۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۴۷۱۸۳۵
حجت الاسلام پناهیان:

تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب سبب ارتقای سیاسی کشور می شود

استاد حوزه و دانشگاه با بیان حمایت از راه اندازی تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی در جامعه تصریح کرد: اگر این تشکل موفق شود به ارتقایی سیاسی کشور کمک شایانی می کند، باید از سوی مؤمنان و امت حزب الله حمایت شود و تمام مومنان صادقانه برای تعامل در این تشکل حضور پیدا کنند.
حجت الاسلام والسلمین علیرضا پناهیان پناهیان حجت الاسلام علیرضا پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نشست بصیرتی که شب گذشته در مسجد فاطمیه(س) واقع در خیابان فرهنگیان قم برگزار شد با بیان ویژگی های مومن که خداوند دستور داده، دو تکلیف اجتماعی را وظیفه مومن دانست و گفت: علت اینکه ما آفریده شدیم و به این دنیا آمده ایم این است که صبر کنیم و با هم افزایی قدرت های خود را روی هم بگذاریم تا اسلام قدرت بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مساجد و جمع بودن مومنان در مساجد، تصریح کرد: برخی از مساجد محل یادآوری جمعی ما نیستند و حتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر فردی عمل می کنند و این تاثیر بسزایی ندارد و اگر مومنان تشکلی را درست کنند تاثیر فراوانی خواهد داشت.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در بُعد انقلابی گری دو مقوله مهم یکی اطاعت از رهبر و ولایتمداری در عموم مردم به آن توجه شده است و یک منظر دیگر که عامه مردم با هم تشکل بیابند و به کمک یکدیگر کاری را انجام دهیم که خودجوش باشد، مورد غفلت واقع شده است.

وی گفت: قوای سه گانه به تنهایی نمی توانند مشکلات جامعه دینی را حل کنند حتی اگر تمام این قوا به درستی عمل کنند باز هم مشکلات وجود دارد و این انتظار بجایی نیست که از دستگاهای نظارتی داریم، دستگاه ها معصوم نیستند و نباید انتظار خود را از آنها افزایش دهیم.

استاد و حوزه دانشگاه در ادامه افزود: کار اصلی در دست دولت مردان و مسؤولان نیست و مردم جامعه ما بر آن شده اند که می گویند که چرا فلان کارها انجام نمی گیرد واین ساختار جواب نمی دهد، تنها راه حل این است که جمعی به داخل صحنه بیایند.

وی به فلسفه نماز جماعت و حضور مومنان در مسجد اشاره کرد و گفت: نماز جماعت و حضور در مسجد برای همت در کار جمعی است؛ اگر از اخلاق جمعی دوری کنیم گره های جامعه باز نخواهد شد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان استقامت رهبر معظم انقلاب در مقابل هجمه ها  گفت: ضد انقلاب ها از امر ولایت کمی پیروی می کنند و این نشان از استقامت رهبر معظم انقلاب است که حتی برخی از این افراد به تدابیر رهبر معظم انقلاب اذعان کردند.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه تهران خاطرنشان کرد: انتقادها به دستگاها تمام مشکلات را حل نمی کند همانگونه که شاهد بودیم که حتی کسانی که در نظر ما خوب بودند نتوانستند تمام مشکلات را حل کنند.

حجت الاسلام پناهیان جمع های مردمی  را بسیار مفید خواند و افزود: حلقه مفقوده در جامعه تشکل مردمی است و این جمع ها یک بخش غیر رسمی حاکمیتی را تشکیل می دهند و این شورای ها در صدد پاسخ به گروهای و رفع مشکلات مردم بر می آیند.

وی با اشاره به نقش رسانه در تشکیلات غربی و هدایت افکار عمومی گفت: در اروپا و کشورهای مانند آن ها رسانه ها در هدایت افکار عمومی نقش دارند،ما نباید مانند آن ها عمل کنیم و باید خودمان مشکلات را حل کنیم.

وی در ادامه ابراز داشت: مردم باید متحد بشوند و این اتحاد مزایای بسیاری دارد که به عنوان مثال می توانند ریشه کن کردن یک بیماری را با احداث درمانگاه با کمک یکدیگر در این امور شرکت کنند و هیچ چیز نمی تواند جای این اتحاد را بگیرد حتی دولت نمی تواند جای اتحاد چنین اموری را بگیرد.

استاد حوزه و دانشگاه به فایده حرکت های جهادی اشاره کرد و گفت: حرکت های جهادی نیاز به تصویب و قانون ندارد و باید گسترش پیدا کند تا مشکلات حل شود و حتی کسانی که در مدیریت دستگاها بسیار قوی هستند نمی تواند جای حرکات مردمی را بگیرد؛ ما باید بر آن باشیم که دولت را با تشکل ها، کوچک کنیم.

حجت الاسلام پناهیان دوقطبی گری در احزاب را بی ربط دانست و گفت: این در شأن امت حزب الله نیست که منتظر باشد و ببیند که فلان حزب چه عملی را انجام می دهد و رای خود را از آن گروه انتخاب کند.

مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه تهران به انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: ما در آستانه انتخابات هستیم و وقتی که در این مواقع می شود اخلاق رقابت را رعایت نمی کنیم و ظرفیت گفتگو را نداریم، باید در آستانه انتخابات اخلاق انتخابات را رعایت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان حمایت از راه اندازی تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی در جامعه تصریح کرد: اگر این تشکل موفق شود به ارتقایی سیاسی کشور کمک شایانی می کند و باید از سوی مؤمنان و امت حزب الله حمایت شود و تمام مومنان صادقانه برای تعامل در این تشکل حضور پیدا کنند.

این سخنران کشوری به احزاب خوب در کشور اشاره کرد و گفت: بنده این احزاب خوب را پاتوق سیاسی خوب می دانم و این بجای خود محفوظ است؛ این تشکیلات فرا گیر می تواند مردم را به اعتماد عمومی سوق دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر ما جمع نشویم و چنین تشکل های را انجام ندهیم به گونه ای می شود که مردم در آستانه انتخابات منتظر مناظره باشند تا مشاهده کنند  کاندیدا چه می گویند و هرکس در مناظره پیروز شد رای ها جابجا می شود و این یعنی انتخابات همانند آمریکا؛ که درست نیست.

حجت الاسلام پناهیان گفت: حرکت های مردمی  در بعضی از کشورها تشکیل شده است و اگر در جامعه ما تشکل ها راه بیفتد خیلی عالی پیش می رود.

وی سازمانی عمل کردن در جامعه در بین جوانان را مفید دانست و گفت: بسیاری از جوانان باید سازماندهی شوند و توانایی جوانان را ساماندهی کرد و انقلابی گری را باید از تعارف در بیرون بیاوریم.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: چنین تشکل هایی در دوران جنگ بود و جوانان ساماندهی شدند و در دفاع مقدس شرکت کردند و در حال حاضر هم حشد شعبی در عراق یکی دیگر از این نمونه ها است.

حجت الاسلام پناهیان به آفت نبودن چنین ساماندهی های اشاره کرد و گفت: حرکت های مردم که اگر سازماندهی نشود کسانی جرأت پیدا می کنند تا اختلاس انجام دهند؛ باید فضای سیاسی را کوچک و جبهه نیروهای انقلابی را تقویت کنیم./978/پ201/ج1

ارسال نظرات