۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۷۱۰۷۹

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

دیدار قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان و مدیر کل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی و همدردی کودکان مشهدی با کودکان حلب عناوین مهمترین خبرهای کوتاه فرهنگی خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی صداوسیمای خراسان رضوی، شیخ نعیم قاسم که به مشهد سفر کرده است در دیدار با مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی افزود: محور مقاومت توانست بسیاری از مناطق حلب را آزاد کند که هنوز اندکی از خیابان های این شهر باقیمانده که با لطف خداوند در اسرع وقت آزاد خواهد شد.

‎وی گفت: اینها همه فقط با اتحاد بین ارتش سوریه و برادران ایرانی و حزب الله و کمک های روسیه به ارتش سوریه انجام شد.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با تاثیر گذار بودن بازپس گیری حلب افزود: این پیروزی الهی از یک سو سبب خواهد شد که سوریه قدرتش را دوباره به دست بگیرد و از سوی دیگر ارتباط مردم با ارتش این کشور  تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی د رادامه گفت: محور مقاومت، محور بسیار فعال و موثری است و در حقیقت اینکه حزب الله توانست به عنوان یکی از جبهه های مقاومت، اسرائیل را از لبنان خارج کند اعتماد به نفس و قدرت معنوی را به مردم فلسطین باز گرداند تا بتوانند علیه اسرائیل مقاومت کنند وپیروزی در غزه را رقم بزنند.

شیخ نعیم قاسم بیان کرد: استقامت وپایداری امروز مردم سوریه که منجر به پیروزی در حلب شد بر جنگ ظالمانه عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این دیدار با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت اسلامی در حلب گفت: پیروزی های روز افزون جبهه مقاومت، استکبار در منطقه خاور میانه را با چالش روبه رو کرده. محسن نصر پور با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های صدا و سیمای خراسان رضوی، افزود:مشهد الرضا به عنوان قطب فرهنگی و معنوی مسلمانان فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فرهنگ جبهه مقاومت در پاسداری از ارزش های ائمه معصومین(ع) است.

در حوزه قاچاق باید فرهنگ سازی رسانه ای صورت گیرد

 عبدالمجید نگارش نژاد مدیر کل امور فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: قاچاق به عنوان یک معضل بزرگ اقتصادی در واقع به همه مردم آسیب می رساند و  صدا و سیما با تولید برنامه های مرتبط و انعکاس اخبار مرتبط با قاچاق کالا وارز  می تواند عواقب شوم آن را برای  افکار عمومی  و مبارزه با این پدیده بسیج کند.

وی افزود: به دلیل اعتمادی که مردم  به صدا وسیما دارند نقس رسانه ها   در پیشگیری از قاچاق  نقش  بی بدیلی است و اگر همه دستگاه ها کار خود را به خوبی انجام دهند اما رسانه در زمینه های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حتی در فضاهای مجازی  به خوبی وارد عمل نشود، این مبارزه به سرانجام نمی رسد.

مدیر کل امور فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به نگرش جدید بحث عرضه و تقاضا به عنوان یک مبارزه دو سویه، گفت: نکته اصلی در این قضیه این است که ما بیاییم مصرف کننده را، به عنوان یک کفه از این فعالیت اقتصادی متقاعد کنیم. چرا که  عرضه و تقاضا  متقابلا با یکدیگر در ارتباط است. اگر تقاضا وجود نداشته باشد عرضه هم وجود نخواهد داشت و اگر عرضه نباشد، تقاضا هم وجود نخواهد داشت. از این رو باید تقاضا را مدیریت کنیم یعنی افراد جامعه تغییر رفتار بدهند این تغییر رفتار از خرید و مصرف کالاهای قاچاق به خرید کالاهای تولید داخلی و یا واردات کالاهای قانونی به عهده رسانه هاست  که برای تغییر مصرف به مردم  آگاهی بخشی دهند.

دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با خانواده شهیدان معصومی

همزمان با سفر آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، وی با حضور در منزل خانواده شهیدان نجیب الله و گل محمد معصومی با مادر این شهدای والامقام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن گرامیداشت مقام شهدای تمام ادوار تاریخ اظهار داشت: والدین و همسران شهدا در این نظام و انقلاب اسلامی جایگاه والایی دارند چرا که تاکنون با غیرت و همت والای خود توانسته اند فرهنگ ایثار و شهادت را حفظ و آن را به نسل جدید منتقل کنند.

گفتنی است در این دیدار که امام جمعه، فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دیگر مسئولین ادارات شهرستان تربت حیدریه حضور داشتند، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی از خانواده این شهید والامقام تقدیر و تجلیل کرد.

لازم به ذکر است شهید گل محمد معصومی در سال ۱۳۷۹ در ارتفاعات برق شهرستان تربت حیدریه به شهادت رسید، همچنین شهید نجیب الله معصومی در سال 1362 در عملیات خیبر به شهادت رسید و پیکر مطهرش پس از ۳۳ سال در عملیات تفحص شناسایی و  در روز تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری در تربت حیدریه تشییع و تدفین شد.

مادر شهیدان حسینی به فرزندان شهیدش پیوست

حاجیه خانم مرضیه بزکان مادر شهیدان سید جعفر و سید صالح حسینی پس از سال‌ها انتظار در پی کهولت سن در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر این مادر شهیدان پنج شنبه هفته گذشته با حضور جمعی از دلدادگان به خاندان شهدا و ایثارگران از حسینیه کربلایی به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و پس از طواف در این حرم نور باران در گلزار شهدا «بهشت رضا» و در جوار فرزندان برومند شهیدش به خاک سپرده شد.

گفتنی است شهیدان سید جعفر و سید صالح حسینی به ترتیب در سن 18 و 22 سالگی در سال 1361 به اسارت دشمن بعثی درآمده و پس از شکنجه های فراوان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

مادر شهیدان نامداری به دیدار فرزندان شهیدش شتافت

حاجیه خانم فرشته بیگی فیروزآبادی مادر شهیدان حبيب و وحيد نامداري، پنج شنبه هفته گذشته بر اثر بیماری سرطان در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس در سن 62 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر این مادر شهیدان پس از تشییع از مقابل حسینیه پیروان دین نبوی و طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در گلزار شهدای «بهشت رضا» مشهد مقدس و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.

گفتنی است شهیدان حبیب و وحید نامداری در 28 اسفند ماه 1366 بر اثر بمباران شهر باختران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و پیکرهای مطهرشان در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد مقدس آرام گرفته است.

حضور مدیر مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

خانم شایسته خوی، مدیر مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) بعنوان عضو هیأت امنا و شورای سیاست گذاری مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی در سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع "وحدت و ضرورت مقابله با جریانهای تکفیری" شرکت کردند.

شایان ذکر است این کنفرانس ویژه اعضای مجمع عمومی تقریب مذاهب اسلامی و از تاریخ 25 تا 27 آذر 95 در محل سالن اجلاس سران تهران با حضور بانوان فعال و نخبه برگزار شد.

مدیر مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) ابتدا در دو کمیسیون این کنفرانس با عنوان "کمیسیون مساعی حمیده" و "کمیسیون رسانه" که با حضور اندیشمندانی از کشورهای عراق، مصر، کویت، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن، آمریکا، آذربایجان، انگلستان و افریقا برگزار شد حضور بهم رسانیدند و سپس در "کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان" با سه محور "جایگاه والای زن مسلمان در تمدن سازی توحیدی در تقابل با جریانهای تکفیری"، "نقش زنان در مقابله با ترویج خشونت از سوی جریانهای تکفیری از طریق بدعت گذاری در احکام اسلامی" و "بررسی زمینه های تحقق وحدت عملی در سایه سار حضرت زهرا (علیها السلام)" شرکت نمودند.

قابل ذکر است در کمیسیون اتحادیه جهانی زنان مسلمان، خلاصه ای از مقالات ارائه شده افراد قرائت شد که خانم شایسته خوی مقاله "حضرت زهرا (علیها السلام) محور وحدت" و یکی از طلاب امور بین الملل مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) (از کشور الجزایر) مقاله ی "جهاد نکاح" را در جمع بانوان اندیشمند کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، سنگال، یمن، کویت و بحرین ارائه نمودند و پیرامون آن به گفتگو پرداختند و درنهایت این کمیسیون با قرائت بیانیه ای خاتمه یافت.

همچنین دیدار شرکت کنندگان با مقام معظم رهبری و بهره گیری از بیانات ایشان از جمله برنامه های این مراسم بود.

در حاشیه اجلاس مدیر مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) با برخی از افراد مؤثر در تحقیق و پژوهش دین مبین اسلام، از جمله خانم آمساتو (مشاور پارلمانی رئیس جمهور سنگال)، دکتر سعید شهابی (نویسنده بحرینی و رئیس مؤسسه ابرار اسلامیک در لندن)، خانم دکتر سامیه (از عراق)، خانم دکتر سامیه راحیل (از پاکستان)، خانم غدیر جمال (از کویت) و ... دیدار و گفتگو نموده و تعاملات پژوهشی را درخواست نمودند.

کودکان مشهدی‌ برای کودکان حلب نقاشی می‌کشند

به مناسبت آزادسازی شهر حلب از سوی نیروهای مدافع حرم، کودکان ایرانی نقاشی های خود را با عنوان «از حرم تا حلب» به کودکان سوری تقدیم می کنند. کودکان ایرانی برای اعلام محبت و هم بستگی با کودکان مسلمان در کشور سوریه، نقاشی خود را که با موضوعات آزادسازی حلب و شادی کودکان در بازگشت به شهرشان کشیده اند، با همکاری شهرداری منطقه۱۲ مشهد به دست کودکان سوریه می رسانند تا به آنان بگویند اگرچه از آن ها دورند، دلشان به یاد آن هاست.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ١٢ درباره پخش و انتشار نقاشی ها گفت: احتمالا با همکاری شبکه پویا نقاشی کودکان ایرانی برای همگان به نمایش درآمده و نهایتا آثار منتخب در کتابی چاپ خواهد شد. مهلت ارسال نقاشی های کودکانه درقالب طرح «از حرم تا حلب»، به عنوان هدیه کودکان ایرانی به کودکان سوری تا پنجشنبه ٢ دی ماه ٩۵ است که به دلیل استقبال به عمل آمده تا ١۵دی ماه٩۵ تمدید شده است.

عسکری در رابطه با هدف برگزاری این مسابقه گفت: آزادسازی شهر حلب هم زمان بود با آغاز هفته وحدت؛ هفته ای که نماد وحدت شیعه و سنی و در کل وحدت جهان اسلام است. اهمیت استراتژیک شهر حلب و همراهی در آزادسازی آن توسط مدافعان حرم در سپاه اسلام و نشان دادن اینکه کودکان و شهروندان ایرانی، همراه با دولت و ملت دوست و برادر، کشور سوریه همیشه بوده و خواهند بود و در شادی و غم آن ها سهیم هستند، تصمیم گرفتیم مسابقه ای برای نقاشی  کشیدن کودکان ایرانی با موضوع آزادسازی شهر حلب برگزار کنیم و مجموعه آن ها را به عنوان هدیه به دست کودکان سوری برسانیم.

وی با بیان اینکه تا الان استقبال چشمگیری از این طرح به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: تاکنون معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری های شهرهای مختلف کشور، صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دبیرخانه مشهد ٢٠١٧، کانون پرورش فکری کودکان و بسیاری از مدارس و تشکل های مردمی برای مشارکت در این طرح اعلام همکاری کرده اند. این نقاشی ها با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به کشور سوریه ارسال و توسط مدافعان حرم به کودکان سوری تقدیم خواهد شد. چاپ کتاب آثار منتخب، برپایی نمایشگاه در شهر حلب، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان در حاشیه همایش ها و سمینارهای مشهد ٢٠١٧ را نیز در دست اقدام خواهیم داشت.

معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه١٢ مشهد با همکاری باشگاه خادمین معنوی امام رضا علیه السلام، رسانه ملی، تشکل های فعال جبهه انقلاب در سراسر کشور، فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجمع ترویج فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری های اراک، زنجان، رشت، زاهدان، بجنورد، مدارس و مهدهای کودک نقاشی های زیادی را به مناسبت آزادسازی شهر حلب با همراهی سربازان مدافع حرم حاضر در سوریه به دست کودکان سوری خواهند رساند.

لازم به ذکر است کودکان ایرانی با کمک والدینشان می توانند به مناسبت هفته وحدت و این آزادسازی غرورمندانه سربازان سپاه اسلام، تصویر نقاشی خود را به آدرس تلگرام دبیرخانه@khademoreza8   ارسال و برگه های نقاشی منتخب را که توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد، به نشانی: مشهد، بولوار الهیه، سجادیه ٢٩، شهید حسینی ٢، ساختمان شهرداری منطقه ١٢ مشهد یا نشانی: مشهد، میدان راه آهن خیابان آیت الله بهجت ۲۳ پلاک ۴۹ ارسال کنند./303/930/ب1

ارسال نظرات