۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۵۴۳
امام جمعه تنکابن:

بصیرت رمز پیروزی و جاودانگی ملت ایران اسلامی است

امام جمعه تنکابن با بیان این که بصیرت رمز جاودانگی ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است، گفت: بصیرت و آگاهی ملت ایران به دنیا ثابت کرد که این مردم هیچ گاه به انقلاب و آرمان های نظام پشت نخواهند کرد.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام عبدالعلی پور اکبر، امام جمعه تنکابن دوشنبه شب در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از روحانیان در دفتر امام جمعه برگزار شد، بصیرت را رمز موفقیت و پیروزی ملت ایران در سه دهه اخیر دانست و گفت: بصیرت همچون چراغ روشنی برای رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است.

وی با بیان این که بصیرت رمز جاودانگی ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است، افزود: بصیرت و آگاهی ملت ایران به دنیا ثابت کرد که این مردم هیچ گاه به انقلاب و آرمان های نظام پشت نخواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اگر بصیرت و هوشیاری ملت ایران نبود به حتم دشمن به خواسته های شیطانی خود در کشور دست می یافت، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان هر گاه احساس کردند که انقلاب و آرمان های آن در خطر است با اقتدار در برابر دشمنان ایستادند.

حجت الاسلام پور اکبر با تأکید براین که ملت بزرگ ایران در دفاع از انقلاب با هیچ کسی تعارف ندارند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در 38 سال گذشته همواره با بحران ها و فتنه های مختلفی رو به رو بوده که با هوشیاری و بصیرت بالای مردم این فتنه ها خنثی شد.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مردم کشورمان اجازه کوچکترین تحرک به دشمنان را نخواهند داد، افزود: ملت ایران هر دستی که بخواهد علیه انقلاب و نظام دراز شود قطع خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصيرت نوعي آگاهي عالمانه، همه جانبه و عميق نسبت به مسايل و تصميم گيري و عمل در راستاي مصالح و منافع اسلام، ملت و کشور است، خاطرنشان کرد: بصيرت برخاسته از يک نوع نگاه دقيق خيرخواهانه و از روي اخلاص نسبت به مسايل کشور است.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که بصيرت انسان را خودسري ها و تعصب ها دور خواهد کرد، بیان داشت: کسی که از بصیرت لازم برخوردار است از لايه هاي ظاهري مسايل عبور کرده و براي رسيدن به لايه های باطن تلاش مي کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بصیرت موجب دشمن شناسی دقیق افراد می شود، گفت: کسی که بصیرت داشته باشد در مواقع حساس، تصمیمی به هنگام می گیرد و هیچ گاه سکوت نمی کند و از فتنه ها بی تفاوت گذر نمی کند.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که انسان های با بصیرت جبهه خودی را به خوبی می شناسند و موضع گیری مناسب خواهند داشت، تصریح کرد: انسان با بصیرت علاوه بر ساماندهی جبهه خودی در خنثی سازی توطئه های دشمنان بسیار اثرگذار خواهد بود.

امام جمعه تنکابن با بیان این که بصيرت يک شاخص و راهنما براي انسان ها در مسير زندگي است که هم در تشخيص معيارهاي حق و باطل کمک مي کند و هم مسير را به صورت شفاف نشان مي دهد، تصریح کرد: برای رسیدن به بصیرت باید به معرفت عمیقی در این باره دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام پور اکبر با بیان این که انسان با بصیرت از خودسری و تصمیمات غیرعقلانی پرهیز می کند و تنها گوش به فرمان رهبری خواهد بود، خاطرنشان کرد: تبعیت محض از ولایت و رهبری یکی از ویژگی ها و شاخصه های مهم انسان های با بصیرت است.

وی با اشاره به این که جبهه حق و باطل همواره در مقابل هم قرار دارند و این رویارویی هیچ گاه پایانی ندارد، بیان داشت: اگر بصيرت نباشد لغزش و سقوط حتمي است و انتخاب صحيح در اين وانفسا، نياز به بينش دارد و بينش صحيح همان بصيرت است.

امام جمعه تنکابن با بیان این که امروز جریان نفاق همانند گذشته در برابر جبهه حق قرار دارد، گفت: مبارزه بايد از روي بصيرت باشد و مبارزه منهاي بصيرت در پيشبرد اهداف اسلامي تأثيري ندارد.

حجت الاسلام پوراکبر بصيرت را يکي از مهم ترين ويژگي هاي افراد برجسته در طول تاريخ عنوان کرد و افزود: در مقابل نیز انسان های بی بصیرت در طول تاریخ عامل بسیاری از وقایع به ویژه در دوران امام علی(ع) و امام حسین(ع) بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی نیازمند بصیرت و آگاهی هستیم، گفت: در هنگام بروز فتنه ها به ويژه زماني که فتنه ها به شکل حق خودنمايي مي کند، بصيرت بسيار کارساز و لازمه تشخيص حق از باطل و مانع از سقوط در وادي هلاکت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فتنه 88 را نیز نمونه ای از بی بصیرتی برخی خواص دانست و تصریح کرد: در اين زمان مردم جلوتر از خواص نشان دادند که بصيرت مردم از جنس بصيرت خواص نيست بلکه بصيرت اين مردم، بصيرت ديني است.

امام جمعه تنکابن با بیان این که مردم در فتنه 88 ثابت کردند که بصیرت آنها از جنس دینی است و تنها منافع و مصالح نظام را در نظر می گیرند، گفت: متأسفانه در فتنه خطرناک فتنه گران خسارت های سنگینی را به کشورمان تحمیل کردند.

حجت الاسلام پوراکبر با بیان این که انقلاب اسلامی ایران تنها انقلابی‌ است که با حفظ هویت ارزش‌ها و اصول، به راه خود ادامه داده است و هیچ تغییری در اهداف آن به وجود نیامده است، گفت: این حفظ هویت به دلیل ویژگی‌های مخصوص این انقلاب یعنی سنگر غیرقابل نفوذِ ولایت‌فقیه و  مردمی بودن انقلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران در تبیین نقش والای رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه های مختلف انقلاب به ویژه جریان فتنه 88، خاطرنشان کرد: اگر تدابیر ولایت‌فقیه در طول این 38 سال نبود، به یقین اثری از انقلاب نمی‌ماند و در فتنه 88 نیز ایشان توانست ماهیت استکبار و وطن‌فروشان را نمایان کند تا همگان متوجه شوند که دست اجنبی در کار است.

امام جمعه تنکابن امتیاز دیگر انقلاب جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن آن عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این انقلاب تنها انقلابی بود که حزبی نبود و به پشتوانه‌ توده‌ مردم انقلاب کرد و پس‌ از آن پایه‌های نظام را به‌ وسیله‌ انتخابات مردمی محکم کرد و قانون اساسی وضع کرد و در همه مراحل، هیچ وابستگی به هیچ حزبی نداشت.

وی لبیک‌گویی مردم به امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در همه صحنه‌های حساس نظام را، به دلیل لمس کردن قصد خدمت به مردم در این انقلاب بیان کرد و گفت: مردم واقعاً لمس کردند که این نظام برای خدمت به مردم است و سو استفاده‌های صورت گرفته، در برنامه نظام و رهبری نیست./950/202/ب2

ارسال نظرات