۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۵۱۷
استاد حوزه علمیه:

رعایت حجاب و عفاف ضامن امنیت فردی و اجتماعی است

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر توجه بیش از پیش خانواده‌ها به موضوع حجاب، گفت: رعایت حجاب و عفاف از سوی مردان و زنان جامعه اسلامی، امنیت فردی و اجتماعی همه را تضمین می‌کند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه استان خراسان شمالی، امروز در جمع دانش‌آموزان دختر استان، با بیان اینکه رعایت حجاب در جامعه بر فرد و اجتماع تأثیر می‌گذارد، اظهار کرد: زمانی که جوان حجابش را در جامعه رعایت می‌کند، از نظر وجود فردی و اجتماعی آثار بسیار مطلوبی بر جای می‌گذارد.

وی ارتقای شخصیت، استحکام نظام خانواده، آرامش روانی، سلامت جسمانی و احیای ارزش‌های اسلامی را از آثار رعایت حجاب در جامعه اسلامی عنوان کرد و از خانواده‌ها خواست تا توجه بیشتری به موضوع حجاب و عفاف داشته باشند.

حجت‌الاسلام اسدی خاطرنشان کرد: در واقع رعایت حجاب و عفاف از سوی مردان و زنان جامعه اسلامی، امنیت فردی و اجتماعی همه را تضمین می‌کند.

به گفته وی بر اساس روایات و احادیث اسلامی بهترین زن‌ها در نزد خداوند بانوان عفیفه‌ای هستند که خود را تنها در نزد شوهرانشان زینت داده و از تبرج و خودآرایی برای دیگران دوری می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر احیا و اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، اظهار کرد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر واجب الهی بوده و باید درباره اجرای آن توجه بیشتری شود.

وی با تأکید بر اینکه در این زمینه لازم است مجریان و ناظران قانون امر به معروف و نهی از منکر را جدی‌تر بگیرند، اضافه کرد: اگر افراد احساس مسؤولیت نکنند نمی‌توان این فریضه الهی را جامعه به‌خوبی پیاده کرد.

حجت‌الاسلام اسدی ادامه داد: مسأله دیگری که باید در مورد این فریضه الهی در نظر گرفته شود توجه به مراکز تأثیرگذار از جمله دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی با اشاره به شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر و تأثیر اجرای این فریضه بر فرهنگ و مذهب اجتماع، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به‌ اندازه‌ای تأثیر دارد که اگر کسانی که در نماز جماعت شرکت می‌کنند هر نفرشان یک نفر را از خانواده و یا همسایگان خود را به نماز و برنامه‌های فرهنگی دعوت کند؛ جمعیت حاضر در این برنامه‌های عبادی و مذهبی به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام اسدی همچنین با اشاره به نقش والدین در گرایش فرزندان به برنامه‌های اسلامی، افزود: والدین می‌توانند هدایایی را تهیه کرده و در مناسبت‌های مذهبی از طریق امام جماعت و یا هیأت امنای مساجد به فرزندانشان که در نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی شرکت می‌کنند اهدا کنند تا فرزندان آنها به حضور بیشتر در مساجد و برنامه‌های مذهبی تشویق شوند./202/9314/ب1

ارسال نظرات