۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۴۷۱۵۳۶

چند خبر كوتاه از استان هرمزگان

اهدای ٣٠٠٠ جلد کتاب در شهرستان پارسیان، افزایش مشارکت‌های مردمی در چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان و برگزاری گفتمان دینی با موضوع بصیرت در حاجی‌آباد از جمله اخبار كوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاري رسا در هرمزگان، محمود اسدی رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: به منظور ارتقاء سطح پایگاه های بسیج مردمی تعداد سه هزار جلد کتاب به بسیج هنرمندان شهرستان اهدا شد.

وي افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از ١٠ هزار جلد کتاب در شهرستان توزیع شده است که این توزیع، متناسب با نیازهای جامعه برنامه‌ریزی شده بود.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان گفت: با توجه به همگرایی خوبی که با بسیج هنرمندان شهرستان داریم تعداد 3 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف به این مجموعه اهدا شد تا بین پایگاه‌ های فرهنگی شهرستان توزیع شود.

اسدي، توجه به فرهنگ مکتوب و کتاب را یکی از سیاست‌ های فرهنگی مجموعه ارشاد در شهرستان دانست و عنوان‌ کرد: با گسترش فضای مجازی و اشتغال آحاد مختلف مردم در این فضا توجه به کتاب متأسفانه آن‌گونه که انتظار می‌ رفت نیست لذا می‌ توان با قراردادن کتاب در سبد فرهنگی خانواده‌ ها این نگرش را هر چند اندک تغییر داد.

افزایش مشارکت‌های مردمی در چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان

علیرضا درویش نژاد دبیر چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان با اشاره به افزایش سهم مشارکت مردمی در اين دوره از نمايشگاه گفت: در این دوره از نمایشگاه بخش قابل توجهی از برنامه‌های نمایشگاه توسط نهادهای مردمی و مشارکت نهادهای خصوصی اجرا می‌شود.

وی ضمن تاکید بر توانمندسازی بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی افزود: در 2 سال اخیر بسیاری از فضاهای فرهنگی و هنری استان به نهادهای مردمی و شرکت‌های مردم نهاد که صلاحیت کار فرهنگی دارند واگذار شده كه نتیجه آن بسیار قابل توجه و باعث افزایش رضایت هنرمندان و عموم مردم شده است .

دبیر چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان تصريح‌كرد: دربخش محتوا علاوه بر حضور بیش از ٦٠٠  ناشر از سراسر کشور، بخشی از غرفه‌ها نیز به حوزه‌های فعال مردمی در بخش فرهنگ اختصاص یافته که خدمات فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی را ارائه می‌دهند.

درویش نژاد در ادامه گفت: همه انجمن‌های فرهنگی –هنری نیز امسال در نمایشگاه حضور دارند و به معرفی خدمات و ارائه آثار مي‌پردازند .

وی به افزایش مشارکت ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی اشاره‌کرد و افزود: با هماهنگی‌ها و تعاملات صورت گرفته میزان مشارکت دستگاه‌های مختلف در این دوره افزایش چشمگیری مي‌يابد.

برگزاری گفتمان دینی با موضوع بصیرت در حاجی‌آباد

حجت الاسلام جلیل درویشی رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد در گفتمان ديني با عنوان بصيرت گفت: برگزاری گفتمان های دینی و سیاسی در مدارس موجب افزایش بصیرت در دانش‌آموزان می‌شود و عامل مهمي براي مصونيت اين قشر آسيب‌پذير در مقابل هجمه‌های فرهنگی است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، رهبری در چپند سال اخیر به آن تأکید داشتند، مفهوم بصیرت و ضرورت برخورداری و بهره‌مندی از آن در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است و مشکل اصلی جامعه اسلامی را  "نبود بصیرت و ضرورت در این عرصه" عنوان كرده‌اند.

رييس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد تاکیدکرد: دليل تمامي انحرافات سیاسی و اعتقادی که تا کنون ملت‌ها با آن روبرو بوده‌اند و بعضا به نابودی و انحطاط آنان نیز منجر شده، رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و موضع‌گیری‌های بدون بصیرت بوده است.

تولید و تبدیل به محصول یک خلأ جدی در کشور است

مهدی حبیبی معاون فرهنگي امور استان هاي حوزه هنري كشور گفت: وضعیت فرهنگی و هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به‌مانند فعالیت‌های جاری این زمینه در کشور است اما تلاشی که در این حوزه اتفاق می‌افتد، متفاوت است.

وی بيان‌داشت: تمرکز اصلی این سازمان تولیدات مختلف هنری در حوزه‌های هنرهای تصویری و نمایشی، موسیقی، ادبیات پایداری، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی  است.

معاون فرهنگی امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: تولید و تبدیل به محصول یک خلأ جدی در کشور است و این حوزه در قالب یک‌نهاد برآمده از انقلاب اسلامی به این موضوع با جدیت می‌پردازد و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته‌شده که با نقطه مطلوبمان فاصله زیاد دارد.

حبيبي افزود: چند اولویت اصلی را مد نظر داریم که با توجه به اینکه دهه چهارم انقلاب، عدالت و تمدن اسلامی، خانواده و سبک زندگی، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و موضوعات روز در مورد انقلاب اسلامی را شامل می‌شود این موضوع را در آثار شاعران، کارهای موسیقی و تصویری و نمایش خود نشان می دهیم./851/303/ب2

ارسال نظرات