۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۷۱۷۰۲
تولیت حرم حضرت معصومه:

احیای موقوفات وظیفه شرعی و بی توجهی به حقوق آن مصداق غصب است

آیت الله سعیدی گفت: احیای موقوفات و پرداخت حقوق موقوفه وظیفه ای شرعی و همگانی است که برکات بسیاری برای جامعه خواهد داشت.
سعیدی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت الله محمد سعیدی، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر ضرورت حفظ و احیای موقوفات گفت: احیای موقوفات یکی از الطاف انقلاب اسلامی است که به برکت وجود امامزادگان و بقاع متبرکه میسر شده است.

وی با بیان اینکه اگر موقوفات احیا شود بسیاری از کارهای خیر و عام المنفعه احیا می شود که این امر منشا برکات فراوانی در جامعه خواهد بود، افزود: یکی از علل ایجاد واقعه عاشورا غصب حق اهل بیت(ع) بود؛ ندادن حق موقوفات هم یک نوع غصب است که احیای آن یک وظیفه شرعی است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه احیای موقوفات نیازمند مشارکت همگانی است، اظهار کرد: حفظ و صیانت از موقوفات کمتر از خود وقف نیست و مردم با پرداخت حقوق موقوفات که بخش اعظمی مربوط به اهل بیت(ع) است حقوق آنها را ادا کنند تا در دنیا و اخرت سعادتمند شوند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه احیای موقوفات وظیفه همگانی اما سازمان اوقاف و امور خیریه متولی این کار است، تصریح کرد: اوقاف و کسانی که در مکانهای مربوط به موقوفات زندگی می کنند حریم موقوفات را نگه دارند و حقوق آنها را ادا کنند تا در قیامت نزد اهل بیت(ع) سرفراز باشند./101/930/ب1

ارسال نظرات