۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۴۷۰۸۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی:

شیعه انگلیسی، ابزار دشمن برای رخنه در حوزه علمیه است

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه با اشاره به برنامه ریزی دقیق و پشت پردۀ دشمن برای براندازی اصل نظام و سرمایه گذاری آنان برای ایجاد انحراف در حوزه و حوزویان، خاطر نشان کرد: هدف فتنه گران این بود که تا نام امام حسین(ع) را از این سرزمین محو نکنند، از پا ننشینند.
حجت الاسلام نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه به مناسبت فرارسیدن حماسۀ نهم دی در سخنانی مقابله با خودی های کج فهم را سخت تر از دشمنان قسم خورده دانست و با اشاره به قطعه‌ای از تاریخ اسلام بیان داشت: ما در طول تاریخ همیشه با انواع توطئه‌ها و کج فهمی خودی ها روبرو بوده ایم و این مسأله صدمات زیادی را به دین و مذهب وارد ساخته است.

وی ادامه داد: اگر در جنگ خندق عمرو بن عبدود در مقابل مسلمانها ایستاد، جنگیدن با او بسیار راحت تر بود از جنگیدن با فتنه گران و منافقان؛ چرا که امیرالمؤمنین علیه السلام به سادگی او را شکست داد، اما در جنگ با معاویه (جنگ صفین) که قرآن‌ها بر سر نیزه می‌رود، مشکلات سختی برای امیرالمؤمنین(ع) و یاران آن حضرت ایجاد می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در توصیف بخشی از تاریخ اسلام، ماجرای فشارهای توطئهگران بر امیرالمؤمنین علی(ع) را اینگونه توصیف کرد: در آن زمانی که لشکر معاویه قرآن ها را بر سر نیزه می‌کند و آن را حَکَم قرار می‌دهد، برخی یاران کج فهم و ساده اندیش آن حضرت، بر ایشان هجمه می‌برند که چرا جنگ با قرآن را خاتمه نمی دهید به گونه ای که امام علی(ع) هجمه های آنان را اینچنین توصیف می‌کنند: اینها همانند شتر تشنه ای که دهانش کف کرده‌ باشد و به آب زلال رسیده باشد، بر من هجمه کردند.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در تبیین تفاوت اساسی بین مسلمان دشمن شناس و مسلمان کج فهم گفت: کسانی که دچار مسألۀ کج فهمی در دین هستند و به دنبال کج فهمی خود، اقدامات مخرّبانه انجام می دهند، بسان برخی از یاران امام علی(ع) هستند که نه تنها از جنگ با معاویه جلوگیری می‌کنند، بلکه موجب به وجود آمدن انشعاب های مختلف در میان یاران حضرت می‏شوند و خوارج و جنگ نهروان را ایجاد می کنند تا جایی که امیرالمؤمنین(ع) را به شهادت می رسانند؛ اما یاران بصیر، فهمیده و دشمن شناس آن حضرت همچون مالک اشتر وقتی قرآن ها را بر سر نیزه می بینند، ذرّه‌ای در جنگ تردید نکرده و همیشه در کنار آن حضرت بودند و از ارزش ها دفاع کردند.

وی با اشاره به جنایت های فتنه گران و بی حرمتی های آنان به عزاداری حضرت سید الشهدا (ع)در سال88 افزود: اگر فتنه گران حماقت نکرده بودند و به عزاداران و تکیه های عزاداری امام حسین(ع) حمله نکرده بودند، عده‌ای تا قیامت هم نمی‌فهمیدند که اینها ایادی آمریکا و اسرائیل هستند، این عده تا ابد بر این اعتقاد بودند که این جنگ، جنگ قدرت است.

رییس مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ حوزه با تأکید بر ضرورت تیزهوشی یک مسلمان و شناخت تحرکات دشمنان ادامه داد: افرادی که حوادث سال 88 را دعوای سیاسی می دانند، دچار فهم دیررس هستند، و اگر دارای بصیرت بودند، خیلی سریع حقیقت را در می‌یافتند.

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید مردم را بیشتر از  قبل از تمام این مسائل آگاه کنیم. در سال 88 رئیس جمهور فرانسه تقریباً هر روز موضع گرفت؛ آدم فهیم و بصیر، با یک بار موضع گرفتن اسرائیل، باید بفهمد که دستهای چه کسانی پشت پرده است، آمار رفت و آمدها و پروازها به انگلیس گویای این است که چگونه انگلیس برای آموزش ایادی فتنه گران، دست به سرمایه گذاری زده است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی یادآور شد: اینها با دین، با اسلام و با امام حسین(ع) مخالفند و به همین دلیل با رهبر معظم انقلاب دشمنی کردند، چون ایشان با تمام قدرت از ارزشهای دینی دفاع کرد؛ هدف فتنه گران این بود که تا نام امام حسین(ع) را از این سرزمین محو نکنند، از پا ننشینند.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه سپس با اشاره به برنامه ریزی دقیق و پشت پردۀ دشمن برای براندازی اصل نظام و سرمایه گذاری آنان برای ایجاد انحراف در حوزه و حوزویان، خاطر نشان کرد: یکی از مراکز پژوهشی در آمریکا اذعان کرد که ما اشتباه کردیم از ابتدای انقلاب برای تغییرات در دانشگاه‌ها و دانشجویان انرژی گذاشتیم، ما باید این برنامه ریزی را برای ایجاد تغییر در حوزه‌های علمیه به کار بگیریم تا بتوانیم نظام اسلامی ایران را از درون متلاشی کنیم؛ به همین دلیل است که آنان سرمایه گذاری ها و برنامه ریزی های خود را تغییر داده و از حوزه های علمیه شروع کرده اند و شیعه انگلیسی را به همین هدف راه اندازی کرده اند.

وی در پایان همسو بودن رفتارهای حامیان فتنه با عملکرد دشمنان اهل بیت را خاطرنشان کرد و افزود: حامیان فتنه گران و دشمنان نظام اسلامی اگر در زمان امام حسین(ع) هم بودند، قطعا با چند درهم و دینار ناچیز به لشکر دشمن می پیوستند و همۀ دین خود را به دنیای دشمنان می‌باختند./1330/203/ب3

ارسال نظرات