۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۴۷۰۸۰۶

آماری از فعالیت های بخش رسانه ای معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات

مدیر بخش رسانه ای معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در بخش رسانه آمادگی داریم که با سرعت کنونی با همفکری گروه های تبلیغی ادامه دهیم و نقاط ضعف را پیدا کرده و بر کیفیت و فرایند تولیدمان بیفزاییم.
استیری مدیر بخش رسانه ای معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدتقی استیری مدیر بخش رسانه ای معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امشب در سومین نشست گروه های تبلیغ رسانه ای ضمن معرفی فعالیت های این بخش اظهار داشت: آمار کلی بخش رسانه در قالب ساماندهی که از یک سال آغاز شد، توانستیم به 60 گروه مجوز فعالیت تبلیغی دهیم و این گروه ها، گروه هایی متشکل از سه چهار نفر که حدود هفتاد درصد از مبلغان فارغ التحصیل رشته های رسانه ای از جمله دانشکده صدا و سیما، مراکز هنری و رسانه ای هستند.

وی گفت: از این جمعیتی که به مجوز رسیدند، فعالیت های متعددی را داریم؛ هفت گروه در حال انتظار مجوز، 240 نفر عضو گروه ها، هشتاد عضو فردی در حال تشکیل پرونده، 180 طرح ارسالی(64 طرح منجر به قرارداد و تعدادی در حال ساخت)، 20 مورد حمایت از 63 مورد، آماری است از فعالیت های گروه بخش رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی در رابطه با گروه های تبلیغ رسانه ای است.

مدیر بخش رسانه ای معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به حمایت این بخش تصریح کرد: حمایت ها به این معنا نیست که صفر تا صد هزینه تولید یک اثر را قرار است که بخش رسانه ای دفتر تبلیغات اسلامی تقبل کند، بلکه قرار است که از آثار هنری مبلغان و کارهای تبلیغی با نگاه به راهبردهای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حمایت شود تا گروه ارتقاء و رشد و بالندگی خود را پیدا کند.

وی افزود: در این حوزه نگاهمان به سمت کارگروه ها رفت که کارگروه های بخش فعال رسانه ساماندهی کنیم، برای این منظور با کارگروه های فرق و رسانه، حجاب، سبک زندگی برادران، سبک زندگی خواهران، نماز و رسانه، فرق و رسانه و دستاوردهای انقلاب جلساتی را به صورت هفتگی برگزار کردیم.

استیری ابراز داشت: برای این که بتوانیم این فعالیت گروهی را به آنچه که مجموعه قطب های دفتر تبلیغات اسلامی از ما می خواهد، نزدیک کنیم باید کارگروه ها را شکل دهیم و در آن کارگروه ها طرح و ایده ها بررسی و پایش شود و ارزیاب هایی که قطب تعیین می کرد، طرح ها را ببینند و نهایتا به خروجی اولیه یک اثر رسانه ای برسیم که با این اتفاقی که می افتد، نوید تولیدات ارزشمند و تأثیرگذار را در آینده خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: معیاری برای ارزیابی آثار گروه ها در نظر گرفتیم و برگرفته از تلاش کارگروه ها بوده است که تعداد طرح های ارائه شده، تعدداد قراردادها(طرح هایی که قرار داد شده اند) و تعداد خروجی های آثار قرارداد شده و سایر موفقیت های فردی و گروهی را شامل می شود.

مدیر بخش رسانه ای معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: برای اینکه این ساماندهی انسجام خاصی پیدا کند جمعیتی که در بخش رسانه حضور فعال دارند، حدود سیصد نفر نیاز به این دارد که کارها را جهت دهی کرده و هدفمند به موضوع نگاه کنند و این وظایف ما نقطه زنی باشد و اگر قرار بود تولیدات فردی خود را دنبال کنیم؛ به هدف نمی رسیدیم و این بستر را کامل می کند که در قالب های ارتقایی فنی و کیفی آثار و تولیدات و حوزه فنی کار رسانه را با کمک گروه ها پیش می گیریم که به انسجام بهتری برسیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این که در کارگروه ها تجربه موفقی داشتیم و اکنون مطالبات و سفارشات زیادی برای کارگروه ها وجود دارد، توانسته ایم گروه ها را انسجامی بدهیم که به عنوان مثال اگر به گروهی گفته ایم که فقط درباره سبک زندگی یا حجاب و غیره کار کنید، توقع داریم که گروه در همین حوزه حرکت کند و پیشنهادات خود را مطرح کند و مسائل مرتبط با این حوزه را در سطح کشور پیگیری و رصد کنند و با شناخت به سراغ مسأله برود تا خروجی آن قابل دفاع باشد.

استیری اظهار داشت: در بخش رسانه آمادگی داریم که با سرعت کنونی با همفکری گروه های تبلیغی ادامه دهیم و نقاط ضعف را پیدا کرده و بر کیفیت و فرایند تولیدمان بیفزاییم./822/202/ب3

ارسال نظرات