۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۷۱۵۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد؛

لزوم تلاش در جهت اجرای درست نیت واقفان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نباید نسبت به درآمد وقفیات بی تفاوت بود، گفت: در وقفیات باید مطابق نیت های واقفان عمل شود، باید با دقت و تلاش نیت واقفان را به درستی اجرا کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عصر امروز در دیدار معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: متولیان عام و خاص  اوقاف امانت داران وقف هستند، این ها باید در جهت وقف و اوقاف گام مؤثری بردارند.

وی گفت: در گذشته ها و دوران پهلوی با دخالت بیگانگان بسیاری از رقبات وقف از بین رفت و بسیاری از تشکیلات اوقاف که در آن موقع به وجود آمد برای آبادی اوقاف نبود بلکه برای از بین بردن این فریضه الهی بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در آن دوران متأسفانه آسیب های زیادی به وقف ها و رقبات زده شد و به نوعی استخوان وقف را گرفتند و از بین بردند هرچند می توان با ابزاری که امروزه وجود دارد این استخوان وقف را پس بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: نباید درآمدهایی که از محل وقف حاصل می شود ضایع کرد، بسیاری از رقباتی که امروز راکد هستند باید با آبادانی به درآمد تبدیل شوند، کسانی که در اوقاف فعالیت می کنند باید در جهت درآمدزایی وقف ها تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نباید نسبت به درآمد وقفیات بی تفاوت بود، ادامه داد: در وقفیات باید مطابق نیت واقفان عمل شود، باید با دقت و تلاش نیت های وقف به درستی اجرا کنیم./203/880/ب1

ارسال نظرات