۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۷۰۹۳۶
امام جمعه همدان:

نقش مردم همدان در برابر فتنه 88 بسیار تعیین کننده بود

آیت الله طه محمدی با بیان این که مردم همدان دو روز زودتر از دیگر استان ها در 7 دی ماه فتنه را محکوم کردند، گفت: حضور مردم ولایتمدار کشور تاریخ 9 دی ماه 88، ادامه جرقه حضور مردم همدان در روز 7 دی ماه در همدان بود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به جایگاه مردم همدان در حماسه 9 دی، اظهار داشت: استان و مردم همدان با خود می بالد که در حماسه 9 دی و مقابله با فتنه 88 نقش تعیین کننده ای داشته است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به خاستگاه تنه اظهار داشت: باید دید که چه عواملی سبب بروز فتنه شده است و افرادی که از انقلاب بر آمده بودند چرا به کشور خیانت کردند.

امام جمعه همدان به حماسه 9 دی در خنثی کردن توطئه کشور اشاره کرد و گفت: مردم ولایت مدار ایران اسلامی با وحدت خود در حمایت از ولایت مشت محکمی بر دهان استکبار فرود آوردند.

وی با بیان این که مردم همدان دو روز زودتر از دیگر استان ها در 7 دی ماه فتنه را محکوم کردند گفت: حضور مردم ولایت مدار کشور تاریخ 9 دی ماه 88، ادامه جرقه حضور مردم همدان در روز 7 دی ماه در همدان بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: حمایت مرجع عالقدر حضرت آیت الله نوری همدانی از ولایت و همچنین نقش تعیین کننده سردار شهید حاج حسین همدانی در مبارزه با فتنه بسیار مهم و تأثیر گذار بود.

وی دنیا را سراسر فتنه های مختلف توصیف کرد و گفت: فتنه های مختلف در جهان وجود دارد  و در زمان امام علی(ع) فتنه ای در جهان ایجاد شد که اگر این اتفاق نمی افتاد امروز جهان سراسر مکتب شیعه موج می زد.

آیت الله طه محمدی در ادامه با اشاره به اهمیت دشمن شناسی و زمان شناسی، اظهار داشت: مردم باید ابعاد مختلف فتنه 88 را بررسی کرده و ان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

وی با اشاره به لزوم هشیاری برای جلوگیری از فتنه های بعدی خاطرنشان کرد: حب پست و مقام و لجاجت سران قنته سبب شد که با رای نیاوردن خود، بستر ایجاد فتنه بزرگ را در کشور ایجاد کنند.

امام جمعه همدان با بررسی نکات مهم و کارامد در مقابله با فتنه 88، گفت: نخستین علتی که سبب پیروزی ملت ایران در فتنه 88 بود، اتکا به ولایت فقیه و در مرتبه دوم خون شهیدان انقلاب و دفاع مقدس بود.

وی با اشاره به تزلزل گسترده در حکومت های استکباری جهان، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در نامه ای به گورباچف فرمود که صدای شکسته شدن استخوان های حکومت سوسیالیستی به گوش می رسد و امروز نیزچنین است.

نمایده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: امروز در جامعه افراد بدحجاب فراوان وجود دارند که این نتیجه سیاست رضاخان است و باید با آن مقابله جدی صورت گیرد./979/202/ب2

ارسال نظرات