۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۴۰۷
مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری کارگاه تلبس ویژه روحانیان در خراسان جنوبی

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری کارگاه تلبس ویژه روحانیان استان، گفت: این کارگاه از روز شنبه هفته جاری آغاز شده و تا امروز نیز ادامه دارد، بعد از اتمام این دوره نیز مراسم عمامه‌گذاری روحانیان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مشرفی

حجت الاسلام محسن مشرفی، مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به برگزاری کارگاه تلبس ویژه روحانیان استان اظهار داشت: این کارگاه از روز شنبه هفته جاری آغاز شده و تا امروز نیز ادامه دارد، بعد از اتمام این دوره نیز مراسم عمامه‌گذاری روحانیان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده 12 نفر از طلبه‌ها عمامه‌گذاری می‌شود، گفت: کارگاه تلبس که با موضوعات مختلف در حال برگزاری است، در روز نخست این کارگاه حجت الاسلام مشرفی درباره آثار و برکات لباس روحانیت و حجت الاسلام فرازی درباره مخاطب‌شناسی به سخنرانی پرداختند.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی افزود: همچنین در روز دوم نیز حجت الاسلام سابقی در مورد شبهه‌شناسی و حجت الاسلام اسدی در مورد آموزش احکام سخنرانی کردند، امروز نیز در روز پایانی کارگاه حجت الاسلام نخعی‌پور، حجت الاسلام گرایلی و حجت الاسلام خسروی به بحث‌های تجوید الصلاه و احکام الصلاه، بینش سیاسی و آموزش بستن عمامه می‌پردازند.

حجت الاسلام مشرفی به تعداد مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: در خراسان جنوبی 30 مدرسه علمیه وجود دارد که بیش از 2 هزار و 700 طلبه مشغول به تحصیل در سطوح یک تا سه هستند.

وی با بیان اینکه در سطح یک حوزه علمیه تأکید و تمرکز بر قرآن و حفظ قرآن است، تصریح کرد: امروز رویکرد حوزه علمیه خراسان یک رویکرد تحولی و انقلابی است که در این راستا برنامه‌های جهادی، فرهنگی، تبلیغی، دینی و سیاسی در دستور کار قرار دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با تعیین حجت الاسلام والمسلمین عبادی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان حرکت‌های خوبی در راستای تقویت حوزه‌های علمیه و تقویت زیرساخت‌های مختلف معیشتی، علمی و پژوهشی صورت گرفته است./302/880/ب1

ارسال نظرات