۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۷۱۶۷۶
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری استان تهران:

منافع دنیوی، هدف دعوای سیاسی برگزاری کنسرت در جوار آستان قدس رضوی بود

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری استان تهران گفت: امروز برخی حریصانه برای حفظ صندلی، پست و مقام تعاریف مختلفی از دین ارائه می‎کنند و برای برگزار کردن و نکردن کنسرت در جوار آستان قدس رضوی دعوای سیاسی به راه می‌اندازند و این نتیجه فراموشی و کنار گذاشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری استان تهران، امروز در ویژه برنامه خورشید ری که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشن ها و عزاداری های مربوط به میلاد و شهادت ائمه معصومین(ع) و امامزادهگان واجب التعظیم از شعائر اسلامی بوده و در راستای ترویج فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

وی شخصیت حضرت عبداعظیم حسنی(ع) را بسیار بزرگ و والامقام بیان کرد و گفت: امروز شناخت حقایق و حوادثی که این محدث عالی مقام در عصر خویش با آن روبرو بود امری لازم و ضروری به شمار می‌آید زیرا این شناخت آثار فردی و اجتماعی مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام ناصری‌پور با طرح این پرسش که امروز دغدغه دین در جامعه به چه میزان است، عنوان کرد: امروز گاهی دیده می‌شود برخی حریصانه برای حفظ صندلی، پست و مقام تعاریف مختلفی از دین ارائه می‎کنند و کار را به جایی می‌رسانند که برای برگزار کردن و نکردن کنسرت در جوار آستان قدس رضوی دعوای سیاسی به راه می‌اندازند و این امر نتیجه عدم انجام فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با تأکید به اینکه هدایت مردم به سوی دینداری از مهمترین وظایف یک مسلمان به شمار می‌رود، ابراز کرد: امروز اگر در دانشگاهها و مدارس یک فرد دانشجو و یا دانش آموز به فرایض دینی اهمیت می دهد ارزشمند است به همین سبب لازم است صاحبان منصب فرهنگ نسبت به دین مردم بی تفاوت نباشند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری استان تهران با اشاره به راه اندازی جشنواره فرهنگی و هنری حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که به همت فرهنگی هنری منطقه 20 از امروز آغاز به کار خواهد کرد، گفت: این جشنواره در راستای یک جریان فرهنگی برای شناخت سیره و روش حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و الگو پذیری مردم از این شخصیت عظیم شأن صورت پذیرفت./813/202/ب2

 

ارسال نظرات