۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۴۷۱۱۲۲
نماینده خبرگان رهبری:

آزادی موصل در عراق، دور از انتظار نیست

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: عملیات آزادی موصل بایستی با توجه ویژه به نیروهای بسیج مردمی عراق اجرایی شود.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اجرای طرح برقراری آتش بس در سوریه، اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی می‌شد، عملیات موفقیت‌آمیز آزادی حلب با برکات و آثار بسیاری همراه است.

وی با بیان این‌که آتش بس سراسری به دلیل ایستادگی ملت و ارتش سوریه و نیز نیروهای جبهه مقاومت اسلامی و در راس آنان تدابیر نظام اسلامی محقق شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح گروه های تروریستی داعش و النصره مستثنی شده اند که به جرأت می توان گفت؛ تروریست‌های تکفیری نفس‌های آخر خود در منطقه را می کشند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دولت، ارتش و نیروهای مردمی سوریه بایستی مراقب تجدیدقوای تروریست‌های تکفیری در این روزهای حساس باشند، افزود: نظام سلطه در سوریه و منطقه نه به دنبال آتش بس؛ بلکه درصدد براندازی جبهه مقاومت و ایجاد کشورهایی مطیع آمریکا و حامی رژیم غاصب صهیونیستی است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که آزادی موصل در عراق نیز دور از انتظار نیست، ادامه داد: با توجه به تحولات و پیروزی های جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، تیر خصومت و اختلاف افکنی رژیم های وابسته منطقه ای از جمله عربستان در تحولات سیاسی منطقه به سنگ خورده است.

وی با تأکید بر این‌که عملیات آزادی موصل بایستی با توجه ویژه به نیروهای بسیج مردمی عراق اجرایی شود، تصریح کرد: امروز در شرایطی شاهد پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت اسلامی در منطقه هستیم که حامیان تکفیری‌های تروریست به استیصال درآمده‌اند و با مشکلات عدیده‌ای مواحه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی بزرگترین حامی تروریست‌های تکفیری در عراق، سوریه و دیگر نقاط جهان را عربستان سعودی معرفی کرد و گفت: آل‌سعود به قدری منزوی شده است که این بار دست یاری به سوی ایران دراز می کند و از ایران برای بررسی مسائل آیین حج دعوت می کند.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که سیاست های منطقه ای عربستان در منطقه با شکست مواجه شده است، افزود: وجود مشکلات اقتصادی و وضعیت نه چندان مناسب اجتماعی و نارضایتی های مردمی در عربستان موجب شده این کشور بیش از هر زمان دیگری منزوی شود./302/935/ب1

ارسال نظرات