۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۷۱۷۲۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

قرآن و عترت وسیله نجات امت از گرفتاری ها است

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از سوی مسؤولان قرآنی، گفت: قرآن و عترت وسیله نجات امت از گرفتاری ها است و جامعه قرآنی به دور از بدی ها، زشتی ها و بد رفتاری ها است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، بعداز ظهر امروز در نشست جامعه قرآنی لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: بالاترین سفارش پیامبر اکرم(ص) تمسک به قرآن و عترت بوده است.

وی با بیان اینکه قرآن بدون عترت کاغذی بیش نیست، افزود: قرآن و عترت یگانه وسیله نجات امت از گرفتاری ها بوده و باید توجه داشت که عترت بدون قرآن هدایتگر نیست و عترت مفسر و مبین قرآن است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با گرامیداشت هفته قرآن و عترت، بیان داشت: نام گذاری این ایام برای این است که ما قرآن و عترت را در کنار یکدیگر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در سایه قرآن و عترت باید بدانیم که ولایت و عترت مرزبان قلمرو وحی هستند، اظهار داشت: ما باید به هر دو  تمسک کنیم چرا که ولایت نگهبان و حافظ قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر تقویت جامعه قرآنی، فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی، اظهار داشت: در این راستا باید فعالیتهای چشمگیری صورت گیرد.

وی جامعه قرآن و عترت را جامعه کار و تلاش، جامعه پاکی و طهارت دانست و افزود: جامعه قرآنی جامعه‌ ای است که ارزشها در آن  می‌درخشند، این جامعه ایده‌آل و مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در لرستان قرآن‌کریم را کتاب هدایت، ذکر و درمان بیماریهای روحی و روانی و کتاب نور بیان کرد و افزود: قرآن از سوی خداوند بر قلب نورانی پیامبر اکرم(ص) نازل شده است و قلب پیامبر(ص) ظرف وجودی قرآن است و هرکس بخواهد از قرآن بهره بگیرد باید قلب پاک و نورانی داشته باشد.

تقوا، ایمان و اخلاص لازمه بهره‌مندی از قرآن است

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه قرآن همه آحاد مردم را هدایت می‌کند اما در خود قرآن آمده است که برای متقین هدایت است و متقین از قرآن بهره می برند، خاطرنشان کرد: تقوا، ایمان و اخلاص لازمه بهره ‌مندی از قرآن است.

وی در ادامه با اشاره به اقتصاد و تأکید رهبری بر اجرایی شدن مؤلفه های اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد مقاومتی ریشه در قرآن و عترت دارد.

ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی تمسک به فرهنگ قرآن و عترت است

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با تأکید بر ضرورت حرکت در مسیر فرهنگ قرآن و عترت که وظیفه ای همگانی است، خاطرنشان کرد: تمسک به فرهنگ قرآن و عترت راه مقابله با تهاجم فرهنگی است./9459/202/ب2

ارسال نظرات