۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۵۵۵
آیت الله طبسی:

علما با کمترین هزینه کشتی امت اسلام را به ساحل برسانند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به گسترش محبان اهل بیت در سراسر جهان خاطرنشان کرد که شیعیان نیجریه نتیجه انقلاب اسلامی است.
نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در دیدار با جمعی از علمای شیعیان نیجریه گفت: برخی می‎پندارند که جنایت زاریا که منجر به کشته و زخمی شدن ده‎ها تن از شیعیان نیجریه شده برای نخستین بار است که در طول تاریخ اتفاق می‎افتد؛ این در حالی است که نزدیک به هزار سال پیش نیز مشابه این قتل‎ و عام‎ها در کشورهای آفریقایی روی داده است.

وی افزود: سربازان آن زمان شیعیان بسیاری را به دلیل شهوت و دنیا پرستی قتل و عام کردند. با وجود اینکه جنایتکاران هزار سال پیش شیعیان آفریقا را قتل و عام کردند اما اکنون بیش از 8 میلیون شیعه فقط در نیجریه زندگی می‎کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و یهودیان اگرچه اسامی آن ها مختلفی است ولی در یک مسیر و در راستای اهداف شیطان قدم بر می‎دارند.

وی ادامه داد: باوجود آن که متوکل عباسی در سال 236 قبر امام حسین (ع) را تخریب و آب را بر روی بارگاه امام باز و زیارت امام را ممنوع و هر کس که می خواست به زیارت برود را بازداشت و زندانی می کرد. اما شیعیان بدون هیچ گونه ترسی قبر شریف امام را مجدد ساختند. تشیع در سایه این فشارها پیشرفت، تربیت و بزرگ شده است.

آیت الله نجم الدین طبسی اظهار داشت: شیعه در غرب و شرق عالم گسترش پیدا کرده است و نقطه ای از جهان از محب اهل بیت (ع) خالی نیست.

وی با بیان این که دشمنان در برابر رشد تشیع ساکت نمی مانند، بیان داشت: علمای اسلام باید با کمترین زیان کشتی امت اسلامی را به ساحل برسانند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: آیت الله عبدالکریم حائری، حوزه علمیه را در قم تاسیس، آیت الله سید حسین طباطبایی بروجردی حوزه را حفظ کرد و نتیجه این اقدامات آنان، قیام امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی شد.

سیاست انگلیس نابودی دین است

وی سیاست انگلیس را ضربه به دین در کشورهای منطقه دانست و گفت: انگلیس برای مقابله با تشیع که اساس آن در ایران است دو ظالم را به نام های آتاتورک در ترکیه و رضاه شاه را در ایران قرار داد. آتاتورک برای مقابله با مذهب همه علما را در یک سالن قطار جمع کرد و در دریا انداخت و رضا شاه نیز پوشیدن عمامه و حجاب را ممنوع اعلام کرد و از برگزاری عزاداری ممانعت ‎کرد.

آیت الله طبسی ادامه داد: آیت الله حائری مشکلات بسیاری را در زمان رضا خان با هدف حفظ تشیع و تربیت شاگردان قوی تحمل ‎کرد ولی سیاست آیت الله بروجردی با حکومت کمی فرق می‎کرد به طوری که با حکومت کمی مدارا ساخت و حوزه ها و مساجد بسیاری در آن زمان بنا شد به طوری که برخی از این مساجد در کشورهای اروپایی نظیر آلمان بود.

وی افزود: اگرچه برخی از حکومت‎ها ظالم هستند ولی باید با آنها مدارا کرد تا شیعه حفظ شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شیعیان نیجریه را نتیجه انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: ما می دانیم که وجود شیخ زکزاکی برای حکومت نیجریه حتی اگر در هیچ مساله ای دخالت نکند سخت است زیرا منطق و مذهب تشیع برای وهابیان غیر قابل قبول است.

وی بیان داشت: بوکوحرام در سایه سکوت حکومت نیجریه به نوامیس مردم تجاوز می کند ولی با شیخ زکزاکی که ظاهر و باطنش مشخص است برخورد می‎شود.

آیت الله طبسی بر ضرورت حفظ وحدت تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: اگرچه اختلافی میان علما و شیعیان وجود دارد ولی نباید این اختلافات فرصت و بهانه‎ای دست دشمنان دهد. علما باید جلساتی به صورت منظم داشته باشند حتی به اندازه نوشیدن یک استکان چای زیرا کمترین اثرش نمایش اتحاد علماست./994/پ921/ج

ارسال نظرات