۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۱۸۳۸
با حضور علما، مسؤولان و مردم مشهد؛

مراسم ترحیم آیت الله شرعی در حسینیه تهرانی ها برگزار شد

مراسم ختم مرحوم آیت الله محمد علی شرعی با حضور اقشار مختلف مردم، علما و مسؤولان در حسینیه تهرانی ها برگزار شد.
مراسم ترحیم ‌آیت الله شرعی در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم ختم مرحوم آیت الله محمد علی شرعی، شامگاه سه شنبه با حضور اقشار مختلف مردم، علما و مسؤولان در حسینیه تهرانی ها برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام فاضل کدکنی با اشاره به جایگاه علما در روایات معصومین(ع)، اظهار کرد: با وجود این که شهادت در راه خدا بالاترین مقامی است که قابل تصور است، در روایت آمده است که «مداد العلماء افضل من دماءالشهداء.»

استاد حوزه علمیه افزود: در عرصه قیامت که قرار سنجش اعمال است، مرکب قلم عالِم از قطرات خون شهید بالاتر است. ممکن است این تعبیر در نظر برخی سنگین بیاید ولی باید دقت کنیم که شهید به دست دشمن جان عزیزش گرفته می شود و آن چه راه شهید را ادامه می دهد، مرکّب قلم عالِم است و آن چه هدف شهید را دنبال کرده و فریاد او را به عالَم می رساند، قلم عالِم است.

وی خاطرنشان کرد: افزون بر این، جماعتی که حاضرند جان خود را در راه خدا فدا کنند، تربیت شده علما هستند. حال باید دید چه کسی می تواند به این جایگاه برسد؟ آن کسی که علم را با عمل توأم کرده و بیامیزد. در غیر این صورت، موقعیت عالِم در حدی است که عذاب شدیدتری در پی دارد.

حجت الاسلام کدکنی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند «یغفر للجاهل سبعون ذنباً قبل ان یغفر للعالم ذنب واحد»، اظهار کرد: عقوبت عالِمی که به وظیفه اش عمل نکرده، از عقوبت فرد جاهل 70 مرتبه سنگین تر است و از طرف دیگر پاداش زیارت عالِم عامل و بهره مندی از محفل او نیز اجر با شکوهی است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به مرور فضایل مرحوم آیت الله شرعی پرداخت و گفت: این مراسم بزرگداشت برای عالِم عامِلی تشمکیل شده که در مسیر عمل به آن چه آموخته بود، مصداق یافت. ایشان در تمام دوران تحصیل و قبول مسؤولیت ها، عشق و علاقه شان به ارشاد و هدایت، امر به معروف و نهی از منکر و پذیرفتن مسؤولیت ها در عین بی توجهی به موقعیت دنیوی از بین نرفت.

وی افزود: نتیجه زحمات، تقوا، تواضع و خدمات ایشان به طلاب و مستمندان، عزت، آبرو و محبوبیتی است که در مراسم ایشان دیدید. مجلس ایشان در مشهد بدون تبلیغات و با وجود عدم آشنایی حوزه و مردم مشهد با این شخصیت، با حضور چشمگیر مردم و حضور نمایندگان محترم مراجع، مسؤولان، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی مواجه شد.

حجت الاسلام کدکنی در پایان سخنان خود، پیام رهبر معظم انقلاب در تسلیت رحلت آیت الله شرعی را قرائت کرد.

گفتنی است، در مراسم ترحیم مرحوم آیت الله شرعی، شخصیت های حوزوی و غیر حوزوی همچون آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله محمدعلی شیرازی، حجت الاسلام اسدی، مسؤول دفتر نمایندگی رهبر معظم انقلاب در هلال احمر خراسان رضوی، سردار امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی و نیز اعضای جامعه الزهرا(س) حضور به هم رساندند./202/820/ب1

ارسال نظرات