۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۴۷۰۸۸۳
آیت الله شبستری:

آزادی حلب مقدمه نابودی کامل داعشیان است

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که با آزادی حلب معادلات طراحی شده غرب و آمریکا در منطقه به هم ریخته است، گفت: همه صاحب نظران سیاسی آزادی حلب را شکست بزرگ تروریست‌ها و حامیانش می‌دانند.
آیت الله شبستری، امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به آخرین وضعیت سیاسی و امنیتی در عراق و سوریه اظهار داشت: خبر مسرت‌بخش آزادی حلب که پیروزی بسیار مهم جبهه مقاومت اسلامی به شمار می رود؛ در حقیقت شکست بزرگ استکبار و دست‌پرورده‌هایش بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همه صاحب نظران سیاسی آزادی حلب را شکست بزرگ تروریست‌ها و حامیانش می‌دانند، ضمن این‌که نقطه عطف در تاریخ مبارزات مقاومت اسلامی و رژیم صهیونیستی نیز به شمار می رود، با آزادسازی حلب، استکبار علیه سوریه و عراق شوک بزرگی دریافت کرده و هنوز خود را پیدا نکرده است.

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که آزادی حلب معادلات طراحی شده غرب و آمریکا در منطقه به هم ریخته است، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر که امام راحل فرمودند؛ خرمشهر را خداوند آزاد کرد، که بعد از آزادسازی آن پیروزی‌های بزرگ در جنگ نصیب ایران شد، امروز نیز با آزادسازی حلب، نوید پیروزی دیگر در راه است.

آیت الله شبستری ادامه داد: همچنان که بشار اسد گفته است؛ سوریه دو تاریخ دارد؛ قبل از آزادسازی حلب و بعد از آزادسازی حلب، قطعا پیروزی و آزادسازی در حلب منجر خواهد شد استکبار و تروریست‌ها از بین بروند و در آینده نزدیک شاهد انقراض تروریست‌ها از منطقه عراق و سوریه و ریشه‌کنی آنها خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور گسترده مردم در ویژه برنامه های گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی، اظهار داشت: این حضور نشان از بصیرت و اکسیر ماندگاری عشق به انقلاب است، اگر در 22 بهمن اصل انقلاب اتفاق افتاده، در نهم دی ماه بقای انقلاب اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که ملت ایران صاحب بصیرت ولایی هستند، گفت: حضور اقشار مختلف مردم در حماسه 9 دی نشان از تنفر و انزجار ملت از فتنه‌گران داخلی و خارجی است، وقتی هفت سال این روز را گرامی می‌داریم معلوم است که پرونده فتنه‌گران در پیش مردم محفوظ بوده و تا فتنه‌گران اظهار ندامت نکنند؛ این پرونده مختومه نخواهد شد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به مساله مصوبه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکوم کردن شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اظهار داشت این قطعنامه که از سوی آمریکا وتو نشد، تعجب سیاسیون و اهالی رسانه را به دنبال داشت.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که ظاهرا اختلافی میان اوباما و نتانیاهو به وجود آمده است، تصریح کرد: سال گذشته نتانیاهو علیه ریاست جمهوری آمریکا صحبت کرد و ریشه آن می‌تواند دلیل موضع گیری اخیر آمریکا در شورای امنیت باشد، البته تحلیل‌های دیگری نیز وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی در حال انزوا و استیصال است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دبیرکل فلسطین بشارت داده‌اند که رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، آثار و نتایج این پیش‌بینی سال به سال نمایان خواهد شد و لرزه بر اندام این رژیم جعلی خواهد انداخت.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی اظهارات دولتمردان نسبت به فرافکنی در معضلات و مشکلات داخلی کشور، اظهار داشت: یک مرض خطرناک در جامعه رواج یافته که مسؤولان اشتباهات خود را به دولت و مسؤولان قبلی می‌اندازند و یا خطاها را گردن دیگری می‌اندازند که این نشانه بزرگ جهالت است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که افراد جاهل معلوماتی را که نمی‌دانند وقتی از سایران می‌شنوند حاضر به گوش کردن و پذیرش نیستند، گفت: در مقابل جهل، عقل واقع شده است، خداوند فرموده آیا که افرادی که عقل خود را به کار بیندازد و گوش، شنوا و چشم بصیرت داشته باشند، جهنمی نخواهد شد.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن 13 دی سالروز ابلاغ نامه امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف، اظهار داشت: امام راحل در نامه‌ای به رهبر شوروی سابق پیشگویی کردند که صدای شکستن استخوان‌های کمونیست‌ها به گوش می‌رسد و توصیه کرده بودند مبادا به دنبال سرمایه‌داران غربی بیافتید؛ بعدها جهانیان شاهد اثبات پیش‌بینی امام بودند./935/201/ب2

 

ارسال نظرات