۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۷۰۹۷۰
آیت الله رجبی در گفت وگو با رسا:

دولت برای کنار ‌آمدن با آمریکا 3 سال وقت خود و کشور را تلف کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دولت برای کنار آمدن با آمریکا سه سال وقت خود و کشور را تلف کرد، نگاه به درون را عامل حل مشکلات دانست و دستاوردهای انقلاب اسلامی را در عرصه های مختلف بی بدیل ارزیابی کرد.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که کارامدی نظام دشمنان انقلاب و ایادی داخلی آنان را ناراحت کرده است، گفت: برای این که با نظام مقابله کنند به مردم القا می کنند که نظام ناکارامد بوده و به آن نباید دل بست.

وی افزود: می دانند که مردم به دلیل کارامدی نظام عشق به نظام داشته و نظام را از خود می دانند از این رو مشکلات کوچک را بزرگ کرده و سیاه نمایی می کنند تا از این طریق عشق و علاقه مردم به نظام را کم کنند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که توطئه ها و تلاش ها بدون شک برای این است که مردم را از نظام جدا کنند، اظهار داشت: از این رو می بینیم که در جریان مذاکرات کاری کردند که موارد اقتدار نظام را بگیرند تا استکبار جهانی از آن طریق بتواند تجاوز و زورگویی خود را بیشتر کند و بگویند باید تسلیم شوید و این نظام نمی تواند کاری کند.

وی ادامه داد: پشت صحنه بدون شک جدا کردن ملت از نظام است، بدون واسطه و مستقیم هر کس در این زمینه سخن می گوید نقشه دشمن را در کشور پیاده می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دستاوردهای گوناگون از جمله دستاوردهای اقتصادی انقلاب ابراز داشت: اگر منصفانه نگاه کنیم می بینیم که در عرصه های مختلف نظام ما به دستاوردهای بسیار بی بدیلی دست یافته است.

وی عنوان کرد: اگر دولتی نگاه به درون نداشته باشد و به اقتصاد مقاومتی بها ندهد معنایش ضعف نظام نیست، حالا دولتی آمده و سه سال وقت خود را تلف کرده تا این که با آمریکا بتواند کنار بیاید بلکه بتواند مشکلات را حل کند خب این مسیر غلطی است که دولتی پیش گرفته است اما نظام اینگونه نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:  باید مقایسه کنیم که سطح و وضع زندگی مردم در حال حاضر با قبل از انقلاب چگونه بوده است، توان، امکانات و وضع اقتصادی مردم باید با آن دوران مقایسه شود، شاید عده از جوانان ما ندانند که آن دوران چه وضعی بوده است و چقدر مشکلات فراگیر وجود داشته است اما الان شاهد هستیم در برخی مسائل همانند گندم در حال رسیدن به خودکفایی هستیم.

وی اضافه کرد: رژیم گذشته در طول کار خود چه چیزی برای ما آورده بود، ما در بخش کشاورزی، صنعت پیشرفت های بسیاری با وجود توطئه های دشمن داشته ایم، پیشرفت های علمی هم به نفع اقتصاد کشور است و هر روز می بینیم که دستاوردهای را مخترعان بیان می کنند و می گویند که چقدر ارز سابقا خارج می شده و حالا اینگونه نیست که جنبه های اقتصادی برای کشور دارد.

آیت الله رجبی با بیان این که انقلاب دستاوردهای بزرگی در زمینه هوا فضا و نظامی داشته است، گفت: در دوران گذشته ما باید پول خود را می دادیم و مستشاران آنها می آمدند و به آنها هم حقوق می دادیم برای این که اندک امکاناتی در این زمینه ها داشته باشیم، این صرفه جویی های در زمینه های گوناگون از جمله بعد اقتصادی هم دارد.

وی افزود: کشور ما در زمینه سدسازی هم فعالیت های بسیار خوبی دارد و در خارج از کشور هم این کار را انجام می دهد، این ها دستاوردهایی است که بعد اقتصادی هم دارد؛ در زمینه های گوناگون به ویژه اقتصادی رشد خوبی کردیم و به همین دلیل است که دشمنان را به خشم آورده است، دشمن به خشم آمده چون می داند که ما به سمت خودکفایی در زمینه های گوناگون می رویم، چون همیشه می خواهند محتاج آن ها باشیم برایشان ناراحت کننده است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات