۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۰۹۸۳
امام جمعه موقت خرم آباد:

زن آرامش بخش کانون خانواده است

امام جمعه موقت خرم آباد به نقش زنان و همسران در تربیت فرزند اشاره کرد و گفت: مادران افزون بر نقش تربیتی فرزندان، با آرامش بخشیدن به خانواده نقش بسزایی در تحکیم پایه های زندگی و کانون خانواده دارند.
حجت الاسلام متقي نیا، امام جمعه موقت خرم آباد

 حجت الاسلام قاسم متقی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به نقش مادران در تربیت فرزند از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: مادران نقش گرانقدر و اساسی در تربیت فرزندان دارند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر به عنوان مربی بیشترین تأثیر را در شکل گیری شخصیت فرزندان و خانواده دارند، افزود: مادر افزون بر تأثیر ژنتیک و تربیت پنهان فرزند، در تربیت آشکار نیز بیشترین نقش را دارد.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به نقش خواهر و دختر خانواده بودن، نقش مادری و همسری در تربیت خاطرنشان کرد: در آیات و روایات خداوند تأکید فراوانی به تکریم زن در خانواده دارد.

وی در ادامه به داستان حضرت موسی(ع) و نقش دختران حضرت شعیب در تشخیص روانشناسی درست در شخصیت حضرت موسی(ع) اشاره و عنوان کرد: این امر حضور حکیمانه، نگاه شخصیت شناسی، زکاوت و تیزهوشی دختران شعیب را بیان می کند.

حجت الاسلام متقی نیا با اشاره به نقش اثرگذار دختران در سرنوشت جامعه، افزود: نقش یک زن به عنوان همسر، کامل کننده و تمام کننده بخش وجودی و هستی مرد است.

وی زنان و مادران را آرامش بخش خانواده عنوان کرد و اظهار داشت: خدای متعال برای شما همسرانی آفرید تا به آرامش برسید و شرط آن تشکیل خانواده است.

امام جمعه موقت خرم آباد با تأکید بر توجه به پرداختن به امر ازدواج و توجه به مقدمات آن، یادآور شد: ازدواج هدف آسایش و آرامش است و همسران نقش بسزایی در آراسته کردن خانه دارند و خانواده به وجود همسر آراسته می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در سوره بقره همسر به عنوان یک مشاور معرفی شده است، خاطرنشان کرد: برای ایفای این نقش، زن و شوهر باید در طول هفته ساعاتی را به این امور مشاوره ای برای زندگی خویش اختصاص دهند.

زمان، مهم ترین هزینه در تربیت است

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه مهم ترین هزینه برای امر تربیت فرزندان و تحکیم پایه های زندگی صرف زمان است، افزود: در این زمینه باید والدین برای مسائل تربیتی فرزندان زمان و وقت بیشتری صرف کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه پاسخگویی به نیازهای جنسی و طبیعی همسر را از دیگر نقشها دانست و خاطرنشان کرد: انجام وظایف زن و مرد در زندگی مشترک نقش مؤثری در تحکیم پایه های زندگی مشترک دارد.

وی با اشاره به این که همسران موفق در قرآن معرفی شده اند، یادآور شد: قرآن برای هدایت و تربیت از تمثیل استفاده می کند و ما باید از داستانهای قرآنی درس گرفته و از تعالیم دینی در جهت رشد و تعالی جامعه بهره مند شویم.

حجت الاسلام متقی نیا مادران نمونه را الگو دانست و خاطرنشان کرد: در قرآن حضرت مریم(س)، مادر مریم(س)، مادر موسی(ع) و همسر عمران به عنوان مادران نمونه معرفی شده اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نقش مادران در تربیت از دیدگاه قرآن اساسی است، خاطرنشان کرد: شخصیت فرزندان تا پیش از هفت سالگی شکل می گیرد و با توجه به اینکه فرزندان بیشتر عمر خویش را در کنار والدین می گذرانند، بنا بر این نقش مؤثری در تربیت فرزند دارند و در این راستا باید به امور تربیتی توجه ویژه داشته باشند./9459/302/ب2

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
سلام من خواهر زاده ی ایشون هستم
0
0