۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۷۱۷۶۹

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف زمین جهت ساخت مسجد در رفسنجان، برگزاری جشن عبادت 400 دانش آموز پسر و دختر مدارس شهرستان بم، برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان کرمان به میزبانی زرند و برگزاری گفتمان دینی با موضوع نماز در عنبرآباد از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام محمد محمدزاده سرپرست اداره اوقاف شهرستان رفسنجان از ثبت مورد وقف جدیدی در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

وی افزود: از سوی واقف گرانقدر "عباس ملکی" قطعه زمینی در روستای خالق آباد وقف شد و ملک فوق با 600 متر مربع مساحت 400 میلیون ریال ارزش دارد که جهت ساخت مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) وقف شده است.

حجت الاسلام محمدزاده تصریح کرد: با ثبت مورد وقف مذکور، 10 مورد وقف جدید طی سال جاری در این شهرستان محقق شده است.

برگزاری جشن عبادت 400 دانش آموز پسر و دختر مدارس شهرستان بم

حجت الاسلام مهدی امیری سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم، با اشاره به برگزاری جشن تکلیف دانش آموزان در امامزاده اسیری گفت: سال گذشته مراسم جشن عبادت بیش از 400 دانش آموز پسر و دختر مدارس شهرستان به میزبانی اماکن متبرکه برگزارشد.

وی با اشاره به اجرای شناسه برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف در اماکن متبرکه گفت: در راستای اجرای برنامه های فرهنگی در جوار امن اماکن متبرکه طی تفاهم نامه ای با اداره آموزش و پرورش شهرستان، برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش آموزان در امامزادگان عظیم الشان شهرستان اجرایی شد.

حجت الاسلام امیری افزود: سال گذشته مراسم جشن عبادت بیش از 350 دانش آموز پسر و دختر مدارس سطح شهر بم به میزبانی اماکن متبرکه برگزارشد.

وی از برگزاری دومین مراسم این جشن دانش آموزی طی سال جاری در امامزاده سید علی بن الحسن المثنی(ع) معروف به اسیری خبر داد و گفت: مراسم جشن تکلیف 40 دانش آموز دختر مدرسه غیردولتی کوثرالرسول در امامزاده برگزارشد.

سرپرست اداره اوقاف شهرستان بم اجرای برنامه های فرهنگی درفضای معنوی اماکن متبرکه را یک اقدام مهم در پیشبرد برنامه های فرهنگی جامعه نام برد و افزود: به دنبال این هستم این مراسم در قالب یک برنامه شاخص و مدون در بقاع متبرکه شهرستان اجرایی شود.

برگزاری نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان کرمان به میزبانی زرند

احمد رشیدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند اظهار کرد: برگزاری این جشنواره بزرگ با همکاری مشترک معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و انجمن مد و لباس ایرانی اسلامی و معاونت اداره فرهنگ و هنر شهرستان زرند انجام خواهد گرفت.

وی گفت: بسیار خوشحالیم شاهد به ثمر نشستن نهالهایی که در طول دو سال گذشته کاشته ایم، هستیم و اکنون انجمن های اداره ارشاد زرند به حدی از توانمندی رسیده اند که اینگونه رویدادهای بزرگ و استانی را برگزار می کنند.

 برگزاری گفتمان دینی با موضوع نماز در عنبرآباد

حجت‌الاسلام مهدوی راد رییس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد از برگزاری گفتمان دینی با موضوع نماز در مسجد امام رضا(ع) این شهرستان خبرداد.

وی با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع)بیان کرد: آن امام همام فرمود «نمازی که در اول وقت خوانده شود، با شکلی درخشان به سوی صاحبش بر می گردد و می‌گوید تو مراخوب حفظ کردی، خدا تو را حفظ کند».

حجت‌الاسلام مهدوی راد اظهار داشت: مدرسه، رسانه ها، محیط خانواده و والدین ازجمله عوامل موثر در گرایش نوجوانان وجوانان به نماز است و اگر هر یک از آنها به خوبی مسئولیت خود را انجام ندهند ممکن است عواقب بدی درجامعه رخ دهد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حضور شرکت کنندگان در این گفتمان گفت: محیط خانواده و بی توجهی والدین، همنشینی با دوستان ناباب، فساد اخلاقی می تواند از جمله عوامل بازدارنده جوانان از نماز باشند./303/9709/ب1

ارسال نظرات