۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۴۷۱۷۶۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

احقاق حقوق مظلوم از ارزشمندترین خدمت‌‌ها است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از ارزشمندترین خدمتها احقاق حقوق مظلوم از ظالم است، گفت: گاهی حقوق انسانی در معرض پایمال شدن قرار می گیرد و گرفتن حق مظلومی از ظالم از خدمات ارزشمند و قابل تقدیر است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر امروز در دیدار اعضای هیأت مدیره کانون وکلای استان با بیان اینکه در متون دینی ما بالاترین خدمات، خدمت به جامعه است، اظهار داشت: خدمت به جامعه اسلامی، پرفضیلت ترین و بالاترین عبادت است.

وی با بیان اینکه یکی از ارزشمندترین خدمتها  احقاق حقوق مظلوم از ظالم است، ابراز داشت: در رساله حقوقی امام سجاد(ع) تمام طبقات حقوقی مشخص شده است، حق والدین نسبت به اولاد و بالعکس،حق و حقوق همسایه نسبت به یکدیگر و بسیاری موارد دیگر که در این رساله به زیبایی بیان شده است.

امام جمعه تبریز افزود: گاهی حقوق انسانی در معرض پایمال شدن قرار می گیرد، و گرفتن حق مظلومی از ظالم از خدمات ارزشمند و قابل تقدیر است، بنابراین کار وکالت یک امر پسندیده و ارزشمندی است که باید فعالاندر این عرصه به اهمیت و جایگاه ویژه آن متوجه باشند و تنها مادیات را محور قرار ندهند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام آمده است اگر در تمامی رشته ها و فعالیتهای مباح خلوص نیت باشد آن عمل عبادت است، قیام لله یعنی حرکت باید برای خدا باشد و مسأله اخلاص و خلوص نیت در کارها بسیار نزد پروردگار مورد توجه و عنایت قرار گرفته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هدف از وکالت باید دفاع از مظلوم و احقاق حق در نظر گرفته شود، افزود: شجاعت و شهامت در برابر ستمگر به خاطر احقاق حقوق مظلوم از بالاترین خدمتها است و این امر یک کار مقدسی است، به فرموده پیامبراکرم(ص) پرفضیلت ترین جهادها آن است که در مقابل پیشوای ستمگر انسان حق را بگوید.

وی تصریح کرد: در رشته وکالت نباید زیاد هم با عینک مادیات مسائل را نظاره کرد و سعی شود معنویات را هم در نظر گرفت، از این رو احقاق حقوق افراد مستمند و دستگیری آنان قربه إلی الله کار پسندیده ای و قابل تقدیر است و خدمت بزرگی به جامعه اسلامی است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر حفظ جایگاه ارزشمند وکالت در صیانت از حقوق ملت، اذعان داشت: وکالت باید در قداست و ارزش خود باقی بماند و این امر نیازمند توجه وکلا به ارزشها و جایگا احقاق حقوق است./202/854/ب1

ارسال نظرات