۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۴۷۰۸۴۸
آیت الله اراکی:

اساس اصلاح فرهنگ عمومی تقوای اجتماعی است

آیت الله اراکی گفت: اساس اصلاح فرهنگ عمومی ایجاد تقوای اجتماعی است و اگر این مهم در جامعه و به ویژه در بین مدیران نهادینه شود مشکلات اجتماع حل خواهد شد، همچنین ایجاد تقوا در بین جامعه سبب می شود اگر حتی یک نفر هم بخواهد خطا کند دیگر چنین جرأتی را به خود ندهد.
آیت الله اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله محسن اراکی، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مسجد الزهرا(س) اراک و در سالروز فتنه ۸۸، افزود: اساس اصلاح فرهنگ عمومی ایجاد تقوای اجتماعی است و اگر این مهم در جامعه و به ویژه در بین مدیران نهادینه شود مشکلات اجتماع حل خواهد شد، همچنین ایجاد تقوا در بین جامعه سبب می شود اگر حتی یک نفر هم بخواهد خطا کند دیگر چنین جرأتی را به خود ندهد.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸در طول تاریخ اسلام و در دوران پیامبر(ص) نیز در مقاطع مختلف رخ داده است، افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است ما هیچ نبی را مگر برای هدایت بشر نفرستادیم، از این رو اگر جامعه مسلمانان دچار ستم اجتماعی به خویش شود به خروج از فرمان رهبر رفته و این مسأله ظلم به نفس اجتماعی است.              

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: راه حل مشکلات جامعه اطاعت از فرمان رهبری است و اگر در جامعه از رهبری اطاعت و سیاست هایش اعمال شود مشکلات کشور نیز رفع خواهد شد، ضمن اینکه باید خداترسی را در جامعه تعمیق و تقویت کنیم و از نوجوانی خداترسی را در دل فرزندانمان ایجاد کنیم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه اطاعت یعنی رضایتمندی رهبری، گفت: باید اطاعت به گونه ای باشد که مقام معظم رهبری رضایت داشته باشند و در واقع اگر اطاعت به گونه ای باشد که مقام معظم رهبری رضایت نداشته باشند این اطاعت نیست، از این رو باید به گونه ای از رهبری اطاعت کنیم که ایشان گلایه مندی نداشته باشند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مشکلات عدم موفقیت در اجرای احکام اسلامی در جامعه است،  تصریح کرد: ولایت یعنی اینکه  تصمیم گیری برای مردم نیاز به تقوا دارد، از این رو باید تقوا در تمام جامعه به ویژه در سطوح مدیریتی نهادینه شود و باید فرهنگ خداترسی در جامعه نیز نهادینه شود و موازین اسلامی رعایت شود تا اصول بصیرت در جامعه اجرایی شود.  

آیت الله اراکی اظهار داشت: اصول اصلی بصیرت در مدیریت نظام شامل پایبندی به فرمان رهبری، سخت گیری در اجرای موازین شرعی به ویژه در سیستم مدیریتی، خوش بین نبودن به دشمن، عدم رعایت پیمان با دشمن زمانی که دشمن پیمان شکنی می کند و سر پیمان با خدا و رسول خدا و رهبری ماندن می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: امروز پرچم دفاع از دین خدا در هر نقطه ای از این دنیا که به اهتزاز درآمده، موهون فداکاری و درایت امام راحل، مقام معظم رهبری، شهدا و خانواده های شهدا است و به همین دلیل هم در دنیا در حال حاضر موجی از بسیجیان انقلابی در حال توسعه است که همگی مطیع رهبری هستند.      

آیت الله اراکی یادآور شد: اگر انسان دچار فتنه نشود خود می تواند حق را تشخیص بدهد چرا که برای تشخیص حق از باطل استدلال های بسیار روشنی وجود دارد مثلا اینکه اسرائیل در حق مسلمانان جنایت می کند نیاز به علم زیادی ندارد و فقط کافی است کمی فهم وجود داشته باشد تا به این نکته پی ببرند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده است صاحبان خرد می توانند حق را تشخیص بدهند، ابراز کرد: تحت هیچ شرایطی نباید میثاق با خداوند، رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) و رهبری شکسته شود و باید با پایداری به این میثاق به بصیرت الهی تعمیق بخشیم.

آیت الله اراکی تصریح کرد: در آیاتی از سوره احزاب خداوند فرموده است: مؤمنان بر بصیرتشان افزوده می شود زمانی که شرایط سخت تر می شود؛ از این رو در شرایط سخت و زمانی که ستم استکبار افزوده تر می شود مؤمنان می دانند که پیروزی نزدیکتر است پس بر ایمان و پایداری آنها افزوده تر می شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع افراد باید هرگز نسبت به دشمنان خوش بین نباشند، تقوا و رعایت موازین الهی در جامعه نهادینه شود، به فرمان رهبری پایبند باشیم و با ترس از خدا از ایجاد فتنه و شکاف در جامعه جلوگیری کنیم./842/202/ب2

ارسال نظرات