۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۷۰۹۰۳
امام جمعه دامغان:

9 دی سرفصلی جدید در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بود

امام جمعه دامغان با بیان اینکه دسیسه و فتنه‌گری دشمنان برعلیه ملت و انقلاب اسلامی ما از گذشته تا حال و آینده ادامه دارد، گفت: به لطف خداوند، ایمان مردم و هدایتگری رهبری فرزانه، دسیسه‌های دشمن و هوشیاری و بصیرت ملت ما همچون برف زیر آفتاب است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز دامغان که باحضور پرشور و شمار مردم دیندار این شهرستان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی ازد حضور باشکوه مردم آگاه و همیشه در صحنه دامغان در تجمع بزرگ روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت، اظهار داشت: 9 دی سرفصلی جدید در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه در صدر اسلام نبود بینش و تحلیل سیاسی صحیح در بین مردم سبب سوء استفاده دشمنان دین خدا و رخداد‌های غمباری همچون صفین، شهادت امام علی(ع) و واقعه کربلا شد، افزود: اما امروز ملت ما با تکیه بر ایمان و بصیرت، وحدت و همدلی، دوری از تشتت و تفرقه و حرکت زیر پرچم ولایت فقیه کشور را از گرداب‌هایی همچون فتنه 88 با خلق حماسه‌ای مردمی همچون 9 دی عبور می‌دهند.

خطیب نماز جمعه دامغان یوم الله نهم دی را روزی ماندگار در تاریخ کشورمان و روز غلبه بصیرت مردم بر اغواگری فتنه‌گران و مستکبران دانست و خاطر‌نشان کرد: بصیرت و خداجویی مردم دیندارایران اسلامی و مدیریت پیامبرگونه و علی‌وار رهبر فرزانه انقلاب اسلامی دو عامل اصلی خلق حماسه دشمن شکن 9 دی 88 بود، گذر زمان بیش از پیش چهره اصلی فتنه‌گران و حامیانشان را نمایان کرد و ثابت نمود ملت ما از اسلام، عقاید و ارزش‌های دینی و ملی‌شان دست نمی‌کشند.

وی با بیان اینکه فتنه گران پس از انتخابات 88 فضای سیاسی و اجتماعی کشور را با توسل به دردغ و اغتشاش غبارآلود کردند تا دستیابی به حقیقت را برای مردم مشکل سازند، تصریح کرد: هوشیاری ملت بزرگ ایران حماسه 9 دی را آفرید، اقدامی خودجوش و انقلابی درسرتاسر کشور که چونان رودهای خروشان به هم‌پیوسته و اقیانوس مواجی از بصیرت آفریدند و فتنه و آمال فتنه‌گران را نابود ساختند.

شرایط فرهنگی و عفاف و حجاب دانشگاه‌ها نگران کننده است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که این‌روزها خبرهای خوشی از وضعیت فرهنگی و عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها به گوش نمی‌رسد، اظهار داشت: باید به صراحت گفت دانشگاهی که در آن نبض اسلام و انقلاب نزند شایسته کشور و ملت مسلمان ما نیست.

خطیب نماز جمعه دامغان خاطرنشان کرد: مسؤولان دانشگاه ها برای اصلاح و بهبود این شرایط برنامه داشته باشند، مراکز آموزش عالی باید مهد تربیت مسؤولان متدین، متعهد و متخصص برای آینده کشور باشد، نه اینکه ببینیم جوان ایرانی به دانشگاه برود برای تحصیل و بی‌حجاب، گمراه و یا آلوده به گناه و روابط نامشروع از آنجا فارغ التحصیل شود.

مردم دامغان شایسته توجه بیشتر مسؤولان هستند

امام جمعه دامغان در ادامه با انتقاد از عدم پاسخگویی و برنامه‌ریزی برخی مسؤولان در سطوح شهرستانی، استانی و کشوری جهت کاستن مشکلات مردم این شهرستان در بخش های مختلف، اظهار داشت: مسؤولان باید خود را خدمتگزار مردم بدانند، قدرت هدف نیست بلکه وسیله ای برای خدمت است؛ متأسفانه مردم دامغان در طول سه دهه اخیر مظلوم واقع شده‌اند، اما بنده به عنوان امام جمعه شهرستان اجازه ادامه تضییع حقوق این مردم صبور را نخواهم داد.

وی با تأکید بر اینکه مردم دامغان با دارا بودن شاخص نخست تقدیم شهدا و ایثارگری به نسبت جمعیت در کشور شایسته توجه بیشتر مسؤولان امر هستند، تصریح کرد: اشتغال و صنعت، آب روستایی، توجه به مشکل آب کشاورزان و تجدید نظر پلمپ چاه‌ها توسط امور آب، تکدی‌گری و کودکان کار، فراهم نمودن زمینه سرمایه‌گذاری از بخش‌های این شهرستان است که باید از سوی مسؤولان شهرستانی، استانی و کشوری بدان توجه لازم صورت گیرد./977/201/ب2

ارسال نظرات