۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۷۱۹۱۶
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

الگوگیری از سبک و سیره ائمه بهترین روش برای تربیت نسل آینده است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: الگو قرار دادن سبک زندگی و سیره عملی اهل بیت(ع) در تربیت فرزندان، بهترین روش برای پرورش اسلامی نسل آینده است.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در کارگاه آموزشی سبک زندگی دینی در مرکز خراسان شمالی، اظهار کرد: سبک و سیره عملی زندگی اهل بیت (ع) بهترین الگو برای زندگی و تربیت فرزندان است.

وی با توصیه به بانوان برای آماده‌سازی محیط امن و فراهم کردن آرامش روحی روانی برای اعضای خانواده، به تأثیر ایجاد رابطه صمیمی والدین با فرزندان در پرورش نسل سالم در جامعه اشاره کرد و افزود: اگر کانون خانواده گرم و صمیمی باشد فرزندانی که به جامعه تحویل می‌دهیم بانشاط و پرتلاش خواهند بود.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه یکی از کانون‌های اصلی شکل‌دهنده جامعه، خانواده است، تصریح کرد: نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان تعیین‌کننده است؛ زیرا والدین الگوهای رفتاری و شخصیتی فرزندان هستند؛ ازاین‌رو باید به این نکته توجه داشت که استفاده و الگو قرار دادن سبک زندگی و سیره عملی اهل بیت (ع) در تربیت فرزندان بهترین روش برای پرورش نسل آینده است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی بجنورد با اشاره به نقش باور و اعتقاد در زندگی انسان، اظهار کرد: نخستین نکته در زندگی افراد شکل‌گیری زیرساخت اعتقادی آن‌ها است؛ لذا اگر جوانی به نقش بازدارنده نماز در جلوگیری از زشتی‌ها و منکرات باور داشته باشد، نماز را تنها برای رفع تکلیف به‌جا نمی‌آورد و در خواندن آن کاهلی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام هدایتی بزرگ‌ترین عامل ایجاد باورهای دینی را اعتقاد به نقش محبت دانست و تأکید کرد: محبت نیاز به آموزش داشته و در این زمینه اهل‌بیت (ع) مهم‌ترین الگوهای آموزش محبت هستند.

وی با بیان اینکه انسان‌سازی در فرهنگ اهل بیت(ع) نهادینه است، اضافه کرد: در واقع پیروی از فرهنگ اهل بیت(ع) و الگوگیری از سبک و سیره این بزرگواران، بهترین راه برای احیای تفکر دینی و نهادینه شدن تعالیم انسان‌ساز اسلام در جامعه است.

حجت‌الاسلام هدایتی تجلی فرهنگ ارزشمند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را افتخاری بزرگ و سعادتی عظیم عنوان کرد و گفت: این فرهنگ در طول تاریخ همواره انسان‌ساز و حرکت آفرین بوده و جامعه اسلامی به برکت انفاس قدسی ائمه معصومین(ع) در مسیر حق و حقانیت قرار گرفته است.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی مدون در مسیر بسترسازی مناسب به‌منظور تحقق بیشتر آیین و فرهنگ اصیل اهل بیت(ع) در همه بخشهای جامعه تأکید کرد و افزود: برگزاری مجالس سوگواری و عزاداری مربوط به ائمه اطهار(ع) و برگزاری ادعیه‌ مختلف در فضاهای روحانی و معنوی مجموعه‌های کوچک تأثیر زیادی در این راستا دارد.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی را یکی از مصادیق سبک زندگی اسلامی دانست و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر امری واجب و همچنین از برترین اعمال است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر نوعی از جهاد بوده و در پیشگاه الهی از ارزش والایی برخوردار است؛ از این‌ رو باید برای این مسأله اهمیت بیشتری قائل شد.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه باید در اجرای امر به معروف و نهی از منکر از یکدیگر سبقت گرفت؛ زیرا یکی از فرایض الهی است، خاطرنشان کرد: تسلط بدکاران بر مسلمانان، دور شدن از رحمت الهی و رواج فساد در جامعه از آثار ترک امر به معروف و نهی از منکر است.

وی نقش خانواده‌ها را در احیای امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم خواند و گفت: خانواده‌ها باید بهترین آمر به معروف و ناهی از منکر برای فرزندان خود باشند تا این فریضه الهی در سطح وسیع‌تر و در سطح جامعه به‌درستی اجرایی شود./9314/202/ب2

ارسال نظرات