۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۷۱۹۰۳
فردا در بابل؛

مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله فاضل برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله فاضل استرآبادی عصر روز پنج شنبه 16 دی ماه در بابل برگزار می شود.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اعلام خبر برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد فاضل استرآبادی در شهرستان بابل، گفت: مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله فاضل استرآبادی عصر روز پنج شنبه 16 دی ماه در مسجد مدرسه علمیه فیضیه مازندران در بابل برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

امام جمعه بابل با اشاره به شکل گیری گروهی برای جمع آوری آثار و خاطرات مربوط به مرحوم آیت الله فاضل، گفت: به همت جمعی از افراد علاقه مند به این عالم بزرگ، ستادی برای جمع آوری خاطرات و آثار آن مرحوم تشکیل شده است که به صورت کتاب در می آید.

وی ادامه داد: باید خدمات علمای ارزشمندی مانند آیت الله فاضل برای جامعه امروز ما تبیین شود تا جامعه بیشتر با چهره نورانی و تلاشهای این عالم بزرگ آشنا شود.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این مطلب که درگذشت آیت الله فاضل خسارت سنگینی بر حوزه علمیه شهرستان بابل است، تصریح کرد: آیت‌الله فاضل عالم برجسته‌ای بود که از مواهب دنیا بهره کمی گرفت و خدمات برجسته ایشان هم در سنگر مبارزه علیه رژیم طاغوت و هم در سنگرهای مختلف بعد از انقلاب به ویژه برای تربیت طلاب فراموش شدنی نیست.

وی افزود: یکی از بزرگترین و گرانقدر ترین یادگاری های برجای مانده از آیت الله فاضل حوزه علمیه معظم و بسیار برجسته فیضیه مازندران است که با سختی ها و تلاشهای جهادی آن عالم ربانی احداث و اداره شد.

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل خاطرنشان کرد: آیت‌الله فاضل با دست خالی مدرسه بزرگ علمیه فیضیه مازندران را بنا کرد که تربیت هزاران عالم و طلبه در این حوزه علمیه، از باقیات و صالحات آن عالم ربانی است.

وی با اشاره به این مطلب که حضور پرشور مردم در مراسم بزرگداشت آن عالم ربانی نشان دهنده شدت علاقه به این عالم ربانی است، گفت: آیت الله فاضل به صورت شبانه روزی برای حل مشکلات مردم تلاش می کرد و با وجود کهولت سن در این مسیر احساس خستگی نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از عموم مردم برای شرکت در این مراسم دعوت کرد و اظهار داشت: حضور پرشور مردم در مراسم اربعین آیت الله فاضل نشان دهنده تجلیل از مقام شامخ آن عالم بزرگ است./1313/302/ب2

ارسال نظرات