۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۴۷۱۲۷۸
شمشادی:

پیوست رسانه‌ای ما در سوریه نیاز به بازنگری دارد

شمشادی گفت: 69 ماه و 16 روز قبل بحران سوریه آغاز شد، بحرانی که امروز در سوریه شاهد هستیم؛ نخست به وسیله رسانه‌ها آغاز شد و رسانه‌ها اعتراضات مردم سوریه را به سمت میدان نبرد پیش بردند؛ مصداق من از رسانه همه رسانه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی است.
سوریه

به گزارش خبرگزاری رسا، حسن شمشادی با بیان روش های رسانه ای غرب در برخورد با نظام سوریه، عنوان کرد:آنچه تلاش شد تا در سوریه نشان داده شود این بود که افکار عمومی دنیا ببیند آنچه در سوریه می‌گذرد انقلاب مردمی علیه فردی به نام «بشاراسد» است. رسانه‌ها، افکار عمومی در سوریه و منطقه و جهان واقعیت‌سازی کردند. شبکه‌های العربیه و الجزیره حدود 50 تا 55 دقیقه از یک بخش خبری یک ساعته به اخبار سوریه اختصاص دادند، انگار که در دنیا فقط یک اتفاق در حال وقوع است آنهم اتفاقات سوریه است.

وی با اشاره به تاکتیک‌های بزرگ نمایی، کوچک نمایی، شایعه سازی، کشته سازی و .. برای بهره بردن از احساسات مردم سوریه اظهار داشت: به هرحال خود ما نیز رسانه‌ای هستیم و از تکنیک‌های خبری اطلاع داریم از شش سال پیش حضور بنده در فضای مجازی زیاد شد به واسطه آنچه الزام خود برای تعامل دو طرفه با مردم در فضای مجازی دیدم دلم نمی‌خواست یک طرفه حرف بزنم به همین دلیل خواستم همه جا به مردم پاسخگو باشم.

شمشادی با تأکید بر اینکه رسانه‌های ما متأسفانه در این عرصه خوب عمل نکردند، گفت: بعد از 69 ماه هنوز نسبت به آنچه در سوریه می‌گذرد مردم شبهه و ابهام دارند اینها را باید رسانه‌ها پاسخگو باشند! بنده یک سال و اندی است که مأموریتم در سوریه به اتمام رسیده و به قاطعیت می‌گویم که ما در سوریه نیاز به بازنگری در پیوست رسانه‌ای داریم. خیلی افراد مستندساز و متخصص ما موفق به کار در آنجا نشده‌اند و منظورم از رسانه هم اینجا رسانه عمومی است نه صرف صدا و سیما.

شمشادی درباره کار مستند «نبرد پنهان» با همکاری ناصر نادری و محسن اردستانی گفت: خیلی‌ها در این سال‌های اخیر به من پیشنهاد ساخت مستند دادند من هم به یکی از آنها پاسخ دادم و دو سفر با این تیم همراه شدم، حاصلش نبرد پنهان شد که همین امروز اکران شده است. این مستند مدعی نیست هر آنچه در سوریه بوده را مطرح کرده‌ایم. اصلا امکان پذیر نیست اما نگاه ویژه‌ای به قصه سوریه داشتیم./872/103/ب3

 

 

ارسال نظرات