۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۴۷۱۱۴۷
رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

ترویج فرهنگ قرآنی لازمه ایجاد تعادل فرهنگی در جامعه است

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه برای ایجاد تعادل فرهنگی در جامعه، نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی داریم، گفت: رسالت اوقاف و امور خیریه، ایجاد منابع پایدار به‌ منظور انجام امور خیر است و قرآن در رأس امور خیر قرار دارد.
حجت ‌الاسلام سیدمصطفی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور عصر امروز در نشست فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت اوقاف و امور خیریه، ایجاد منابع پایدار به‌ منظور انجام امور خیر است و قرآن در رأس امور خیر قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تعادل فرهنگی در جامعه، نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی داریم، تصریح کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استانها باید نسبت به تهیه برش استانی سند راهبردی فعالیتهای قرآنی، اقدام کند.

حجت‌ الاسلام حسینی خواستار تدوین مدلهای جدید در فعالیت‌های قرآنی شد و گفت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه به‌ منظور انجام فعالیت‌های قرآنی و مشارکت مردمی در مدارس قرآنی می ‌تواند در استان‌ها مورد توجه واقع شود.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآنی کشوری از سوی شرکت ‌کنندگان چهارمحال و بختیاری با نقطه مطلوب فاصله دارد، یادآور شد: این استان استعداد لازم به ‌منظور پیشرفت در زمینه مسابقات و فعالیت‌های قرآنی را دارد.

این مقام مسؤول افزود: استفاده از یک موقوفه‌ منفعتی می ‌تواند زمینه‌ساز حمایت مناسب از فعالیت‌های قرآنی در چهارمحال و بختیاری باشد.

حجت ‌الاسلام حسینی با اشاره به برخی انتقادات درباره داوری مسابقات اوقاف، اظهار کرد: در دو سال گذشته داوری مسابقات قرآنی با کد و بدون ذکر نام شرکت ‌کنندگان انجام شده است.

در ادامه این نشست نیز مهدی پرتوی، رییس اداره امور قرآنی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند مناسب توسعه فعالیت‌های قرآنی در استان، تصریح کرد: ۱۷۰ مرکز قرآنی در چهارمحال و بختیاری فعالیت می ‌کنند.

وی به افتخار آفرینی فعالان قرآنی استان با وجود کمبودهای موجود اشاره کرد و افزود: یکی از خواهران شرکت کننده در مسابقات سراسری قرآن برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شده است.

در ادامه این نشست نیز فعالان قرآنی چهارمحال و بختیاری به بیان موضوعاتی نظیر مشکلات موقوفه‌های استان در زمینه‌های قرآنی از جمله موقوفه مکتب ‌القرآن، نگاه نامناسب نسبت به استان‌های کمتر برخوردار در مسابقات قرآنی و ضرورت توجه به فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم استان پرداختند./9457/202/ب2

ارسال نظرات