۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۱۱۴۲

انجام بیش از 270 مراسم عقد و ازدواج از ابتدای ماه ربیع در آستان حضرت معصومه

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از انجام بیش از 270 مراسم عقد و ازدواج از ابتدای ماه ربیع در اتاق های عقد آستان حضرت معصومه خبرداد.
ازدواج

حجت الاسلام علی فتح الله زاده، رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان حضرت معصومه(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انجام 270 مراسم عقد و ازدواج از ابتدای ماه ربیع الاول تاکنون در آستان حضرت معصومه(س) گفت: اعطای تبرکات حرم کریمه اهل بیت(ع)، اعطای فیش غذای تبرکی به عروس و داماد و ثبت نام از زوج ها برای شرکت در کارگاه های سبک زندگی اسلامی از جمله خدماتی است که در آستان بانوی کرامت برای زوج های جوان انجام می شود.

وی با اشاره به حجم زیاد متقاضیان برای انجام مراسم عقد در آستان حضرت معصومه(س) افزود: خوشبختانه از ابتدای ماه ربیع الاول تا امروز میزان مراجعه برای انجام مراسم عقد در اتاق عقد آستان مقدس بسیار زیاد بوده است و بنا به ظرفیت محدودی که در اتاق های عقد وجود دارد سعی شده است که تا حد توان مراسمی شایسته و خاطره انگیز برای زوج های جوان در جوار حضرت معصومه(س) انجام شود.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: از یکم تا ۲۳ ربیع الاول ۲۷۰ مراسم عقد در اتاق های عقد حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شده است که ۲۲۰ مراسم عقد مربوط به مجاوران و ۵۰ مراسم عقد نیز برای زائران و اتباع خارجی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین در شب ۱۷ ربیع الاول ۲۰ مراسم عقد و روز ۱۷ ربیع الاول نیز ۵۰ مراسم در اتاق های عقد آستان مقدس برگزار شده است.

حجت الاسلام فتح الله زاده افزود: بعد از اجرای مراسم عقد، زوج های جوان در جوار آستان بانوی کریمه(س) یک پیمان نامه با حضرت معصومه(س) نوشته و امضا می کنند.

رییس اداره پاسخگویی و خدمات فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ترویج ازدواج آسان، دین محوری در امر ازدواج و کمک به نهادینه کردن سبک زندگی دینی و اسلامی را از مهم ترین اهداف راه اندازی اتاق عقد در آستان حضرت معصومه(س) عنوان کرد، یادآور شد: تمامی خدمات اتاق عقد رایگان بوده و زوج های جوان برای ثبت نام و انجام مراسم عقد می توانند به سایت آستان حضرت معصومه(س) به آدرس http://amfm.ir/  مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، مراسم عقد در تمامی ایام سال به جز ایام شهادت و سوگواری اهل بیت(ع) در آستان حضرت معصومه(س) برگزار می شود و هیچ محدودیتی برای ثبت نام در این مراسم وجود نداشته و حضور در اتاق عقد بنابر نوبتی که به زوج ها داده شده صورت می گیرد./968/302/ب3

ارسال نظرات