۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۰۶۶

مراسم بزرگداشت « بانوی مبارز» در حرم حضرت معصومه برگزار می شود

مسؤول فرهنگی خواهران حرم حضرت معصومه(ع) از برگزاری مراسم بزرگداشت مرضیه دباغ با عنوان « بانوی مبارز» همزمان با 16 دی در شبستان نجمه خاتون(س) خبرداد.
خانم دباغ

مریم شهبازی، مسؤول فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه امروز دشمن جامعه زنان را هدف هجمه تبلغاتی شدید خود قرار داده و به دنبال بردگی زنان و تسخیر جهان از طریق سلطه بر زنان به عنوان کانون تربیت و انسان سازی است، گفت: زنان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند معرفی الگوهای اصیل انقلابی و ولایی هستند.

وی افزود: تا زمانی که الگوهای ناب و اصیل اسلامی و انقلابی به زنان جامعه معرفی نشوند نمی توان از آنها انتظار داشت که مطابق با امر ولایت رفتار کرده و در مواجه با الگوهای غربی دچار خودباختگی فرهنگی نشوند.

مسؤول واحد فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه الگوسازی دینی و معرفی این الگوها به زنان مسلمان نیاز مبرم و جدی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: زن مسلمان امروز در آستانه تبلیغات شدید دشمن با نوعی از خود باختگی و بیگانگی فرهنگی مواجه شده و از بی هویتی رنج می برد و این احساس رنج و کمبود، زنان مسلمان را به الگوبرداری از زنان غربی کشانده در حالی که با معرفی الگوهای ناب اسلامی می توان با این هجمه فرهنگی و تبلیغاتی دشمن مقابله کرد.

شهبازی ادامه داد: واحد فرهنگی آستان بانوی کریمه (س) با همکاری بسیج جامعه زنان کشور در راستای الگو سازی و معرفی الگوهای اصیل اسلامی به بانوان مسلمان اقدام به برگزاری مراسم بزرگداشت بانوی مبارز انقلابی، طاهره دباغ( مرضیه حدیدچی) کرده است.

وی افزود: این مراسم همزمان با ۱۶ دی ماه در شبستان نجمه خاتون(س) حرم حضرت معصومه(س) ویژه خواهران برگزار می شود.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) تصریح کرد: این مراسم با سخنرانی خانم مینو اصلانی، رییس بسیج جامعه زنان کشور برگزار خواهد شد.

شهبازی افزود: این مراسم روز پنجشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در شبستان نجمه خاتون (س)حرم مطهر برگزار می شود و دختر و عروس خانم دباغ از مهمانان ویژه این مراسم خواهند بود.

وی ادامه داد: تبیین جایگاه زنان مبارز انقلابی که با حفظ موازین شرعی و حجاب اسلامی در تمامی عرصه های اجتماعی و مبارزاتی علیه حکومت طاغوت حضوری فعال و پرشور داشته اند از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

مسؤول فرهنگی خواهران آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مرضیه حدیدچی معروف به طاهره دباغ از از شاگردان شهید آیت الله سید محمدرضا سعیدی بوده و در مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پهلوی حضوری فعال داشته است، یادآور شد: پیش بینی می شود در این مراسم بزرگداشت بیش از هزار نفر از بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کریمه(س) حضور داشته باشند./968/302/ب3

ارسال نظرات