۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۸۹۸
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

درایت رهبری و بصیرت مردم شعله‌های فتنه 88 را خاموش کرد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به حماسه عظیم نهم دی ماه، گفت: پدیده شوم فتنه 88 که موجب ایجاد حماسه 9 دی شد شعله‎های جنگ و ناامنی داخلی بود که دشمن دامن می‌زد و نفاق داخلی و بی‌بصیرتی را زمینه سازی می‌کرد اما درایت رهبر و بصیرت مردم این شعله‌ها را در همان آغاز شکل‌گیری خاموش کرد.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با اشاره به توصیه به تقوا و نظم در امور گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق به دستیابی به تقوا را به ما عنایت بفرماید و دل‌های ما را به نور تقوا روشن و اعمال ما را در مسیر تقوا قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گذشته افزود: نخست حماسه نه دی ماه بود که در تمام شهرها و استان‌ها به آن اهمیت جدی داده شد مردم اجتماعات بزرگ و محافل عظیم و روشنگری در مورد نهم دی ماه داشتند در برخی از شهرها هم تظاهرات و راهپیمایی‌های خیابانی صورت گرفت.

حماسه نهم دی تجلی بصیرت مردم نسبت به فتنه‌های دشمن است

 خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه در استان قزوین محافل و مجالس پیرامون حماسه نهم دی بیشتر به صورت سخنرانی در اجتماعات بزرگ انجام گرفت، اظهار کرد: تعداد قابل توجهی مجلس سنگین و روشنگر در استان تشکیل شد ما باید خودمان را آماده کنیم که حماسه نهم دی ماه را هر سال به صورت اجتماع بزرگ در مرکز شهر برپا کنیم که این امر به طور یقین جلوه و تاثیر بسیار بیشتری در مأیوس کردن دشمنان ما خواهد داشت.

وی در ادامه روز  نهم دی ماه را یوم الله دانست و ابراز کرد: وقتی روزی به عنوان یوم الله لقب گرفت ما وظیفه داریم که به طور مدام آن را یادآوری کنیم این حماسه در حقیقت نعمت ولایت، امامت و اخوت است بنابراین همواره باید به این نعمات توجه داشته باشیم و شکرگزار خداوند متعال باشیم.

امام جمعه استان در ادامه با اشاره به نکات دیگری پیرامون حماسه عظیم نهم دی ماه خاطرنشان کرد: پدیده شوم فتنه 88 که موجب ایجاد حماسه نه دی شد شعله‎های جنگ و ناامنی داخلی بود که دشمن دامن می‌زد و نفاق داخلی و بی‌بصیرتی را زمینه سازی می‌کرد اما درایت رهبر و بصیرت مردم این شعله‌ها را در همان آغاز شکل‌گیری خاموش کرد.

وی در ادامه نقش سران فتنه و فتنه انگیزان پشت صحنه را نقش پدرخواندگی دانست و تصریح کرد: از منظر امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه سران فتنه و فتنه انگیزان پشت صحنه فاقد حیات انسانی و به تبع آن فاقد حیات سیاسی هستند انسان‌های زنده کسانی هستند که هنگامی که منکر را می‌بینند دل آنها از منکر منزجر باشد و زبانشان بر ضد منکر سخن بگوید و در عمل با منکر مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه اضافه کرد: حضرت امیر(ع) در ادامه می‌فرمایند اما کسانی که منکر را می‌بینند و در قلبشان نسبت به منکر منزجر نمی‌شوند و زبانشان هم ساکت است و به طور عملی هم اقدامی انجام نمی‌دهند اینها مردگان زنده نما هستند سران فتنه امر به منکر کردند و مسلمانان را به جان یکدیگر انداختند و خونریزی به وجود آوردند و امنیت ملت را به مخاطره انداختند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: سران فتنه نه تنها با منکر مخالفت نکردند و ساکت ماندند بلکه به طور علنی دستور به منکر دادند، خداوند متعال می‌فرماید منافقان کسانی هستند که امر به منکر می کنند و از معروف نهی می‎کنند.

وی در پایان گفت: امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه در ارتباط با منافقین می‌فرماید این منافقین مرده زنده‌نما هستند این تعبیر حضرت امیر(ع) که در نهج البلاغه آمده است مربوط به فتنه‌گران عصر ما و تمام دوران‌ها است از این رو باید در همه حال هوشیارانه مراقب نفوذ فتنه انگیزان باشیم./873/201/ب2

ارسال نظرات