۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۰۱۶
زاکانی در تبریز:

آمریکایی ها برجام را نوشتند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناگفته هایی از برجام و تصویب چند سند دیگر در کنار برجام، گفت: مسؤولی که از آمریکا بترسد و طعم فقر را نچشیده باشد به درد این ملت نخواهد خورد.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی امشب در جمع مردم تبریز در مسجد امام خمینی (ره) با اشاره به بیانات امام راحل در رابطه با اسلام ناب محمدی، اظهار داشت: امام راحل ۳۴ بار از اسلام ناب محمدی سخن گفته است که ۳۲ بار آن بعد از پذیرش قطع نامه بوده است.

وی با بیان اینکه امام راحل در برابر اسلام ناب محمدی اسلام آمریکایی را بیان کرده است، گفت: اگر از اسلام ناب محمدی دست بکشیم و به ریسمان اسلام آمریکایی چنگ اندازیم در حقیقت به ریسمان شیطان دست انداخته ایم و دنباله رو شیطان بوده ایم.

زاکانی ابراز داشت: امام راحل در انتخاب مسؤولان توصیه هایی را دارند که از جمله أن است که کسانی را انتخاب کنید که از دشمن نترسند و طعم فقر را چشیده باشند، کسی باشد که متکی به سرمایه های معنوی و مادی کشور باشد مه آنکه متکی به دشمنان باشد.

وی با بیان اینکه اگر کسی طعم فقر را نچشیده باشد به کار نظام اسلامی نخواهد آمد، تصریح کرد: کسی باید انتخاب شود که طعم فقر را چشیده باشد و یا آنکه دین خود را به دنیای خود نفروشد، بنابراین مسؤولان کشور باید از میان کسانی باشند که طعم فقر را چشیده باشند و از دشمن نترسند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتخارات انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال ریشه کردن انقلاب است، دشمن از ابتدا تلاش می کرد که این انقلاب به پیروزی نرسد و بعد از آن نیز تمام تلاش خود را کرد که این انقلاب را از ریشه جدا کند و از میان بردارد.

وی با بیان اینکه به فضل الهی آمریکا رو به سقوط است، افزود: همان تعبیری که امام راحل در رابطه با کمونیسم داشت و کمونیسم از ریشه کنده شد، در تعبیرات رهبر انقلاب نیز نسبت به آمریکا وجود دارد، آمریکای امروز قابل مقایسه با آمریکای ۳۷ سال پیش نیست.

زاکانی ایران اسلامی امروز به برکت امام راحل و شهدا و ایستادگی ملت تحت رهبری مدبرانه را در اوج قدرت و اقتدار خواند و افزود: امروز اراده متکی بر ایمان ملت ایران دنیا را متحول کرد، نمونه این ملت را در دنیا نداریم که در برابر ۳۷ سال دشمنی بایستد و از انقلاب خود دست برندارد.

وی با بیان اینکه استاندار تهران می گوید در تهران گرسنه و بی خانمان به معنای واقعی نداریم، افزود: این مسؤولان کجا زندگی می کنند؟ اطراف تهران عده ای هستند که در گور زندگی می کنند، مسؤولان طعم فقر را نچشیده اند، امروز درکشور کسانی هستند که در اوج اشرافیت زندگی می کنند.

زاکانی با اشاره به تأثیرات بد اقتصادی فتنه ۸۸، ادامه داد: بعد از فتنه نیز چند تأثیر بد اقتصادی متوجه کشور شد، برخی فتنه گران به آمریکا نامه زدند و خواستار تحریم ملت ایران شدند، فرزند هاشمی از کسانی بود که از آمریکا خواست برای تأدیب این ملت آنها را تحریم کند.

وی افزود: در سال بعد از فتنه سفیر آمریکا در بحرین گفت که مردم ایران را تحریم خواهیم کرد تا علیه نظام اسلامی باشند، مردم ایران باید گرسنگی بشکند تا بر علیه انقلاب باشند و عمل کنند اما حقیقت آن است که ملت ایران را نشناختند و نمی دانند که با چه ملت بزرگی طرف هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسدود کردن مسیر بررسی برخی پرونده های فساد مالی میلیاردی از سوی دولت وقت، تصریح کرد: امروز برخی خانواده ها در کشور وجود دارند که با پیوستگی بین قدرت و ثروت مانند خانواده هایی چون قاجاریه شده اند و در اشرافیت محض زندگی می کنند.

وی با اشاره به ناگفته هایی از برجام، ادامه داد: برجام یک سند نبود، کسانی که در برجام مذاکره کردند ۳ تا ۴ سند را تنظیم کردند که تنها یک سند تحت عنوان برجام انتشار یافت، در شورای مرکز برجام ۷ نفر حضور داشتند، یکی از این ۷ نفر در جلسات کمیسیون برجام گفت که رهبری خطوط کلی را بیان کردند و اشراف کامل نداشتند، خودشان نیز اشراف نداشتند و از زبانشان کشیدیم که ۳ سند در مذاکرات نوشته شد.

زاکانی با بیان اینکه با مطالعه برجام به این رسیدیم که برجام با هدف معدوم کردن صنعت هسته ای، اشراف اطلاعاتی بر مجاری امنیتی کشور، وابسته کردن کشور و متوقف کردن رشد علم و فن آوری از سوی آمریکا نوشته شد، افزود: برجام را در حقیقت آمریکایی ها نوشتند، مسؤولی که بترسد چنین بلایی بر سر کشور خواهد آورد.

وی با اشاره به مذاکرات ایران در خصوص ۴ جاسوس آمریکایی که سپاه دستگیر کرده بود، ابراز داشت: ایران این جاسوسها را در برابر بازگشت یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار وجه نقد، پاک شدن ۱۴ نفر از لیست سیاه و آزادی ۱۴ ایرانی و خارج شدن بانک سپه از لیست سیاه انجام داد، این مذاکره و معامله است که مذاکره کنندگان برجام باید بیاموزند.

استاد دانشگاه تهران ادامه داد: این مبلغ با هواپیما وارد کشور شد و دولت آن را اخذ کرد و بعد دولت ادعای هزینه کرد آن را کرد.

وی ادامه داد: در برجام توانمندی هسته ای را محدود کردند، ظریف در کمیسیون امنیت ملی می گوید که من فریب آقای کری را خوردم، زمانی که این سخن منتشر شد آن را تکذیب کردند، این توهین به شعور ملت ایران است، اما به فرموده رهبری چیزی را در این مذاکرات از دست نمی دهیم و ملت ایران از شعور سیاسی بالاتری برخوردار خواهند شد.

زاکانی با بیان اینکه در دولت وقت ده ها برابر زنجانی وجود دارند که مانند آن عمل کردند ولی دولت أنها را محرمانه گذاشت، تأکید کرد: نفت را فروختند و ۸ دلار آن را تخفیف دادند و مستقیم سرمایه گذاری کردند، اما بقیه پول نفت بلوکه شد و به دست ملت ایران نرسید، امروز جامعه از عدم شفافیت رنج می برد.

وی با اشاره به بند ۳۶ و ۳۷ برجام، گفت: در این دو بند آمده است که اگر یکی از طرفهای مذاکره تنها ادعای نقض کند تمام قطع نامه ها و تحریمها باز خواهد گشت، این چه مذاکراتی است؟ امروز اسرائیل برجام را تأیید می کند و در زمان مذاکرات بر خلاف آن بود، اینها برای فریب بود تا عجله کنند و برجام را تصویب کنند.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: امروز رهبر انقلاب الگویی است که مانند خورشید می درخشد، ایشان از همان ابتدا فرزندان خود را از کار اقتصادی نهی کرد، رهبر انقلاب و فرزندان ایشان در شرایطی سخت و بسیار ساده زندگی می کنند، مسؤولان نیز باید چنین باشند./۸۵۴/پ201/ج1

ارسال نظرات