۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۴۷۰۸۰۷
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت الله واعظ زاده خراسانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی با حضور مراجع تقلید و علما در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.
آيت الله واعظ زاده خراساني در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی امشب با حضور مراجع تقلید و علما در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرات آیات سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی،  سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع و علما در این مراسم حضور داشتند.

همچنین  آیات سید محمد سعیدی، محمدعلی تسخیری، نصرالله شاه آبادی، علیرضا اعرافی، سید محمد غروی، سید محمدجواد علوی بروجردی، عباس کعبی، ابوالقاسم علیدوست، حجج اسلام والمسلمین ملکا، مروی، اختری، حسین فریدون دستیار رییس جمهور  و استاندار قم از دیگر حاضران در این مراسم بزرگداشت بودند.

حاضران در این جلسه با قرات قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره آیت الله واعظ زاده خراسانی را گرامی داشتند و برای وی علو درجات را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم حجت الاسلام صمدی استاد حوزه علمیه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به شخصیت آیت الله واعظ زاده خراسانی گفت: یکی از ابزارهای هدایت الهی علما و بزرگان هستند، آیت الله واعظ زاده از خاندان علم و دانش بودند و اجداد ایشان سال ها از وعاظ مشهور خراسان بودند و به تبلیغ دین می پرداختند.

وی افزود: ایشان از علما و بزرگانی همچون آیات عظام بروجردی، حجت، صدر، گلپایگانی، اراکی، علامه طباطبایی و امام راحل سال ها بهره برد و با کوله باری از علم و تجربه به مشهد مقدس بازگشت و خادمات بسیار مهم و ماندگاری در حوزه و دانشگاه داشت، ایشان مؤسس دانشگاه مذاهب اسلامی و پیشنهاد تشکیل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی او صادر شد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات