۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۷۱۱۵۳
از سوی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛

نسخه نرم افزار کتاب «انسان کامل از نگاه امام خمینی و عارفان مسلمان» تهیه شد

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از تهیه نسخه نرم افزاری کتاب «انسان کامل از نگاه امام خمینی و عارفان مسلمان» خبر داد.
کتاب «انسان کامل از نگاه امام خمینی و عارفان مسلمان»

محمد پهلوانی، مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که نشر دیجیتال این پژوهشگاه اقدام به تهیه نسخه نرم افزاری کتاب «انسان کامل از نگاه امام خمینی و عارفان مسلمان» کرده است، اظهار داشت: در این نوشتار سعی شده انسان کامل از منظر امام خمینی (ره) و دیگر عارفان تحلیل و بررسی شود.

وی با اشاره به مباحث اصلی این کتاب گفت: سیمای انسان کامل، راه رسیدن به مقام انسان کامل، ضرورت وجود انسان کامل در عالم، جایگاه انسان کامل در نظام هستی، مقامات انسان کامل و سیر تاریخی انسان کامل مباحث اصلی کتاب هستند.

مدیر فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: به زعم نگارنده از دیدگاه امام خمینی (ره)، انسان به یک اعتبار دارای سه مقام است: مقام ملک و دنیا، مقام برزخ و مقام عقل و آخرت این سه مقام در انسان کامل عبارت اند از مقام تعینات مظاهر، مقام مشیت مطلقه ...و مقام احدیت اسما.

وی درباره عناوین فصل های کتاب «انسان کامل از نگاه امام خمینی و عارفان مسلمان» تصریح کرد: این کتاب در شش فصل سیمای انسان کامل، ضرورت وجود انسان کامل در عالم، جایگاه انسان کامل در نظام هستی، مقامات انسان کامل، راه رسیدن به مقام انسان کامل و مصادیق انسان کامل تألیف شده است.

پهلوانی ضمن بیان مشخصات این کتاب گفت: کتاب «انسان کامل از نگاه امام خمینی و عارفان مسلمان» به قلم محمد امین صادقی ارزگانی است که از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده و موسسه بوستان کتاب این اثر را تهیه کرده است.

وی افزود: این کتاب در 175 صفحه در سال 1387 به چاپ رسید و قیمت روی جلد آن 19000 تومان بوده که در یک دوره به چاپ رسیده است؛ نسخه نرم افزاری این اثر به قیمت 3000 ریال از طریق نشانی اینترنتی www.pajoohaan.ir قابل خریداری و دریافت است./822/302/ب3

ارسال نظرات