۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۷۱۱۹۹
آیت‌الله محمدی ری شهری:

اسلام آمریکایی مولود روحانیت درباری و متحجر است

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه اسلام آمریکایی زاده روحانیان درباری و متحجر است، گفت: روحانیت اصیل و پیشرو در خدمت رسانی به مردم، تهذیب نفس و مبارزه با زالو صفتان مستکبر همیشه حاضر و پیشرو بوده و هستند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برنامه دیدار تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با روحانیان شهرستان ری به مناسبت هفته گرامیداشت ولادت باسعادت محدث عالی‌مقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) این آستان برگزار شد.

در این برنامه تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امنا، یکی از عناوین و القابی است که در روایات معصومین به علمای دین و به تعبیری روحانیان داده شده است.

وی افزود: در روایات معصومین عالمان دینی امین خدا و رسالت پیامبر الهی هستند پیامبر اکرم(ص) در این زمینه می‌فرمایند: عالم امین خداوند در زمین است؛ علم امانت و ودیعه الهی و علما حافظان و مبلغان آن هستند.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه عنوان امانت داری رسالت انبیا، لقبی بس بزرگ و عظیم است که به عالمان تخصیص یافته، بیان داشت: طلبه و روحانی باید نسبت به دین اسلام احساس مسؤولیت کنند و در عین حال که امانتدار رسالت پیامبر(ص) هستند در امر انتقال آن نیز باید کوشا عمل کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به کلام امام راحل که فرمودند: شما طلاب وظیفه ندارید که تنها یک مشت الفاط و مفهوم را حفظ کنید بلکه حفظ اسلام و احکام آن از مهمترین وظایف شما به شمار می‌رود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه امام راحل روحانیان را به چهار دسته مجزا تقسیم کرد اشاره و گفت: نخست روحانیان درباری هستند که در طول تاریخ و امروز بی شمارند و به عنوان وعاظ السلاطین مشهور هستند در روایت است که علمای دین امانتدار دین پیامبران بوده تا زمانی که با سلاطین رابطه دوستی و صمیمی نداشته باشند در غیر این صورت باید از آنان ترسید.

وی افزود: امروز دنیا شاهد خدمات رسانی این وعاظ به استکبار جهانی و ضربه زدن به اسلام هستند آنان با تحریک جوانان به عملیاتهای انتحاری بسیاری از مردم بی دفاع و مظلوم را به خاک و خون می‌کشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دومین گروه که به صورت مشترک در بین روحانیان داخلی و خارجی وجود دارند و به روحانیان متحجر معروف هستند اشاره و تصریح کرد: آنان فاقد بینش صحیح اسلامی هستند و تعصب و خود بزرگ بینی آنان سبب شده برخلاف اهداف جامعه حرکت کنند و اسلام آمریکایی زاده این دوقشر روحانیان ذکر شده است.

آیت‌الله محمدی ری ‌شهری با اشاره به دسته روحانیان بی تفاوت اظهار داشت: حفاظت و صیانت از اسلام و احکام الهی برای این گونه افراد مهم نیست و نسبت به امور دینی مردم بی تفاوت هستند و در راستای حفاظت از ارزشهای انقلاب و اسلام هیچ احساس مسؤولیت ندارند.

وی چهارمین دسته را روحانیت پیشرو و اصیل بیان کرد و گفت: روحانیت پیشرو و اصیل دارای جامعیت علمی هستند یعنی آنان نه تنها تک بعدی نبوده بلکه پاسدار دین الهی هستند زیرا آنان به ارزشهای اسلام اشراف داشته و از قضاوت یک بعدی پرهیز دارند.

این مفسر قرآن کریم اضافه کرد: در روایت است کسی به دین یاری نمی‌رساند مگر شخصی که از همه سو به دین احاطه داشته باشد امروز روحانیان باید به برخورد با ایده ها و تزویهای حاکم در جهان آشنا باشد و نسبت به همه امور سیاسی و اقتصاد حاکمیتی جهان احاطه داشته باشند تا بتوانند به دین سود برسانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: روحانیت اصیل و پیشرو در خدمت رسانی به مردم، تهذیب نفس و مبارزه با زالو صفتان مستکبر همیشه حاضر و پیشرو بوده و هستند./201/813/ب1

ارسال نظرات