۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۱۱۵۲
رییس سازمان اوقاف:

سران فتنه خود را در گردابی که دشمن هدایت می کرد غرق کردند

9دی روز پیمان دوباره با ارزش های انقلاب اسلامی، اجرای امینانه نیات واقفان سرلوحه برنامه های اوقاف و روحانیت همواره حامی وقف از مهم ترین اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در گردهمایی روحانیون، ائمه جمعه و جماعات سراسر استان اصفهان که به مناسبت 9 دی در سپاه صاحب الزمان اصفهان برگزار شد اظهار داشت: فتنه 88 یک حرکت حساب شده از طرف دشمنان اسلام و ایران بود و باید تمام ابعاد آن مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) فرمودند: که عمق فتنه 88 بعدها مشخص می شود که دشمن به دنبال چه بوده و برای چه هدفی برنامه ریزی کرده بود.

وی در ادامه افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب سرسختانه با روش های مختلفی علیه انقلاب اسلامی برنامه ریزی کردند و یک لحظه هم آرام نخواهند نشست تا مردم را از دین خدا برگردانند و مسلمین را به بردگی بگیرند، چراکه نسبت به اصل دین مشکل دارند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به خصومت دشمنان جمهوری اسلامی نسبت قوانین اسلامی بیان کرد: یکی از نظریه پردازان غرب درباره حضرت امام می گوید «آموزه های دین اسلام را از حوزه فردی در حوزه اجتماعی و حاکمیتی پیاده کرد و او دشمن اصلی لیبرال دموکراسی است»، همه درد دشمنان همین است بر این اساس امروز شبهه می اندازند زمان شاه هم نماز می خواندیم و روزه می گرفتیم پس انقلاب چه تفاوتی ایجاد کرده است.

وی در ادامه عنوان کرد: احکام فردی قبل از انقلاب هم اجرا می شد، اما اگر کسی می خواست احکام اجتماعی اسلام را پیاده کند ناتوان بود.

حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی با اشاره به اینکه در حوزه دین دو نظریه حداقلی و حداکثری وجود دارد مطرح کرد: لیبرال ها به حوزه حداقلی در دین معتقدند و در این رابطه فیلم های زیادی تولید کرده اند و آن را تبلیغ می کنند تا مسلمانان با اکتفا به حداقل ها راه ورود دشمن را باز کنند و قوانین لیبرالی را در زندگی خود پیاده کنند.

وی در ادامه افزود: آنچه باید در زندگی ما پیاده شود دین حداکثری یعنی پیاده سازی تمام شئونات دین در زندگی است براین اساس افرادی که طرفدار دین حداقلی هستند با دشمنان سازش می کنند، چرا که از اسلام فقط نماز و روزه را گرفته اند و مابقی را رها کرده اند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان این نکته که دشمان در فتنه 88 امیدوار شدند عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی با مدیریت افراد فریب خورده و رمز تقلب در انتخابات، شورش خیابانی را کلید زدند تا بتوانند این نظام اسلامی را نابود کنند.

وی با بیان اینکه هیچ گاه نباید مسلمانان کاری بکنند که دشمنان از آن ها سوء استفاده کنند اذعان کرد: سران فتنه حرکتی را آغاز کردند که ادامه آن را دشمنان هدایت کردند و خودشان را در گردابی که دشمن هدایت می کرد غرق کردند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در فتنه 88 دچار هوای نفس شدند افزود: این افراد دم از سیادت و بزرگی می زدند در حالیکه رهبر سادات یعنی امیرالمومنین علی(ع) 23  سال از حق مسلم خود گذشت تا جامعه اسلامی فرونپاشد و نظام اسلامی حفظ شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رابطه با آینده نقشه های دشمن برای کشور تصریح کرد: این فتنه در آینده هم به شکل های مختلفی از جمله سازش با دشمن در قالب جلوگیری از خطر بزرگ جنگ و لزوم سرسپردن به خواسته های دشمن از دید نفوذی ها ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در بیان راه های رهایی از فتنه ها ابراز کرد: پایبندی به قانون، حفظ وحدت و اتحاد، شناخت و پرهیز از دام شیطان، پرهیز از دشمنی با یکدیگر، پایبندی به آنچه که باید از آن اطاعت کنیم (که در زمان حاضر اطاعت از ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان، از ارکان اطاعت محسوب می شود) برای رهایی از دام فتنه های آخرالزمان ضروری است.
وی درادامه افزود: یکی از راهکارهای دشمن برای جمهوری اسلامی نفوذ در سران کشور است؛ این افراد در منازل مسئولین، مراکز اداری، مراکز علمی نفوذ می کنند و حرف های خود را از زبان افراد موجه می زنند و مردم را دچار یاس و نا امیدی می کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه توصیه ای به طلاب و روحانیون کرد و گفت: ایجاد اختلاف در جامعه و به خصوص در میان علما، طلاب و روحانیت از نقشه های دشمنان است از این جهت طلاب باید دشمن را بشناسند و به مردم بشناسانند همچنین روحیه انقلابی خود را حفظ کنند چرا که اگر روحانیت این روحیه را از دست بدهند جامعه سیلی خواهد خورد.

اجرای امینانه نیات واقفان سرلوحه برنامه های اوقاف است

مهندس عبدالرضا عابد قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دیدار با آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد افزود:  مردم یزد همواره خیر و نیک اندیش بوده و در خیرات و مبرات نیز در کشور پیش قدم بوده اند  و  موقوفات زیادی در استان یزد به ثبت رسیده است .

وی ادامه داد: به منظور بررسی برنامه های سال جاری و همچنین تدوین برنامه های سال آینده طی سفری که با همراهی معاونین سازمان به استان یزد داریم ،  نسبت به بررسی مشکلات و تصمیم گیری در این خصوص  اقدام خواهد شد.

قائم مقام سازمان  اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اجرای نیت واقفین بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری همواره در سر لوحه کارهای این سازمان قرار داشته و دارد و خوشبختانه در این زمینه اقدامات بسیار زیادی انجام شده است.

عابد ادامه داد: برای  حل مشکلات موقوفات در کشور تفاهم نامه هایی با دستگاههای اجرایی اعم از   جهاد کشاورزی، نیرو، کمیته امداد ، ثبت اسناد و منابع طبیعی و همچنین دیگر ارگانها منعقد شده که ثمرات بسیار زیادی داشته و نسبت به سند دار شدن و احیای موقوفات اقدام شده است.

وی افزود: این اقدامات در راستای احیای موقوفات و اجرای فعالیت های عمرانی است که در سراسر کشور در حال انجام است و عمدتا با مشارکت بسیار خوب دستگاه ها و مردم انجام شده است.

 قائم مقام اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در طرح آرامش بهاری میزبان جمع کثیری از اقشار مختلف در بقعه های متبرکه و امامزادگان هستیم و در ماه های محرم و صفر نیز عوائد بخش زیادی از موقوفات به عزاداری اباعبدالله حسین (ع) اختصاص یافته و همچنین در راهپیمایی اربعین نیز طی چند سال گذشته موکب هایی در ورودی و خروجی کشور و همچنین شهرهای مقدس نجف و کربلا و بین مسیر ایجاد شده و از محل عوائد موقوفات به زائران خدمت رسانی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان  اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری جهت آموزش 10 میلیون حافظ فرآن در کشور، سازمان اوقاف کشور  یک میلیون نفر متعهد شده بود که به فضل خدا در پایان چهار سال تعداد یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار نفر حافظ از 3 جزء تا حفظ کل تربیت شدند.

 روحانیت همواره حامی وقف است

آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد به مناسبت 9 دی و در تجمع بزرگ روحانیون، ائمه جمعه و جماعات سراسر استان اصفهان که در سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان برپا شده بود اظهار داشت: اگر وقف توسط روحانیون به درستی هدایت و حمایت شود زمینه را برای برطرف کردن نیازهای مالی حوزه های علمیه و دیگر مسائل اجتماعی ایجاد می کند.

وی در ادامه افزود: همچنین اگر مردم بدانند که آنچه را وقف می کنند در مسیر خودش مصرف می شود مردم نیز بیشتر به این حرکت روی می آورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: موقوفاتی هستند که می توان با احیای آن ها هم زمینه را برای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش محیا کرد و همچنین باعث رونق اقتصادی و ارزش افزوده برای موقوفات شد و این امر با مدیریت صحیح امکان پذیر است.

وی در ادامه از روند فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در زمان تصدی حجت الاسلام و المسلمین محمدی انجام شده است تقدیر و تشکر کرد و گفت: در حال حاضر با برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های حجت الاسلام و المسلمین محمدی در سازمان اوقاف و امور خیریه روند ایجاد وقف های جدید و همچنین احیای موقوفات و توسعه بقاع متبرکه بسیار مثبت و خوب بوده است و وی توانسته است که خدمات ارزنده ای را در این راستا انجام بدهد.

امام جمعه اصفهان در پایان به فعالیت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اشاره کرد و تصریح کرد: همچنین در دوره فعلی گام های بسیار مثبت و بلندی در راستای احقاق حقوق موقوفات و واقفین نیک اندیش و همچنین عمران آبادانی بقاع متبرکه در استان اصفهان برداشته شده است.

ضرورت احیاء فراکسیون وقف در مجلس دهم

علیرضا ابراهیمی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو یی در پاسخ به این سوال که در مجلس نهم شورای اسلامی فراکسیون وقف ، مساجد و امامزادگان  فعالیت  داشت ، اما در مجلس فعلی این فراکسیون هنوز تشکیل نشده و این عدم تشکیل  چه میزان به پیگیری های مجلس در مورد اوقاف و امور خیریه آسیب ممکن است وارد کند ؟ گفت: وقف یک سنت حسنه وصدقه جاریه  است و در اندیشه  عمیق دین اسلام هم مورد تاکید واقع شده است ،پس در نظام مقدس  جمهوری اسلامی ایران هم جایگاه مناسبی دارد؛ بنابراین مجلس  دهم شورای اسلامی هم توجه ویژه ای به این مبحث خواهد داشت.

این نماینده مجلس  افزود: تشکیل نشدن فراکسیون وقف مانع  بزرگی نیست، زیرا هنوز برای تشکیل فراکسیون ها وقت باقی مانده  و این فراکسیون حتما باید در مجلس دهم احیا شود.
 
نماینده مردم رامیان و آزاد شهر در خصوص تصمیمات کمیسیون فرهنگی مجلس به منظور توجه به مساله  ومبحث وقف در برنامه ششم توسعه کشور  اظهارداشت:  مسئولان این سازمان با حضور در جلسات کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می توانند پیشنهادها  و مطالباتی را که احساس می کنند باید در برنامه مطرح شود در اختیار نمایندگان این کمیسیون قرار دهند تا پس از بحث و بررسی بین نمایندگان کمیسیون فرهنگی در این باره تصمیم گیری شود.
 
این نماینده مجلس  یادآور شد: البته نمایندگان خودشان هم می توانند در قالب طرح پیشنهادهایی را در خصوص  ترویج فرهنگ  وقف ارایه دهند ؛اما اگر سازمان متولی در این زمینه گام بردارد قطعا مواد یاد شده جامع الاطراف خواهند بود.

بزرگداشت شهدای مدافع حرم در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد.

در این مراسم که پنجشنبه شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در این بقعه متبرکه برگزار شد، جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم، مدیران و مسئولان اوقاف و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

سخنرانی پیرامون اهمیت و نقش مدافعان حرم در پاسداری از اسلام و انقلاب و نیز دفاع از مظلومان عالم، مداحی و ذکر فاتحه برای شادی روح شهدا، از جمله بخش‌های این مراسم بود./1325/303/ب3

ارسال نظرات