۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۷۱۲۷۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ زیرساخت توسعه و تعالی جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که مظلومیت فرهنگ در مشکلات اقتصادی بیش از پیش نمایان شده است، گفت: برای گذر از بحران‌های اقتصادی نیازمند کار فرهنگی هستیم.
دیدار با استاد صدق روحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار استاد کریم صدق روحی با بیان این‌که تجلیل از مقام هنری اساتید و پیشکوستان فعال در عرصه فرهنگ امری مهم و مبارک است، اظهار داشت: پیشکسوتان راهنمای نسل جوان برای موفقیت در عرصه‌های مختلف هستند.

وی با بیان این‌که رونق هنر و ظهور هنرمندان برجسته در هر عصری در گرو حضور موثر پیشکسوت های فرهنگ و هنر است، خاطرنشان کرد: هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های ملی کشور و مایه فخر و مباهات همگان هستند و حضور پررنگ این سرمایه های عظیم موجب رونق هنر و بالندگی بیش از پیش آن می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرهنگ زیرساخت توسعه و تعالی جامعه است، گفت: مظلومیت فرهنگ در مشکلات اقتصادی بیش از پیش نمایان شده است، باید دانست که برای گذر از بحران‌های اقتصادی نیازمند کار فرهنگی هستیم.

وی با بیان این‌که توسعه اقتصادی، صنعتی، علمی و ... بدون توجه به فرهنگ و توسعه فرهنگی؛ ناقص بوده و بدون آثار مثبت است، خاطرنشان کرد: همه ما بدهکار فرهنگ این سرزمین هستیم، امروز زمان آن رسیده که بدهی خود را بپردازیم، هر کس با هر هنر و ذوقی که دارد، باید وارد عرصه شود.

محمدپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تکریم از جایگاه پیشکسوتان جزء اولویت های وزارت ارشاد است، اظهار داشت: بزرگان هنر که با جان و دل به  فرهنگ این مرز و بوم خدمت کرده اند به مثابه الگویی برای نسل جوان و تازه پا به عرصه نهاده هستند که نیاز به منابعی برای کسب تجربه در این راه دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، تکریم از اصحاب فضل،‌ فرهنگ و هنر را امری توصیه شده از سوی بزرگان علم و ادب دانست و گفت: زمانی می‌توانیم از فرهنگ متعالی خود در برابر هجمه‌های فرهنگی محافظت کنیم که قدردان فرهیختگان و شخصیت‌های ممتاز فرهنگی و هنری خود باشیم.

وی با تاکید بر این نکته که تجربه نسل‌های پیشین باید به جوانان منتقل شود، افزود: بزرگان عرصه‌ فرهنگ و هنر در شکل گیری مناسبات اجتماعی، نقش مهمی داشته و انسجام فکری و فرهنگی جامعه، منوط به حضور این بزرگان است و می بایست از این سرمایه ها در حوزه های مختلف بهره گیریم.

گفتنی است، استاد کریم صدق روحی متولد اول فروردین ١٣١٥ تبریز است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در دبیرستان فردوسی و دوره لیسانس را در رشته زبان انگلیسی در دانشکده ادبیات تبریز به اتمام رسانده است. وی از کودکی در زمینه هنر نقاشی فعالیت کرده و این هنر را به تنهایی و بدون اینکه در مکتب استادی قرار گرفته باشد تجربه کرده و آموخته است.

وی از سال ١٣٣٥ بر حسب علاقه در شغل معلمی مشغول به فعالیت شده و در سال ١٣٦٠ به افتخار بازنشستگی نائل شد، از سال ١٣٦٢ در آموزشگاه آزاد هنری خود به تدریس  هنر نقاشی می پردازد و در نمایشگاههای متعددی حضور یافته و آثار فاخری خلق کرده است./202/935/ب1

ارسال نظرات