۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۳۸۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

شکست فرهنگی غیر قابل جبران است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فرهنگ در هر جامعه همان هویت جامعه است، اگر جامعه‌ای در حمله نظامی شکست بخورد می‌تواند با فرصتی دوباره خسارت‌ها را جبران کند اما در مسائل فرهنگی نمی‌شود خسارت‌ها را جبران کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار مسؤول سازمان بسیج فرهنگیان استان اظهار داشت: حرکت بسیج در جامعه بر مبنای حقیقت دینی و ایمانی است، بسیج مسؤولیت‌های عمومی جامعه را به هم پیوند می‌دهد.

وی بسیج فرهنگی در جامعه را مهم دانست و گفت: فرهنگ در هر جامعه همان هویت جامعه است، اگر جامعه‌ای در حمله نظامی شکست بخورد می‌تواند با فرصتی دوباره خسارت‌ها را جبران کند اما در مسائل فرهنگی نمی‌شود خسارت‌ها را جبران کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: تا جامعه‌ای که با هویت فرهنگی است اشخاص می‌توانند از اعتقادات و دین خود دفاع کنند اما این افراد اگر نسبت به دین، فرهنگ و اعتقادات بی تفاوت و بی هویت شوند نمی‌توانند از دین خود دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: اعضای بسیج فرهنگیان مسؤولیت بزرگی دارند اما نباید به دلیل مهم بودن مسؤولیت این افراد احساس غرور کنند، اگر در چنین پست‌های مهمی افراد اهمیت ندهند و سستی کنند سبب می‌شود دشمنان این امانت و مسؤولیت را از آن‌ها بربایند، همانطور که نگهداری این مسؤولیت مهم است خطر از دست دادن آن هم مهم است.

وی ادامه داد: اگر جمعیتی که در صف فرهنگی جامعه هستند در مقابل دشمن شکست بخورند فرهنگ و تفکر آن‌ها که ارزشمند است به غارت می‌رود، آنچه که در مقابل فرهنگ بیگانه مهم و مؤثر است خودسازی و عمل به فرهنگ می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آن جامعه‌ای در شکست دادن فرهنگ بیگانه موفق است که خود آن جامعه اسوه فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: دشمن جز ویرانی شهرها و حیله و مکر چیز دیگری ندارد و اگر در جهت فرهنگی آسیبی ببینیم به علت کم‌کاری خود ما است./202/880/ب1

ارسال نظرات