیان این که در زمان فتنه اگر بصیرت نداشته باشیم گمراه خواهیم شد، افزود: در زمان فتنه که فضا غبارآلود است تنها راهی که مانع گمراهی می شود بصیرت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که باید از فتنه ترسید چون اگر اتفاق بیافتد ممکن است افراد بی گناه نیز در آتش آن بسوزند، خاطرنشان کرد: باید با بصیرت دینی و هوشیاری از فتنه در جامعه جلوگیری کنیم، چون در زمان فتنه علاوه بر صاحبان ظلم، به دلیل گستردگی ممکن است همه افراد یک جامعه را دچار مشکل کند.

آیت الله توکل با بیان این که وحدت و همدلی امت اسلامی می تواند مانع گسترش آن شود، خاطرنشان کرد: در زمان فتنه اگر امت اسلامی در کنار یکدیگر باشند به حتم فتنه دشمنان خنثی خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، تفرقه و اختلاف را سم مهلکی برای رشد و توسعه کشور دانست و خاطرنشان کرد: اختلاف موجب می شود انقلاب در رسیدن به اهداف و آرمان های خود دچار مشکلات شود.

وی با بیان این که امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت و همدلی امت اسلامی تأکید داشته و دارند، گفت: وحدت و همبستگی بهترین راه خنثی کردن توطئه و فتنه دشمنان علیه اسلام و انقلاب است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی را مهم ترین هدف دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان برای ایجاد اختلاف و دودستگی میان شیعه و سنی سرمایه گذاری گسترده ای انجام دادند.

وی با بیان این که شیعه و سنی برای دشمن هیچ فرقی با هم ندارند و هدف آنها تنها نابودی اسلام ناب است، تصریح کرد: دشمنان از گسترش روز افزون اسلام ناب در جهان عصبانی و هراسان هستند و به همین دلیل تلاش می کنند تا نور اسلام را در جهان خاموش کنند.

آیت الله توکل بر ضرورت شناخت صحیح از راهبردهای دشمنان از سوی امت اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر مسلمانان استراتژی و ابزار دشمنی، بدخواهان را به خوبی بشناسند به راحتی می توانند در برابر آن ایستادگی و مقاومت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز باید هدف دشمن در مسائل مختلف به ویژه شرایط امروز جهان اسلام را به خوبی بشناسیم، ادامه داد: شناخت راهبرد دشمن ما را برای مقابله با توطئه های آنها آماده تر می کند.

آیت الله توکل با بیان این که دشمن از نیروهای خودی علیه اسلام و انقلاب استفاده می کند، گفت: وقتی مقام معظم رهبری همواره نسبت به موضوع نفوذ تأکید دارند به این دلیل است که دشمن تلاش می کند از خودی ها علیه انقلاب و اسلام استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود کاهش بودجه نظامی و تأکید بر استفاده از گفتمان در برابر دشمنان را کوته فکری دانست و خاطرنشان کرد: در حالی که آمریکایی ها در حال حاضر 610 میلیارد دلار برای بودجه نظامی خود در نظر می گیرند عده ای می گویند که ما باید در برابر این توسعه نظامی دشمنان بدون نیاز به موشک تنها به گفتمان اکتفا کنیم.

آیت الله توکل با بیان این که در جریان برجام نیز عده ای همواره به آن خوش بین بودند در حالی که مقام معظم رهبری تأکید کردند اگر آمریکا روزی برجام را پاره کند ما آنها را آتش می زنیم، افزود: این اقتدار در گفتار رهبری معظم نشان از درایت، مدیریت و شجاعت ایشان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت دفاع از جایگاه ولایت و رهبری در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در همه مسائل به رهنمودهای رهبری جامه عمل بپوشانیم به حتم کشورمان در برابر هر آسیبی مصون خواهد ماند.

آیت الله توکل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فتنه‌گران در روز عاشورا با سوت و کف و کشف حجاب عزادارها را زدند و پرچم حسین(ع) را پایین کشیدند، خاطرنشان کرد: مردم با وجود مشکلاتی که در همه حوزه‌ها دارند اما با این‌ حال برای حفظ عزت انقلاب، دین و رهبری را بر همه مشکلات ترجیح می‌دهند و در صحنه‌های مختلف حاضر می‌شوند.

وی با بیان این که دشمن امروز به دنبال شکاف در میان ملت است، تصریح کرد: در نهم دی سال 88 چهره واقعی فتنه گران آشکار شد و ملت بزرگ ایران به صورت خودجوش آتش فتنه را خاموش کردند./202/950/ب1

ارسال نظرات