۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۸۸۴
معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت:

اختلافات و تفرقه بین شیعیان مصیبتی بزرگ است

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر ضروت حفظ وحدت میان شیعیان تاکید کرد و بیان داشت که اختلافات و تفرقه میان شیعیان مصیبتی بزرگ است.
حجت الاسلام علیرضا ایمانی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا ایمانی مقدم، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در دیدار با جمعی از علما و اندیشمندان شیعه نیجریه به تشریح برخی از خدمات این مجمع پرداخت و گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) تا کنون 1500 کتاب را به زبان‎های مختلف حتی به زبان سواحلی و برای مخاطبان آفریقایی تولید و ترجمه کرده است.

وی با بیان اینکه محصولات مجمع جهانی اهل بیت (ع) به بیش از 80 کشور ارسال می‎شود تصریح کرد: این مجمع آماده هر گونه کمک و پشتیبانی محتوایی نظیر ترجمه و ارسال کتاب برای شیعیان نیجریه است.

حجت الاسلام ایمانی مقدم اختلافات موجود در میان شیعیان نیجریه را مصیبتی دردناک توصیف کرد و اظهار داشت: مسیحیان و حزب الله لبنان با یکدیگر اتحاد پیدا کردند اما متاسفانه شیعیان در برخی از کشورها نظیر نیجریه هنوز با یکدیگر اختلاف دارند.

وی مهمترین مساله را وحدت میان مذاهب مختلف دانست و بیان داشت: شیعیان نیز باید اختلافات را کنار گذاشته و بر وحدت تاکید بسیاری داشته باشند؛ وهابیان با حمایت مالی آل‎سعود به دسیسه و جنایت در کشورهای مختلف دست می‎زنند.

وهابیت در پوشش دین به تفرقه افکنی می پردازد

علمای شیعه نیز در این دیدار خاطرنشان کردند: مسیحیان با شیعیان به ویژه حجت شیخ ابراهیم زکزاکی روابط بسیار خوبی دارند به طوری که ما را برای سخنرانی در کلیساهای خود دعوت می‎کردند.

آنان افزودند: حکومت نیجریه از روابط خوب میان مسیحیان و شیعیان ترسناک هستند.

علمای نیجریه وهابیت را در هر کشوری را مصیبت توصیف کردند و بیان داشتند: وهابیان در لباس و پوشش دین کارهای سیاسی و تفرقه انگیز انجام می‎دهند.

آنان عنوان کردند: چهار شبکه‎ ماهواره‎ای منتسب به وهابیت در کشورهای آفریقایی به ویژه نیجریه پخش می‎شود بر این اساس ما باید از منابع آنان استفاده کرده و شبهاتی که از سوی این شبکه‎ها مطرح می‎کنند را پاسخ دهیم./994/ب921/ج1

ارسال نظرات