۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۱۱۳
امام جمعه بجنورد:

دشمن با استفاده از فضای مجازی در پی تغییر سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دشمنان با استفاده از فضای مجازی در پی تغییر سبک زندگی اسلامی در جامعه ایران و جایگزین کردن سبک زندگی غربی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: باید از تمامی ابزارها و امکانات برای ترویج و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قدرتمندان عالم در پی آن هستند که باورهای یک ملت را آن‌چنان که می‌خواهند شکل دهند و در این راستا یکی از کارهایی که می‌خواهند انجام دهند و آن را در اهدافشان هم قرار داده‌اند، تغییر سبک زندگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: درواقع دشمنان با استفاده از فضای مجازی در پی تغییر سبک زندگی اسلامی در جامعه ایران و جایگزین کردن سبک زندگی غربی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اکنون تغییر سبک زندگی در دنیای مجازی به‌شدت در جریان است، خاطرنشان کرد: دشمن در این زمینه به‌عنوان مثال با معمارهای ما کار دارد، می‌خواهد فکر معمارهای ما را تغییر دهد تا از این طریق معماری ساختمان‌های ما به اهداف آنها نزدیک‌تر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: محراب ما پیام دارد، گل دسته ما پیام دارد و ورودی‌های ما در ساختمانهای اسلامی پیام دارد؛ اما دشمن قصد دارد پیامهای غربی را جایگزین پیامهای اسلامی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه اسلام برای شادی و تفریح اهمیت زیادی قائل شده است، افزود: اما دشمنان از تفریح، تفسیر دیگری داشته و اسم بدمستی‌ها را تفریح می‌گذارند، اسم هرزه‌کاری‌ها را خوش‌پوش بودن گذاشته و به پوشاک، مد و مدل موی بچه‌های ما کار دارند، حتی به خوراک ما هم کار دارند و اینکه چه غذایی و به چه سبکی بخوریم برای آنها اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایستادگی در برابر این هجمه دشمنان نیازمند همت بلند است، اضافه کرد: همت بلند جواب می‌دهد و اگر انسان در زندگي همت بلند داشته باشد بدون شک خدا او را كمك می‌کند تا به آرمانهايش برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اين ريشه روايي هم دارد، ادامه داد: امام علي (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید: «قدر الرجل علي قدر همته» و تأکید می‌کند که ارزش هر كس به قدر همت او بوده و وقتی می‌خواهی شخصيت کسی را ارزشيابي كني ببين همت او چه قدر است./202/9314/ب1

ارسال نظرات