۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۶۳۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

اعلام نمره نهایی هر درس حداقل تا پس از 24 ساعت از برگزاری آزمون، نماز جمعه نماد وحدت و انسجام جهان اسلام، برگزاری کارگاه آشنایی با فرق انحرافی در لالی و ساماندهی 60 هزار نفر مبلغ و مبلغه در سازمان تبلیغات اسلامی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه خوزستان

حجت الاسلام حمید موری، معاون آموزش مدرسه سفیران بقیه الله(عج) اندیمشک، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که برنامه امتحانی همزمان با آغاز سال تحصیلی در اختیار طلاب قرار گرفت، اظهار داشت: مدیر گروه های هر پایه تحصیلی مباحثات دوره ای، مرور درس ها و رفع اشکال را برای آمادگی بیشتر طلاب در روزهای نزدیک به امتحانات برگزار کردند.

معاون آموزش مدرسه سفیران بقیه الله اندیمشک با بیان این که امتحانات از 6 دی ماه آغاز و تا دو هفته ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: اساتید هر درس در حین برگزاری امتحانات در جلسه حضور و به سؤالات مطرح شده طلاب پاسخ خواهند و پس از پایان امتحان نیز تمهیدات لازم برای اساتید جهت بررسی برگه های امتحانی و اعلام نتیجه نهایی در خود مدرسه فراهم شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به این که نتیجه نهایی هر درس تا پس از 24 ساعت در سامانه نجا ثبت می شود، گفت: کارنامه تحصیلی طلاب پس از پایان امتحانات در کمترین فاصله ممکن در سامانه نجا ثبت می شود.

حجت الاسلام موری با اشاره به این که نمره نهایی دروس اصلی طلاب پس از معدل گیری نمرات امتحان پایان ترم، میان ترم و مصاحبه شفاهی محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: تمرکز درس های غیر اصلی بیشتر بر تحقیق و پژوهش است که با توجه به ضریب درسی متفاوت، نمره پایان ترم آنها با درس های اصلی تفاوت دارد.

وی با بیان این که امتحان برخی درس ها همچون خطابه به صورت عملی برگزار می شود، عنوان کرد: درس های اصلی همچون تاریخ، تفسیر، علم رجال، قواعد فقهیه و عقاید نمره ای را در زمینه پژوهش دارند که در صورت عدم ارائه نمره تحقیق، نمره پایانی دروس مذکور از سوی سامانه نجا تأیید نمی شود.

معاون آموزش مدرسه سفیران بقیه الله(ع) اندیمشک در پایان حضور اساتید در مدرسه برای بررسی برگه های امتحانی جهت کاهش مدت زمان اعلام نتیجه امتحانات را مدارس استان خواستار شد.

نماز جمعه نماد وحدت و انسجام جهان اسلام است

حجت الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه حمیدیه، با اشاره به آیه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا نُودِيَ لِلصَّلَاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَى ذِكْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ» گفت: اقامه نماز جمعه یکی از بزرگترین عبادت ها که جنبه سیاسی دارد و پس از مراسم معنوی حج محل تجمع مسلمانان است.

امام جمعه حمیدیه با اشاره به این که نماز جمعه در عین عبادی بودن به مباحث سیاسی می پردازد، خاطرنشان کرد: در خطبه دوم از سوی امام جمعه به مباحث کلیدی و مشکلات مردم پرداخته می شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی حمیدیه با بیان این که بصیرت افزایی در خطبه های نماز جمعه مردم را آگاه و توجیه خواهد کرد، اظهار داشت: آشنایی با اتفاقات و رخدادهای منطقه ای و جهانی، حضور همیشگی در صحنه، انجام تکالیف محوله به بهترین شکل ممکن، بصیرت افزایی و عدم تأثیرپذیری از تبلیغات سوء دشمن در خطبه های نماز جمعه صورت می گیرد.

حجت الاسلام هاشمی ابراز داشت: حضور در نماز جمعه نماد وحدت و انسجام نمازگزاران و جهان اسلام است و استحکام اعضای جامعه و نقش بر آب کردن توطئه های دشمنان را در پی دارد.

وی با بیان این که بصیرت افزایی و نهادینه کردن فعالیت های فرهنگی نیازمند خِرد و فعالیت گروهی است، عنوان کرد: برقراری ارتباط با اقشار گوناگون جامعه و جذب آنها برای حضور در نماز جمعه و صحنه های انقلابی و تقویت انقلاب اسلامی افزون بر وظیفه ستادهای نماز جمعه یاری سایر گروه ها را می طلبد.

برگزاری کارگاه آشنایی با فرق انحرافی در لالی

خدامراد نجفی‌ حاجی‌ ور، معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی نقد و شناخت نحله‌های انحرافی(فرقه‌شناسی) در این شهرستان خبر داد.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان لالی با اشاره به این که این کارگاه‌ها ویژه دانش‌آموزان پسر مقاطع متوسطه دوم است، افزود: کارگاه‌های فرقه شناسی روزهای سه ‌شنبه تا پنج‌ شنبه ۱۳ تا ۱۶ دی‌ماه در سه جلسه و سه مدرسه این شهرستان برگزار خواهد شد.

نجفی با بیان این که کارگاه‌ها در مدارس پسرانه امام حسین(ع) شهید دوستانی و آیت ‌الله مدرس شهرستان برگزار خواهد شد، افزود: حجت‌الاسلام مجید زرگانی دبیر زکات شهرستان و حجت‌الاسلام عباس جعفری به عنوان مربی در این کارگاه ‌ها حضور خواهند یافت.

وی هدف از برگزاری این کارگاه ‌ها را آشنایی دانش‌آموزان با فرقه‌های انحرافی در اسلام عنوان کرد و گفت: کارگاه ‌ها با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان لالی برگزار می‌شود.

ساماندهی 60 هزار نفر مبلغ و مبلغه در سازمان تبلیغات اسلامی

حجت‌الاسلام حسن رقیمی، مدیر کل امور مبلغان و مساجد سازمان تبلیغات اسلامی از ساماندهی شبکه تبلیغی 60 هزار نفر مبلغ و مبلغه در سطح کشور خبر داد.

وی بیان کرد: در سطح استان ها کارگروهی برای ارتقا سطح و آموزش مبلغین تشکیل می‌شود، که با مصوبات جلسات کدهای موقت را تبدیل به دائم کرده و با توجه به نیاز سنجی های علمی و پژوهشی نسبت به تقویت اطلاعات مبلغین اقدام می‌شود.

حجت الاسلام رقیمی افزود: استان خوزستان جزء استان ها برتر است و در برخی از فعالیت ها به‌عنوان شاخص است، در سامانه سجام مبلغ و مبلغه 3036 نفر ثبت شده و 2220 نفر کد دائم دارد./303/9456/ب1

ارسال نظرات