۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۱۸۷۵
معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان خبرداد؛

برگزاری دوره جهاد تربیتی ویژه مدیران حوزه علمیه خوزستان

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان از برگزاری دوره جهاد تربیتی ویژه مدیران استان در دی ماه خبرداد و گفت: نقش تربیتی مدیران و مهارت راهنمایی و مشاوره در مدارس از عناوین این دوره است.
حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان

حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فعالیت های این معاونت از آغاز سال تحصیلی 95-96 تا کنون، ابراز داشت: از آغاز این سال تحصیلی دوره میثاق طلبگی ویژه 250 طلبه جدیدالورود در شهر مقدس قم از تاریخ یک تا 7 شهریورماه سال جاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره طلاب با بایدها و نبایدهای طلبگی شناخت پیدا می کنند و سیره زندگی طلبگی را فرا می گیرند، اظهار داشت: در دوره میثاق طلبگی سه کتاب رسم طلبگی، زی طلبگی و قوانین حوزه علمیه تدریس داده شد.

حجت الاسلام بزرگیان اجرای اردوی ویژه مدیران حوزه های علمیه استان خوزستان را فعالیت دیگر این معاونت خواند و ادامه داد: این ویژه برنامه با محوریت جهاد تربیتی مدیران و تبیین مباحث هویت صنفی طلبگی برگزار شد و در واقع جوهره لازم برای ارائه مشاوره به طلاب است.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان افزود: اردوی ویژه مدیران حوزه های علمیه خوزستان با همکاری معاونت آمار و بررسی و معاونت تهذیب در شهر مقدس قم برگزار و مباحث مورد نیاز گزینش و تربیتی طلاب بیان شد.

این مقام مسؤول از برگزاری دوره آشنایی 50 نفر از طلاب با نظام تفکر دینی در تاریخ های مهر و همچنین مدیران مدارس در دی ماه خبر داد و بیان داشت: نقش تربیتی مدیران، آشنایی با هویت صنفی طلبگی و مهارت راهنمایی و مشاوره در مدارس از عناوین مطرح شده در این دوره است.

وی به جایگاه اخلاق در حوزه های علمیه و اعزام اساتید توانمندی در این باره همچون حجج اسلام وطن خواه، سعیدی، مقدسیان و حصاری اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته حضور این اساتید به صورت ماهانه و با موضوعات متنوع و بروز است.

حجت الاسلام بزرگیان ادامه داد: در اجرای طرح جدید اعزام اساتید اخلاق به حوزه های علمیه تشکیل کارگروه اخلاقی به تعداد 10 تا 20 نفر از طلاب هرکدام از مدارس ابلاغ شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان تلبس طلاب 15 مدرسه به مناسبت های عید غدیر و 17 ربیع الاول به تعداد 153 نفر، برگزاری جلسات اخلاق ویژه کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه به صورت هفتگی را از دیگر ویژه برنامه های این معاونت برشمرد./302/9453/ب1

ارسال نظرات