۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۱۱۵۴
از ابتدای سال جاری تاکنون؛

37 وقف جدید در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 وقف در اداره اجرایی شهرستان شهرکرد، 2 وقف در اداره اجرایی شهرستان بروجن، شش وقف در دفتر نمایندگی شهرستان فارسان و 19 وقف در اداره اجرایی شهرستان لردگان ثبت شده است.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری شامگاه شنبه، 11 دی ماه در نشست فعالان قرآنی این استان که در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر تنها پنج موقوفه قرآنی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: 2 وقف از این تعداد در سال جاری انجام شده است.

وی موقوفات با نیات قرآنی را از نیازهای روز استان بیان و اضافه کرد: در سایر استان‌ها اقدامات و موقوفات زیادی پیرامون فعالیت‌های قرآنی صورت می گیرد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم طی سال جاری در استان، گفت: این طرح با شرکت 5 هزار حافظ یک جزء و بالاتر قرآن کریم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جامعه امروز ما با مسائل گوناگون اجتماعی دست و پنجه نرم می کند، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اولویت هایی همچون کمک به درمان بیماران صعب العلاج، کمک به افراد بی بضاعت و نیازمند، درمان و پیشگیری از اعتیاد، کمک به ازدواج جوانان و فعالیت های قرآنی را جهت وقف در دستور کار خود قرار داده است .

این مقام مسؤول با تشریح جایگاه وقف در اسلام، اظهار کرد: وقف کردن بزرگترین نعمت و مصداق اطاعت از خداوند است که رضایت باری تعالی را در پی داشته و از طرف دیگر سبب رفع مشکلات و نیازهای جامعه در بخش های مختلف می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با بیان این که بیشترین تعداد وقف در سال جاری، در اداره اجرایی شهرستان لردگان به ثبت رسیده است، تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 10 وقف در اداره اجرایی شهرستان شهرکرد، 2 وقف در اداره اجرایی شهرستان بروجن، شش وقف در دفتر نمایندگی شهرستان فارسان و 19 وقف در اداره اجرایی شهرستان لردگان ثبت شده است.

وی با بیان این که ارزش ریالی این موقوفات بیش از 40 میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: بزرگترین وقف در سال جاری، خانه‌ای مسکونی سه طبقه در چالشتر با نیت خیرات و مبرات و ازدواج جوانان بی بضاعت بوده است./9457/101/ب2

ارسال نظرات