۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۷۱۵۱۰
نماینده مجلس:

امیدواری به آمریکا اوج ساده‌اندیشی است

علیرضابیگی گفت: غفلت دولت از ظرفیت‌های داخلی و نگاه مسؤولان کابینه به دستِ بیگانگان اوج بی‌انصافی در شرایط کنونی کشور است.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که داشتن چشم امید به دشمنان دیرین انقلاب اسلامی با تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه منافات دارد، اظهار داشت: مسؤولانی که ادعای ولایت‌مداری دارند، چرا رفع مشکلات کشور را به تحقق برجام گره می زنند.

وی با بیان این‌که نقض توافق برجام از سوی رییس جمهور آینده آمریکا تبعات سختی برای غرب به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که هنوز یک سال از این توافق نگذشته که سران ایالات متحده آمریکا نقض تعهدات خود را آشکارا عملی می کنند و باید در مقابل این تحرک؛ دولت و مجلس اقدام متقابل داشته باشد.

علیرضابیگی با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر بدعهدی سران آمریکا در طول تاریخ تصریح کرد: با تصویب تمدید تحریم‌های 10 ساله آمریکا علیه ایران؛ بار دیگر بدعهدی این کشور و صحبت‌های رهبر انقلاب پیرامون عدم اعتماد به آمریکا ثابت شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که نمایندگان مردم در مجلس دولت را مکلف به دفاع از حقوق ملت و منافع نظام اسلامی ایران در برابر بدعهدی آمریکا کرده‌اند، افزود: دولتمردان کجایند تا پاسخگوی افکار عمومی باشند و بگویند چرا در قبال آن همه امتیاز اینگونه با ایران رفتار شد.

وی با بیان این‌که تطهیر چهره‌ زشت آمریکا با وجود بدعهدی‌های اخیر این کشور امری نابخشودنی از سوی عده‌ای غرب‌زده است، گفت: آنان که چشم امید به وعده‌های آمریکایی دوخته بودند و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را در حد توصیه تلقی می کردند، اکنون آرزوهای خود را بر باد رفته می‌بینند.

علیرضابیگی با تأکید بر این‌که غفلت دولت از ظرفیت‌های داخلی و نگاه مسؤولان کابینه به دستِ بیگانگان اوج بی‌انصافی در شرایط کنونی کشور است، تصریح کرد: امیدواری به آمریکا اوج ساده‌اندیشی است؛ برخی خوش‌خیال فکر می‌کردند می‌توان با گفت‌وگو سیاست ضدایرانی آمریکا را تغییر داد و آن‌ها را مجبور کرد تا در راستای منافع ملی‌مان حرکت کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان این‌که نباید منتظر اقدامات ساختارشکنانه دیگری از سوی آمریکایی‌ها باشیم، خاطرنشان کرد: بسیار واضح است که اتخاذ موضع انفعالی در برابر غرب و آمریکا موجب شکست و ضرر نظام اسلامی خواهد شد./302/935/ب1

ارسال نظرات