۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۱۳۲۰
با حضور علما و شخصیت های بین المللی؛

مراسم نخستین سالگرد شهادت شیخ نمر برگزار شد

مراسم نخستین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر به دست شجره ملعونه آل سعود با حضور علما و شخصیت های بین المللی برگزار شد.
بزرگداشت شیخ نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم نخستین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر به دست شجره ملعونه آل سعود، شامگاه امروز در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد.

در این مراسم شخصیت های برجسته ای نیز حضور داشتند که از این میان می توان به آیات علوی بروجردی، عباس کعبی، حسینی بوشهری، شاه آبادی و گرامی قمی و حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی، حجت الاسلام عبدالله دقاق نماینده شیخ عیسی قاسم اشاره کرد.

همچنین در این مراسم نمایندگانی از بیوت مراجع، نمایندگانی از جامعه المصطفی و برخی اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشتند که این افراد نیز با تلاوت قرآن و قرائت فاتحه برای این عالم شهید بزرگوار غفران الهی را طلب کردند.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که وی با اشاره به شخصیت نمونه و برجسته شیخ نمر اظهار داشت: دشمنان هرقدر تلاش کنند و بزرگان ما را به شهادت برسانند، باز هم سنت خدا بر پیروزی اهل حق است است و بیان آن در قرآن نیز نشانه اعلام سنت الهی است که روزی اهل حق ساکنان و حاکمان و خلیفه های خدا روی زمین خواهند شد.

وی با بیان اینکه این غلبه اهل حق بر باطل شروطی دارد، عنوان داشت: پیروزی اهل حق بر طاغوت ها و ستمگران حتمی است ولی این غلبه طبق شرایط خاصی به اجرا در می آید که نخستین شرط آن صبر است، همچنانکه در قرآن کریم بیان می شود وقتی قوم موسی(ع) وقتی نسبت به مشکلات اعتراض کردند حضرت فرمودند باید صبر را پیشه کنید و بدانید خداوند صابران را امامان و حاکمان زمین می کند.

همچنین در این مراسم از نرم افزار و کتابی پیرامون شخصیت شهید نمر با عنوان «عریضة العزة و الکرامة» به زبان عربی با حضور آیت الله اراکی رونمایی شد که در نرم افزار یادشده تمام آثار و تألیفات این عالم شهید بارگذاری شده است.

گفتنی است، در برگزاری این مراسم نهادها و مراکزی نقش داشتند که از این میان می توان به مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، کمیته دفاع از حقوق بشر در جزیره عربی، جنبش یاران انقلاب 14 فوریه بحرین، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اشاره کرد.

یادآور می شود، در ابتدای این مراسم حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی پرداخت و اشعاری در وصف شهید نمر و انقلاب وی در عربستان و ناکامی آل سعود خواند./1330/202/ب3

ارسال نظرات